Miza, incurajarea antreprenoriatului

Miza, incurajarea antreprenoriatuluiAsiguratorul tinteste prime brute subscrise de circa 20 milioane de euro la finalul lui 2012 prin noul canal de vanzari UniqAgent, in care va investi 4 milioane euro in urmatorii 5 ani si care consta in dezvoltarea unei retele de parteneri exclusivi, antreprenori de pe piata locala, a declarat vicepresedintele Uniqa Asigurari, Alfred Vlcek (foto).

„Vrem sa incurajam romanii sa fie antreprenori. Clasa de mijloc trebuie dezvoltata nu doar de guvern, ci si de marile companii in vederea unei economii mai stabile”, a comentat Vlcek, adaugand ca sper ca si alte companii sa urmeze acest exemplu.

Tot pana la finalul lui 2012 compania estimeaza ca va deschide aproximativ 200 de astfel de noi agentii. Totodata, planul Uniqa vizeaza afaceri de 0,5 milioane de lei pana la finalul lui 2009, 6 milioane de lei la sfarsitul lui 2010 si pana la finalul lui 2011 sa ajunga la prime brute subscrise de 45 milioane de lei si 100 de agentii.

Vlcek a explicat ca noul canal de vanzari are cateva similitudini cu ideea de franciza si le ofera angajatilor si intermediarilor in asigurari cu experienta oportunitatea de a-si dezvolta propria afacere, devenind parteneri exclusivi.

"Cazurile de succes din Austria arata ca un partener exclusiv Uniqa poate ajunge la o cifra de afaceri anuala foarte importanta si la un profit foarte bun", a spus la randul sau directorul national al retelei de parteneri exclusivi ai asiguratorilor, Florin Calin.

Romania este prima dintre tarile emergente, unde Uniqa implementeaza acest nou concept, potrivit reprezentantilor companiei. Totusi, in Austria acest model de business a fost lansat inca din 1999, dovedindu-se profitabil atat pentru Uniqa, cat si pentru partenerii exclusivi, astfel ca in 2008 contributia canalului de afaceri a participat in proportie de 40% la volumul de prime brute subscrise. Conceptul de business a fost lansat si un Ungaria in 2001, in Slovacia in 2005 si in Polonia in 2009.

25% din vanzari pana in 2012

25% din vanzari pana in 2012Reprezentantii companiei au estimat ca noul canal de vanzari va genera 25% primele brute subscrise de companie la finele lui 2012.

"Uniqa Asigurari vrea sa deschida cinci agentii pana la sfarsitul acestui an. In prezent suntem in faza de selectie pentru a alege cei mai buni vanzatori", a declarat Florin Calin (foto), directorul national al retelei de parteneri exclusivi ai Uniqa Asigurari.

Partenerii exclusivi Uniqa vor beneficia de suport logistic, de marketing si de instruire din partea companiei, Uniqa Asigurari acoperind cheltuielile de promovare, precum si o parte din cheltuielile legate de amplasamente, de suport pentru IT si comunicatii.

In acelasi timp, compania va asigura, de asemenea, training-uri si transfer de know-how catre personalul angajat al partenerilor exclusivi. In afara oportunitatii de a castiga venituri considerabile din afacerea proprie, sub umbrela unui brand recunoscut la nivel international, partenerii exclusivi vor beneficia de autonomie si independenta in dezvoltarea portofoliului.

Astfel, singurele taxe care vor fi platite de cei care vor sa fie UniqAgent sunt aceleasi ca pentru deschiderea unei societati comerciale, dupa cum a precizat Calin.

Totodata, antreprenorii, agenti exclusivi ai Uniqa, vor beneficia pe langa comisioane si de bonusuri pentru profit, pentru cresterea portofoliului si de pensii private.

El a adaugat ca nu exista o taxa de franciza, iar Uniqa Asigurari va investi in medie 20.000-25.000 euro pentru un astfel de sediu si va suporta cheltuielile cu tot ceea ce reprezinta amenajarea agentiei. Pe de alta parte, cheltuielile cu utilitatile si chiria sunt platite de catre noul partener, iar partea de telecomunicatii este achitata de Uniqa Asigurari.

Calin a estimat ca amortizarea investitiei intr-o astfel de agentie se face in circa doi ani, potrivit unui studiu facut in actualele conditii precare ale economiei. In cazul in care agentia ar urma sa fie vanduta unei a treia persoane, este totusi nevoie de acordul Uniqa.

Noul concept va fi implementat si in viitoare Uniqa Asigurari de Viata

Noul concept va fi implementat si in viitoare Uniqa Asigurari de ViataGrupul Uiqa a anuntat la finalul saptamanii trecute ca intentioneaza sa-si extinda activitatea pe piata romaneasca prin transformarea companiei Agras intr-o companie cu activitatea dedicata segmentului asigurarilor de viata, iar noul concept, UniqAgent, va fi, de asemenea, implementat in viitoarea companie.

„Vom implementa noul canal de vanzari UniqAgent si in viitoarea companie de asigurari de viata, care va lua nastere prin transformarea Agras, companie cu activitate pe piata asigurarilor generale, intr-o companie cu obiect de activitate in asigurarile de viata”, a declarat Ileana Horvath (foto), presedintele directoratului companiei.

Ea a adaugat ca noul concept se adreseaza oricarei persoane cu bune abilitati in vanzari. „Oricine are spirit antreprenorial este un bun vanzator si poate cunoaste industria in urma activarii in domeniul bancar, farmaceutic, leasing si poate deveni agent exclusiv Uniqa”, a spus Horvath.

Afaceri in scadere cu 4% in primele opt luni

Afaceri in scadere cu 4% in primele opt luniIn primele opt luni din acest an, Uniqa a inregistrat afaceri mai mici cu 4%, pana la 339 milioane de lei, in comparatie cu o scadere de 8% la sfarsitul primelor 6 luni din 2009, a spus Horvath.

In acelasi interval de timp, daunele au sporit cu 5,3%. In primele 8 luni ale anului trecut, Uniqa Asigurari inregistrase prime brute subscrise de 354 milioane de lei. Totodata, compania a platit daune de 282,74 milioane de lei in primele opt luni, in crestere cu 5,3% fata de acelasi interval din 2008, cand platise daune in valoare de 268,53 milioane de lei, a detaliat conducerea asiguratorului.

Horvath a subliniat ca in ultimele doua luni daunele au luat amploare ca o consecinta a aplicarii procedurii de constat amiabil, in conditiile in care unii soferi implicati in accident nu se mai duc la politie sa primeasca puncte de penalizare, ci merg direct la asigurator in urma unor "intelegeri" intre ei. Ea este de parere ca aceste intelegeri intre soferii romani nu vor mai avea loc odata cu introducerea in 2010 a sistemului bonus-malus.

Horvath a mai detaliat ca, pe segmentul Casco al Uniqa, dauna medie a crescut in acest an cu 14-20% comparativ cu 2008, pana la circa 5.700 de lei. In acelasi timp, presedintele societatii de asigurari a spus ca vrea sa scada ponderea asigurarilor auto in portofoliul companiei in favoarea unor segmentelor de bunuri si proprietati, accidente de persoane sau raspunderi civile generale. "Tintim echilibrarea portofoliul, in conditiile in care asigurarile auto nu sunt profitabile, iar daunalitatea pe acest segment este in crestere", a comentat Horvath.

Astfel, pe segmentul de asigurari de accidente de persoane, asiguratorul a inregistrat o crestere a afacerilor cu 4,5% in primele opt luni, in timp ce pe segmentul de asigurari de proprietati si bunuri s-a inregistrat o scadere de 10,8%.

"La finalul lunii august am inregistrat un profit net in jur de 5 milioane de lei si avem toate perspectivele sa ne indeplinim sarcinile bugetate pentru acest an", a spus Horvath.

Din totalul de 339 milioane de lei de prime brute subscrise in primele opt luni ale anului in curs, segmentul Casco a generat prime brute subscrise in valoare de 185 milioane de lei, in crestere cu 2,6%, in timp ce segmentul de asigurari RCA a atins un nivel de 107 milioane de lei, ceea ce reprezinta o scadere de 3,4%, restul primelor brute subscrise vin din alte segmente de asigurari.