Se pune din ce in ce mai mult accent pe video si vizual in eCommerce? Este mobile-ul ceva ce poate fi lasat (deocamdata) pe plan secund, axandu-te, in schimb, pe retele sociale, de exemplu? Cum ramane cu fuziunile si achizitiile pe piata de comert online? Alaturi de nume mari din piata, analizam principalele tendinte din domeniu, intr-un format inedit, promovat de wall-street.ro.

Noi venim cu afirmatii pe care specialisti din piata le comenteaza si le noteaza in functie de gradul de veridicitate si propriile convingeri.

O afirmatie a wall-street.ro a fost notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

Mai mult, specialistii sunt invitati sa argumenteze notele aferente afirmatiilor.

Respondentii sunt (in ordine alfabetica):

Cel.ro – Tiberiu Pop, CEO
Elefant.ro - Alen Todorov, head of marketing
Evomag.ro – Mihai Patrascu, CEO
F64 – Marian Alecsiu, CEO
Flanco – Dragos Sirbu, CEO
QuickMobile.ro – Tudor Tiboc, CEO
Vivre.ro - Monica Cadogan, CEO

In tabelul de mai jos puteti vizualiza enunturile propuse de wall-street.ro, media notelor oferite de catre cei sapte respondenti, precum si cine a dat cea mai mica, respectiv cea mai mare nota.

Afirmatii W-S.ro Media notelor Cea mai mica nota Cea mai mare nota
Primele sase luni din 2015 au consemnat o evolutie foarte buna a profitului si afacerilor QuickMobile, double digit, comparat cu aceeasi perioada din 2014. 8,4 7- Cel 10-Elefant, F64
Intreaga piata de eCommerce a evoluat puternic (double digit) in prima jumatate a anului curent, comparat cu aceeasi perioada a anului trecut. 6,5 2 - Elefant 9,5-Flanco
Retelele sociale si-au pierdut din importanta in 2015, comparat cu 2013-2014, deoarece targetarea devine din ce in ce mai dificila si postarile ating din ce in ce mai putini oameni. 3,5 1- Flanco 7-Elefant
Se pune din ce in ce mai mult accent pe vizual in prezentarea produselor, acest lucru ducand, in mod simtitor, la cresterea ratei de conversie. 7,8 5-Cel, Vivre 10-QuickMobile,Flanco,
F64
Videoclipurile/animatiile vor deveni din ce in ce mai frecvente in eCommerce. 8,7 6 - Evomag 10-QuickMobile,Flanco,
F64
Daca ai lua-o de la zero, in eCommerce, ai ataca o nisa anume, si nu mai multe game de produse/un mix de produse. 6,1 1-Flanco 10-QuickMobile,F64
Vom asista la din ce in ce mai multe fuziuni/insolvente/falimente in 2015-2017, in eCommerce-ul romanesc. 5,5 1-F64 9-QuickMobile
Din ce in ce mai multi jucatori traditionali, mici, medii sau mari, vor intra in zona de eCommerce in viitorul apropiat. 6,5 7-Elefant 10-F64,Flanco,QuickMobile,
Vivre
Romanii prefera sa cumpere din ce in ce mai mult de peste hotare, avand in vedere disparitia granitelor (virtuale), sistemele de plata comode, comisioanele mici si/sau ofertelor vaste. 5,2 5-Cel 9-Evomag
Nu este inca necesar ca magazinele care au si prezenta online din Romania sa fie optimizate mobile intrucat abia din 2016-2017 vor incepe mai multi romani sa cumpere de pe platformele mobile. 1,1 1-Toti, fara EvoMag 2-Evomag

Flanco: 10 e de la D-zeu, eu as da un 8 pentru ca exista zone de vanzari/centre de cost/profitabilitate unde puteam avea rezultate chiar mai bune decat cele bugetate

Afirmatiile, cu raspunsurile detaliate

Mai jos, raspunsurile detaliate ale retailerilor implicati in proiect. Mentionam ca Elefant.ro a oferit exclusiv note, necomentand pe marginea acestora.

1. Primele sase luni din 2015 au consemnat o evolutie foarte buna a profitului si afacerilor QuickMobile, double digit, comparat cu aceeasi perioada din 2014.

Cel.ro, nota 7 pentru afirmatie – “Cresterea pe primele 6 luni a fost una semnificativa, de aproximativ 30% fata de perioada corespondenta din 2014. Ne asteptam sa inregistram o crestere semnificativa, mai ales ca am intrat si pe noi piete cum ar fi cea de cosmetice sau cea de mama&copil”.

EvoMag.ro, nota 8 pentru afirmatie – “Cifra de afaceri a evoMag a crescut cu aproape 30% ceea ce este mai mult decat multumitor. Ce pot spune din punct de vedere al profitului este faptul ca investim tot ce obtinem in business pentru a sustine aceasta crestere”.

(Monica Cadogan, Vivre)

F64.ro, nota 10 pentru afirmatie – “Am continuat sa ne focusam pe clientii fideli ai F64, deschizandu-ne orizontul insa si catre atragerea de noi clienti pasionati de imagine, aratand ca fotografia este un hobby si o arta accesibila tuturor”.

Flanco, nota 8 pentru afirmatie – “Pe primele sase luni, suntem aliniati si cu bugetul stabilit initial, si cu obiectivele noastre. 10 e de la D-zeu, eu as da un 8 pentru ca exista zone de vanzari/centre de cost/profitabilitate unde puteam avea rezultate chiar mai bune decat cele bugetate”.

QuickMobile, nota 8 pentru afirmatie – „Cresterea a fost in special in ceea ce priveste magazinul online (15%). Magazinele fizice au avut o evolutie constanta fata de aceeasi perioada a anului trecut”.

Vivre, nota 8 pentru afirmatie – „Avem o evolutie pozitiva, dar nu suntem profitabili si avem inca
multe proiecte in lucru care odata implementate consideram ca vom genera impact pozitiv semnificativ. Privind experienta clientului, ne uitam cu cei mai buni retaileri internationali din industrie si avem multe investitii de facut pentru a livra idealul”.

2. Intreaga piata de eCommerce a evoluat puternic (double digit) in prima jumatate a anului curent, comparat cu aceeasi perioada a anului trecut.

Cel.ro, nota 5 pentru afirmatie – „Piata de eCommerce a evoluat in ultimii ani. O evolutie spectaculoasa am constatat la nivelul traficului de pe device-urile mobile, dar rata de conversie este foarte scazuta comparativ cu traficul de pe desktop-uri. Se constata insa o crestere la nivelul comertului electronic din Romania, crestere care se explica prin imbunatatirea calitatii si seriozitatii pietei de profil, dar si printr-o mai buna informare a clientilor care au testat in timp acest mod de achizitie prin cumparaturi de valori mai mici si acum au incredere sa-si cumpere bunuri de valoare. Spre exempu in 2007 aproape nimeni nu isi achizitiona un aparat electrocasnic online. In ziua de astazi electrocasnicele reprezinta o componenta consistenta a vanzarilor de eCommerce din piata de electro-IT din Romania. Aceasta evolutie s-a consolidat si in ultimul an si va continua cu siguranta si in anii urmatori”.
(Dragos Sirbu, Flanco)

Evomag.ro, nota 6 pentru afirmatie – „Daca ne referim la toata piata online din Romania, aceasta a evoluat probabil cu 10-15% pe toate gamele de produse chiar daca unele categorii nedezvoltate poate s-au dublat sau triplat dar tinand cont ca este vorba de sume foarte mici, nu au influentat foarte mult cifra totala de crestere a comertului online”.

F64.ro, nota 7 pentru afirmatie – „Corect, intreaga piata de e-commerce a evoluat, asa cum ne-am obisnuit, iar acest lucru s-a datorat intrarii tot mai multor branduri offline in online si campaniilor jucatorilor din piata care incurajeaza folosirea mediului online pentru cumparatori. Per total insa, ne asteptam la o evolutie cu 30% fata de anul trecut”.

Flanco, nota 9,5 pentru afirmatie – „Piata a crescut cu 9,5% pe primele sase luni ale anului, incluzand aici si telecomul (implicit vanzarile de smartphone-uri ale operatorului)”.

QuickMobile.ro, nota 9 pentru afirmatie – „Piata de eCommerce din Romania este in plina dezvoltare, astfel ca este naturala o crestere de doua cifre in aceasta perioada”.

Vivre, nota 9 pentru afirmatie – „Piata de ecommerce este fragmentata, inca in formare, puternic influentata de lipsa de investitii si ecosistemul de supply chain si curierat; unii actori mari au schimbari de strategie (intra sau renunta la anumite segmente, categorii, piete) si o parte din actorii mai mici inoveaza pentru a forta cresterea volumelor. Pe total vad o mentinere a
cresterii venita din schimbarea structurii consumului, dar nu mai accentuata decat anul trecut, datorata apetitului pentru ecommerce la consumator”.

3. Retelele sociale si-au pierdut din importanta in 2015, comparat cu 2013-2014, deoarece targetarea devine din ce in ce mai dificila si postarile ating din ce in ce mai putini oameni.

Cel.ro, nota 3 pentru afirmatie - “Modalitatile de targetare au ramas aproximativ la fel, in schimb algoritmul de distribuire a mesajului s-a modificat, urmarindu-se (vorbim de Facebook) monetizarea. Cu toate acestea, urmarim sa comunicam constant cu prietenii din retelele sociale cu care suntem in legatura si sa le oferim continut relevant pentru ei”.

Evomag.ro, nota 2 pentru afirmatie – „Desi retelele sociale au un impact extraordinar in vietile noastre, ele nu au ajuns, cel putin pe categoriile noastre, sa converteaza macar comparabil cu newsletterul sau search-ul”.

Marian Alecsiu, F64

F64.ro, nota 2 pentru afirmatie – „Pentru noi, mediile sociale raman un canal la fel de important si sunt convins ca vor ramane pentru multa vreme astfel. Indiferent daca vorbim despre retele sociale sau alte medii in viitor, noi suntem acolo unde se afla clientul nostru si comunicam cu el acolo unde acesta comunica cu noi. Astfel priveste F64 retelele sociale si nu exista schimbari majore in strategie din acest punct de vedere. Schimbarile de algoritm Facebook si "aglomerarea" retelelor sociale in general, nu inseamna decat ca trebuie sa ne adaptam mesajul mai bine contextului si sa fim si mai relevanti pentru clientul nostru”.

Flanco, nota 1 pentru afirmatie – „Nu simtim asta, din contra opiniile si review-urile clientilor sunt din ce in ce mai des impartasite si mai importante pentru ei in luarea deciziilor de cumparare”.

Cel.ro - tendinta de a pune prea mult accentul pe vizual poate fi o capcana.

Quickmobile.ro, nota 2 pentru afirmatie – „Nu sunt de acord. Retelele sociale sunt din ce in ce mai importante, iar targetarea a devenit mai facila. Totusi, acest lucru implica, bineinteles, anumite costuri”.

Vivre, nota 2 pentru afirmatie – „In diferite etape anumite modalitati de comunicare cu clientii au o importanta diferita in strategia generala si bugete. Dat fiind faptul ca retelele sociale incearca monetizarea serviciilor si investesc in tehnologie si instrumente noi, devin parteneri mai importanti si relevanti pentru comerciantii online care doresc sa construiasca un brand si sa comunice real time. Schimbarile de algoritm/produse/afisari nu inseamna decat ca sunt propuse alte instrumente care functioneaza si ca oamenii din ecommerce marketing trebuie sa fie actualizati si creativi”.

4. Se pune din ce in ce mai mult accent pe vizual in prezentarea produselor, acest lucru ducand, in mod simtitor, la cresterea ratei de conversie.

Cel.ro, nota 5 pentru afirmatie – “Se pune accent pe vizual, vizualul a fost mereu important, va continua sa aiba rolul lui foarte activ, dar constat o crestere a importantei informarii clientilor si a sprijinirii lor proactive in procesul de achizitie. Informarea acestora conduce la o crestere importanta a ratei de conversie. Un client informat stie ce cumpara. In plus, cand un client vrea sa-si achizitioneze un produs, consilierea si sprijinirea lui in construirea deciziei de achizitie conduce atat la o crestere a increderii cat si la fidelizarea lui.

Pe de alta parte, tendinta de a pune prea mult accentul pe vizual poate fi o capcana. Prezentarea foarte elaborata a produselor are un impact negativ la nivel de cost. Vorbim de sendinte foto, achizitionarea produselor, desigilarea acestora, costul cu aparatura foto si procesarea pozelor, costul cu personalul specializat. Daca inmultim costurile acestor operatii cu o baza de date de peste 70.000 de produse ajungem la o crestere sensibila a pretului. Aspect care ar putea influenta in mod negativ rata de conversie. Trebuie sa existe un echilibru intre toate aspectele mentionate: vizual, informare si consiliere, iar acest mix trebuie constituit cu grija, astfel incat sa putem mentine preturile la un nivel cat mai atractiv pentru clienti”.

EvoMag.ro, nota 8 pentru afirmatie – „Simtim si noi aceasta tendinta de 1-2 ani. Produsele IT&C (inca 80% din CA a Evomag) se vand in mare datorita specificatiilor si mai putin a partii fashion ceea ce face ca aceasta tendinta sa vina si in mediul IT&C in cativa ani. Produsele de brand sau cu design special au intr-adevar un mai mare impact asupra clientilor daca sunt prezentate intr-un mod mai «fashion»”.

F64.ro, nota 10 pentru afirmatie – „Este natural, mai ales in cazul nostru care suntem un jucator axat pe imagine, si mai ales in mediul online unde nu poti atinge produsul, sa conteze foarte mult prezentarea vizuala a produselor. Evident ca studiile de specialitate arata clar ca aceasta prezentare duce la cresterea ratei de conversie si acelasi lucru il observam si noi”.

Flanco.ro, nota 10 pentru afirmatie – „Da, e evidenta capacitatea consumatorului de a se informa pe platformele online. Multi dintre ei asa aleg sa vina in magazine”.

Quickmobile.ro, nota 10 pentru afirmatie – „Sunt complet de acord. Incepand de anul trecut, ne-am indreptat atentia foarte mult catre imagine, in conditiile in care utilizatorii nu prea mai au timp sa citeasca”.

Vivre, nota 5 pentru afirmatie – „Depinde foarte mult de industrie/produs. Personal, consider ca
"less is more" dar o combinatie fericita de vizual + informatie este parte din experienta clientului”.

5. Videoclipurile/animatiile vor deveni din ce in ce mai frecvente in eCommerce.

Cel.ro, nota 8 pentru afirmatie – „Videoclipurile si animatiile devin din ce in ce mai importante in intreaga comunicare online. Daca ne gandim doar la traficul imens al Youtube sau la adaptarea algoritmilor Facebook sau Google pentru prioritizarea acestui tip de continut observam cu usurinta acest trend. Evident ca piata de comert electronic nu putea ramane indiferenta acestei evolutii si se adapteaza in consecinta”.

Evomag: Nisa sport si fitness mi se pare una care va creste accelerat in viitor si inca sunt multe branduri neprezente in Romania.

Evomag.ro, nota 6 pentru afirmatie – „Momentan consider ca este mult prea mare efortul sa realizezi videoclipuri sau animatii pentru fiecare produs dar creste foarte mult video-ul de review”.

F64.ro, nota 10 pentru afirmatie – „Da, este normal, iar frecventa crescuta se datoreaza faptului ca a devenit mai usor, mai la indemana si mai ieftin sa produci continut video sau animatii”.

Flanco.ro, nota 10 pentru afirmatie – raspuns similar cu punctul anterior.

Quickmobile.ro, nota 10 pentru afirmatie – „Sunt total de acord. Si noi dezvoltam un departament dedicat in acest sens”.

Vivre, nota 8 pentru afirmatie – „In functie de produs/functionalitate/excitement video poate creste implicarea. Este o presupunere care trebuie validata de bugete, conversii, rezultate si inca sunt multe intrebari fara raspuns sau instrumente”.

6. Daca ai lua-o de la zero, in eCommerce, ai ataca o nisa anume, si nu mai multe game de produse/un mix de produse.

Cel.ro, nota 2 pentru afirmatie – „Consider ca nisa are atat avantajele cat si dezavantaje. Nisarea iti permite sa construiesti relativ facil o relatie mai buna cu publicul tinta, dar in acelasi timp iti limiteaza posibilitatile de extindere. Si daca incepi sa construiesti un business, te gandesti sa-l faci scalabil. Sa-l poti dezvolta. Si consider ca e foarte important pentru un business sa aiba un orizont de crestere cat mai mare. Daca ar fi sa pornesc din nou la drum as construi din nou Cel.ro”.

Evomag.ro, nota 8 pentru afirmatie – „Depinde foarte mult ce plan mi-as face de la inceput. Daca mi-as dori sa cresc accelerat, m-as axa pe mai multe game de produse dar cu o concurenta din toate partile, luand putin din fiecare categorie. Daca mi-as dori sa cresc sustenabil pe un termen lung dar cu un efort mai mare, m-as specializa pe o anumita gama de produse si as incerca sa fiu cel mai bun din aceea categorie, oferindu-mi in timp o mai mare stabilitate a business-ului. Nisa sport si fitness mi se pare una care va creste accelerat in viitor si inca sunt multe branduri neprezente in Romania”.

F64.ro, nota 10 pentru afirmatie (fara comentarii suplimentare).

Flanco.ro, nota 1 pentru afirmatie – „Nu sunt obisnuit sa joc mic, deci as intra direct in lupta cea mare”.

Quickmobile.ro, nota 10 pentru afirmatie – “Da, asta am si facut. Ne-am indreptat exclusiv catre tech telecom, iar aceasta strategie a dat roade”.

Vivre.ro, nota 9 pentru afirmatie – “Cred ca o comunicare consistenta este mai importanta decat oricand in retail, inclusiv online. avalansa de informatii catre consumator/utilizator de online content impun desenarea unui brand clar, usor de inteles si autentic.

7. Vom asista la din ce in ce mai multe fuziuni/insolvente/falimente in 2015-2017, in eCommerce-ul romanesc.

Cel.ro, nota 5 pentru afirmatie – „Piata de eCommerce are tendinte de cristalizare, acest trend s-a putut observa si in perioada precedenta, si el cel mai probabil va continua. Cu toate acestea noi momentan nu ne propunem achizitii dar stam, evident, cu ochii atenti atat la evolutia cat si la oportunitatile din piata. Din perspectiva insolventelor, cel mai probabil ele vor continua, dar, din fericire pentru piata (de la furnizori la clienti finali) consider ca numarul lor va scadea, piata avand, asa cum spuneam tendinte de asezare/cristalizare”.

Evomag.ro, nota 5 pentru afirmatie – „Piata online, desi foarte multe companii sunt implicate in ea, este inca mica si cu potential enorm de crestere. Este nevoie de jucatori putin mai mari pentru a putea exista macar fuziuni dar pana in 2017 este realizabil acest lucru. Devine o piata cu cifre interesante atat pentru Romania cat si pentru alti jucatori care vor sa aiba prezenta aici”.

F64.ro, nota 1 pentru afirmatie – „Cred ca e-commerce-ul romanesc se afla intr-o perioada de crestere si in perioada urmatoare ne putem astepta, din contra, la din ce in ce mai multe initiative antreprenoriale, precum si la din ce in ce mai multi jucatori offline care vor intra pe piata. Evident ca dupa un astfel de boom va urma la un moment dat un recul in care piata "se va cerne" dar nu ma astept sa fie in perioada imediat urmatoare”.

Flanco.ro, nota 7 pentru afirmatie – “E foarte probabil ca, dupa o crestere sustinuta, sa urmeze consolidarea business-urilor”.

Quickmobile.ro, nota 9 pentru afirmatie – “Da, este o realitate, dar nu vorbim neaparat despre acest mix. Noi, spre exemplu, cautam sa investim in startup-uri in zona aceasta”.

Vivre.ro, nota 3 pentru afirmatie – “Sunt prea putini jucatori locali ca sa vedem multe tranzactii iar la nivel international sunt semnale pozitive, dar Romania inca nu este pe harta internationala”.

8. Din ce in ce mai multi jucatori traditionali, mici, medii sau mari, vor intra in zona de eCommerce in viitorul apropiat.

Cel.ro, nota 9 pentru afirmatie – „Piata a evoluat si jucatorii au devenit proactivi in societatea actuala. Nu mai poti sta intr-un colt si sa astepti sa vina potentiali clienti. Actorii din piata ies ei in intampinarea clientilor. Si in acest context interconectivitatea specifica zilelor noastre reprezinta un avantaj de care se bucura atat clientii, cat si furnizorii de bunuri si servicii. Cu alte cuvinte, cei care inca nu au facut aceasta trecere, o vor face cat de curand. Evident, asta inseamna o crestere a concurentei, dar am considerat intotdeauna ca o concurenta serioasa permite pietei sa evolueze. Cu alte cuvinte, concurenta ne ajuta pe toti cei implicati in procesul economic sa fim mai buni si sa invatam mai repede”.

Evomag.ro, nota 9 pentru afirmatie – „Vor intra pentru ca nu au incotro, este noul ecosistem al pietei si daca nu esti aici, un ai cui sa mai vinzi. Este cu atat mai riscant pentru ca intr-un Mall beneficiezi de traficul acestuia pentru magazinul tau. In online nu existi din prima clipa daca nu faci marketing si cu iti aduci singur clientii iar acest proces (sustinut) dureaza minim 2-3 ani ceea ce face ca existenta unui magazin online chiar si mic la inceput sa fie o miscare strategica de business. Comertul online este viitorul, punct!”.

F64.ro, nota 10 pentru afirmatie – „Este tendinta naturala a pietei. Consumatorul capata incredere in mediul online si devine un canal de vanzare din ce in ce mai accesat, iar business-urile este normal sa migreze catre acest canal”.

Flanco.ro, nota 10 pentru afirmatie – “Niciun jucator nu cred ca-si mai imagineaza structura de business fara componenta de online”.

Quickmobile.ro, nota 10 pentru afirmatie – “Da, in mod obligatoriu. Deja, sa te limitezi la offline nu mai este o optiune viabila”.

Vivre.ro, nota 10 pentru afirmatie – “Teoria ca retailul trebuie sa comunice/livreze omnichannel e validata de asteptarile consumatorului. Exista parteneriate interesante (unii retaileri externalizeaza prezenta online) dar cu totii au in agenda acel mediu”.

9. Romanii prefera sa cumpere din ce in ce mai mult de peste hotare, avand in vedere disparitia granitelor (virtuale), sistemele de plata comode, comisioanele mici si/sau ofertelor vaste.

Cel.ro, nota 5 pentru afirmatie – „Exista o oarecare evolutie, preturile mai mici si gama mai larga de produse reprezinta argumente in acest sens, dar ea nu reprezinta un segment semnificativ, nici in Romania si nici in majoritatea tarilor europene. In general, brand-urile de comert locale sau localizarile brand-urilor internationale sunt preferate de consumatori. Brand-urile internationale (vezi Amazon) isi creeaza birouri si platforme locale cand vor sa-si mareasca considerabil cota pe o anumita piata. Exact din acest motiv. Dar, si daca acest trend se va dezvolta, dupa cum spuneam, concurenta este un atribut pozitiv al pietei”.

Evomag.ro, nota 9 pentru afirmatie – „Chiar daca exista foarte multe produse in Romania si oferta este diversificata, intotdeauna iti doresti mai mult, mai personalizat, mai special si, din pacate, pentru moment, sunt produse ce nu se gasesc inca in Romania datorita pietei mici pentru acei producatori. Cum noi suntem persoane ce nu acceptam cuvantul “NU”, cautam solutii, asa apar comenzile online facute in alte tari”.

F64.ro, nota 2 pentru afirmatie (fara explicatii suplimentare).

Flanco.ro, nota 4 pentru afirmatie – „Exista o tendinta de crestere, dar mai dureaza pana vom simti cu adevarat o concurenta din acea zona. Cel putin pana ne punem la punct infrastructura ca tara”.

Quckmobile.ro, nota 3 pentru afirmatie – “In ceea ce ne priveste, nu am observat acest trend, dimpotriva, am sesizat o afinitate a clientilor nostri fata de piata locala. Datorita serviciilor pe care le punem la dispozitie si a diversificarii gamei de produse, cei care inainte cumparau din afara vin acum la noi. In plus, vorbim de riscuri mai mici cand achizitionezi de la un comerciant local, si de ce nu, vorbim si despre taxele care raman in Romania, de crearea de locuri de munca si asa mai departe”.

Vivre.ro, nota 8 pentru afirmatie – “Este o tendinta confirmata de anumite statistici - nu doar in Romania ci la nivel European, dar difera mult procentele in functie de industrie si costurile asociate livrarilor internationale”.

10. Nu este inca necesar ca magazinele care au si prezenta online din Romania sa fie optimizate mobile intrucat abia din 2016-2017 vor incepe mai multi romani sa cumpere de pe platformele mobile.

Cel.ro, nota 1 pentru afirmatie – „Momentan majoritatea achizitiilor se fac in continuare pe clasicul calculator. Cu toate acestea, in procesul de achizitie informarea, asa cum spuneam si mai devreme, joaca un rol foarte important. Si in acest proces device-urile mobile sunt folosite consistent de catre public. Traficul de pe mobil a ajuns undeva la 40% si probabil va ajunge la peste 50% in 2015. Ca urmare, marea majoritate a magazinelor online au urmarit optimizarea pentru aceste device-uri si, cu siguranta, isi vor intensifica eforturile in viitorul apropiat”.

Evomag.ro, nota 2 pentru afirmatie – „Noi avem in acest moment peste 35% din trafic de pe site-ul mobil. Desi avem si aplicatii pentru iOS si Android, site-ul mobil se desprinde detasat. La WatchShop traficul de pe mobil depaseste in unele perioade si 40% din tot traficul, deci tendinta este mai multe decat clara. Trebuie sa te adaptezi rapid”.

F64.ro, nota 1 pentru afirmatie – „Mobile este deja o realitate prezenta si cifrele demonstreaza acest lucru”.

Flanco.ro, nota 1 pentru afirmatie – „Cresterea zonei de mobile este puternic exponentiala. Nu exista un deadline pana la care sa faci dezvoltarea platformelor mobile, ci pur si simplu trebuie sustinute rapid”

Quickmobile.ro, nota 1 pentru afirmatie – „Este o afirmatie gresita in totalitate. Deja peste jumatate din vanzarile QuickMobile vin de pe platforme mobile. Ca jucator in eCommerce, nu mai poti sa amani optimizarea pentru mobil”.

Vivre.ro, nota 1 pentru afirmatie – „Optimizarea pentru mobil este esentiala atat prin prisma tranzactiilor care au loc pe mobil cat si prin a comportamentului clientilor pe care incerci sa-i atragi”.

Ce parere aveti de raspunsurile jucatorilor din piata si de notele oferite de ei? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: Laptop viitor

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri