Proiectul "România văzută din tractor", cunoscut în special pe internet, pe canalul de YouTube dedicat, dar nu numai, a pornit în urmă cu 5 ani și își propune un lucru mai greu de obținut doar din știrile pe care le vedem la televizor. Mai concret, Patricia Pop, realizatoarea acestuia, descrie România fermierilor exact așa cum este, la propriu, la firul ierbii, intrând în contact cu fermieri și fermiere care probabil că altfel n-ar putea să-și spună păsurile în ce privește activitatea lor. Bine, nu că acestea ar ajunge la guvernanți, starea agriculturii demonstrând faptul că aceștia nu aud și nu văd nimic din ce se petrecere în România oamenilor mici. Cu atât mai puțin să se uite pe internet la un proiect realizat integral pe YouTube.

Astfel, realizatoarea a povestit pentru wall-street.ro că proiectul a plecat din ideea de a lăsa ceva în urma ei, motivație și totodată conștientizare care s-a declanșat la vârsta de 40 de ani.

Totodată, aceasta explică faptul că în perioada în care a pornit acest demers considera că este un vid de proiecte în agribusiness, vid despre care spune că există și acum.

Mai mult, ceea ce își dorea să facă la momentul respectiv contrasta cu promovarea care se realiza în perioada decembrie 2018 - începutul lui 2019 în agribusiness, când companiile din domeniu erau cele pe care le știm și azi, cele mari, iar comunicarea pentru acestea se realiza strict în termenii testimonialelor, al comunicatelor de presă, interviurilor, reportajelor etc.

Am făcut un curs pentru platformele online, unde s-a vorbit și despre YouTube, dar YouTube a fost mobilul, pentru că, ok, îți faci un canal de tipul acesta, dar care să fie conținutul, ce generezi pentru acel canal de YouTube și de aici a venit ideea ca eu să fiu prima persoană care traversează România cu tractorul.

Patricia Pop, realizatoare "România văzută din tractor"

Apoi, povesteștea realizatoarea, a început să scrie proiectul efectiv al emisiunii, iar ulterior s-a dus să facă școala de tractoriști la Agromec Ștefănești, unde a dat examen pe tractor cu remorcă.

Odată aceste lucruri realizate, prin urmare, era momentul ca viitoarea emisiune "România văzută din tractor" să devină realitate, motiv pentru care Patricia Pop a gândit inițial traversarea României în trei etape, adică sudul, vestul și estul țării.

A fost de altfel un stadiu al proiectului despre care aceasta spune că i se părea firesc să îl încheie "cumva" odată aceste mari regiuni traversate, însă toată lumea cu care a discutat i-a spus că nu este cazul să se oprească în acel moment.

Cât despre durata efectivă a episoadelor, realizatoarea explică faptul că a început cu 24 de minute, dar ulterior a început să crească la 30, 40 de minute.

Eu niciodată nu le cer bani fermierilor. În schimb, sunt susținută de parteneri, pentru care fac campanii de promovare timp de un an. Menționez compania respectivă în toate postările noastre, pe toate platformele online și, desigur, este și materialul, episodul în sine pe care îl generez.

Patricia Pop, realizatoare "România văzută din tractor"

Realizatoarea a menționat de asemenea și partenerii sezonului cinci, mai precis Alta Seeds, Gaiago, Sixt Group Romania și GS1 Romania, iar în ce privește tractoarele spune că în fiecare an a avut altul: în primul sezon Arbos, în al doilea New Holland, în al treilea McCormick, în al patrulea Steyr, iar în 2023 a fost pentru prima oară când furnizorii nu i-au mai dat niciun tractor, motiv pentru care a condus tractoarele fermierilor.

Patricia Pop a dezvăluit de asemenea și ce pregătește pentru sezonul de anul acesta, cel de al șaselea, care ar urma să înceapă la data de 15 mai, explicând că și-ar dori să fie o serie de episoade în care va vizita din nou fermele fermierilor, doar că de această dată dorește să și participe la lucrările importante din acestea.

Totodată, aceasta spune că are și un "plan B", pe care dacă nu îl va pune în aplicare anul acesta cu siguranță o va face la anul, mai precis ideea de a face un sezon cu femei-fermier, adică un sezon doar cu femei.

Patricia Pop spune de asemenea că "România văzută din tractor" este un demers care a generat un număr de 24.800 de abonați, iar vizionările au ajuns la o medie de aproape 10.000 constant per episod.

Am plecat la drum cu impresia pe care o are orice român care se informează la nivel minim și aveam idei preconcepute. Realitatea a demonstrat însă exact contrariul, de fiecare dată.

Patricia Pop, realizatoare "România văzută din tractor"

Realizatoarea spune în încheiere că România este cu totul altfel decât felul în care este prezentată în media, inclusiv despre grevele fermierilor afirmând că nu reflectă întru totul realitatea.

Patricia Pop concluzionează afirmând că oamenii au învățat foarte multe în cei peste 30 de ani de la Revoluție, astfel că nu crede că în România se mai face agricultură după ureche.

Sursa foto: Facebook / Patricia Pop

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri