Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, a declarat, joi, la deschiderea centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Valcele-Apahida, ca va cere o ancheta pentru a stabili de ce constructia a costat peste 140 de milioane euro si "a fost inaugurata de doua ori" de Emil Boc, potrivit Mediafax.
Ministrul Dan Sova a ajuns joi, la Cluj-Napoca, cu o intarziere de trei ore fata de ora anuntata, declarand la sosire ca nu a venit sa inaugureze centura municipiului, pentru ca "a facut-o Emil Boc de doua ori si apoi s-a daramat", ci doar pentru a deschide circulatia.
"Am o mare bucurie, pentru ca in februarie am spus ca vom termina, multi si-au exprimat indoiala, vreau sa-l felicit pe constructor in primul rand si echipa de la drumuri de la Cluj, e foarte bine ca s-a finalizat, nu am venit s-o inauguram. A inaugurat-o Boc de doua ori, doar o deschidem circulatiei si facem ce facem de un an si jumatate: reparam daramaturile lui Boc. Asa am patit si saptamana trecuta, tot asa in 2011, saracul Boc, cu saraca Boagiu, au inaugurat centura Ploiesti Vest si s-a surpat dupa aia, si a trebuit sa reconstruim trei poduri, un an de zile dupa ei. Cand indrepti daramaturile, nu mai inauguram si a treia oara. Le spun constructorilor, pe langa lada de bere a lui Boc, au termen de garantie trei ani de zile, pana in noiembrie 2016, le dam o apa minerala daca nu se mai surpa o data", a spus Sova.
Citeste si:
El a adaugat ca nu stie de ce a costat atat de mult centura, dar ca va face o ancheta pentru a afla.
"Centura a costat 140 de milioane de euro. Parerea mea este sa mergeti la domnul Boc si doamna Boagiu si sa-i intrebati. Acum s-a terminat centura, incepem ancheta, si eu sunt curios sa aflu, si o sa aflu, asa cum aflu despre toate contractele, vreau sa aflu printr-o ancheta facuta la CNADNR si de ce a durat asa de mult si cine a gresit si de ce a costat atat de mult si de ce a trebuit inaugurata de doua ori de domnul Boc si refacuta din nou, toate acestea merita aflate. Noi doar indreptam daramaturile", a afirmat Sova.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura a mai spus ca daca exista suspiciunea "unor fapte" se va adresa DNA.
"A fost inaugurata de doua ori si s-a surpat de doua ori, acum am indreptat-o si cred ca este pentru ultima data. Vestea buna pentru doamna Boagiu si pentru domnul Boc este ca urmeaza sa si cercetam de ce s-a intamplat treaba asta. Intai trebuie sa cercetam si sa vedem ce s-a intamplat si, daca exista suspiciunea unor fapte, ne vom adresa DNA. DNA nu analizeaza constructii, analizeaza fapte", a declarat Sova.
Citeste si:
In luna mai a anului trecut, ministrul Transporturilor de atunci Ovidiu Silaghi a demis conducerea Directiei Regionale Cluj a CNADNR din cauza unor "decizii manageriale defectuoase" cu privire la constructia centurii Valcele-Apahida, care au ridicat costul lucrarii cu 84%, de la 77,6 milioane euro la 143 milioane euro.
"Aceleasi decizii defectuoase au avut implicatii negative majore asupra termenului de executie a lucrarilor. Acesta era prevazut initial la 24 luni (incepand cu octombrie 2006) insa nici pana la data controlului - mai 2012, lucrarile nu erau complet finalizate", se preciza intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Corpul de Control al ministerului a verificat, in perioada 22-24 mai 2012, activitatea directiei Cluj a CNADNR, unde director general era Ion Pantelimon, stabilind, printre altele, ca reprezentantii acesteia au decis modificarea traseului variantei de ocolire Valcele-Apahida, fara a avea la baza o fundamentare corespunzatoare, in conditiile in care proiectul tehnic si indicatorii tehnico-economici erau deja aprobati printr-o HG din 2006, si au acceptat ca unul dintre cei doi antreprenori sa renunte la executarea lucrarilor aferente unui sector de drum, care avea probleme geologice.
Citeste si:
Totodata, Corpul de Control al ministerului a mai stabilit ca regionala a urmarit in mod defectuos derularea contractelor incheiate pentru realizarea investitiei, ceea ce a condus la depasirea repetata a termenelor de executie, si a organizat o licitatie neconforma, cu rezultate negative privind durata de executie a lucrarilor. Organizarea procedurii a fost contestata la CNSC, care a dat castig de cauza contestatarului.
Lucrarile la centura de ocolire Valcele - Apahida, cu o lungine de aproximativ 24 de kilometri, au inceput in anul 2006. Traficul rutier a fost deschis in 21 octombrie 2011, in prezenta premierului de la acea data, Emil Boc, intreaga centura avand ca termen de finalizare iunie 2012.
In luna ianuarie a acestui an, mai multe grinzi ale parapetului din beton care asigura consolidarea unui versant de pe centura de ocolire s-au deplasat in urma unei alunecari de teren cauzata de infiltratiile de apa, astfel ca a fost nevoie de noi lucrari.
Citeste si:
Acestea urmau sa se incheie in vara, dar termenul de finalizare si de deschidere completa a circulatiei a fost amanat din nou, pentru luna octombrie, conform DRDP Cluj. Mai mult, a fost semnat si un nou contract pentru un tronson de trei kilometri, nefinalizat, cu firma Keller, dupa ce compania maghiara Vegyepszer a intrat in insolventa.
Pe tronsonul trei al centurii de ocolire Valcele - Apahida au mai fost inregistrate de-a lungul timpului alunecari de teren in urma infiltratiilor de apa din cauza solului lutos, acestea impunand lucrari de consolidare care au dus la inregistrarea unor costuri suplimentare.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: