Mazda3, model aflat la cea de-a treia generatie, a primit o echipare sport denumita Takumi, disponibila doar impreuna cu propulsorul de 2 litri benzina 120 CP si transmisie manuala cu 6 trepte.

Echiparea Takumi ii aduce modelului Mazda3 hatchback o imagine si mai sportiva, datorita jantelor de 18 inch Gun Metal si combinatiei textil-piele si cusaturi de culoare rosie. Alte elemente care contribuie la imaginea agresiva sunt cele doua tevi de esapament si grila cu un design impunator.

Mazda3 Takumi

Specific acestei echipari este camera video marsarier, care se adauga listei bogate de dotari: faruri bi-xenon, proiectoare de ceata, geamuri fumurii spate, oglinzi vopsite in negru, scaune fata sport incalzite, pilot automat, aer conditionat automat, Bluetooth, ecran color tactil de 7 inch, sistem audio compatibil MP3 cu comenzi audio pe volan, volan si manete schimbator de viteze si de frana imbracate in piele, senzori de ploaie si lumini.

Mazda3 Takumi

In ceea ce priveste tehnologia, Mazda3 Takumi vine cu sistemul RVM pentru monitorizarea unghiului mort, ABS, EBD, DSC (controlul stabilitatii) si TCS (controlul tractiunii), senzori de parcare spate, 6 airbag-uri (frontale, laterale si cortina).

Mazda3 Takumi arata bine si merge bine. Propulsorul pe benzina de 2 litri aspirat cu tehnologie SkyActiv si 120 CP este foarte interesant setat, intrucat poate rula si accelera precum un diesel. Spre exemplu, masina accelereaza frumos chiar daca suntem in treapta a treia si rulam cu 30-40 km/h in oras. Iar daca vrem sa acceleram rapid este suficient sa schimbam in treapta a doua si sa urcam in ture. La peste 3.000 de ture, Mazda 3 se simte sportiva, te trage in scaun, iar sunetul evacuarii cu doua tevi si al propulsorului pe benzina accentueaza senzatia de masina sport. In varianta hatch, Mazda3 Takumi are 1.280 kg si accelereaza in 8,9 secunde.

Mazda3 Takumi

Consumul in timpul testului a fost de 7 litri noaptea prin oras si de 11 litri dimineata in ambuteiaje. Fara aerul conditionat pornit, sistemul i-Stop si-a facut bine datoria, la fiecare semafor motorul de 2 litri benzina a stat oprit.

Japonezii au gasit o formula buna de a oferi o suspensie sport, dar in acelasi timp confortabila, pentru ca Mazda3 Takumi este foarte stabila in virajele abordate cu viteza, dar in acelasi timp preia frumos orice denivelare peste care trecem. Pe langa suspensia bine gandita si scaunele sport, cu o buna sustinere laterala, au o contributie importanta la placerea de a conduce.

Mazda3 Sport Takumi costa 19.790 euro cu TVA, in timp ce cel mai mic pret pentru o Mazda3 incepe de la 15.000 euro cu TVA. Mai multe informatii despre noua Mazda3 sunt disponibile aici.

Date tehnice Mazda3 Sport Takumi, 2 litri benzina 120 CP:

Motor: 2 litri benzina
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 120 / 6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 210 (4000)
Viteza maxima (km/h) 195
Acceleratie (0-100km/h) 8,9
Consum mixt (l/100 km): 5,1
Capacitate rezervor: 51 litri
Volum portbagaj litri: 363
Lungime: 4,46 metri
Latime: 1,79 metri
Inaltime: 1,45 metri
Emisii CO2 g/km: 119 g/km
Masa proprie (kg) 1.280

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri