Centura feroviara a Bucurestiului va fi folosita pentru transportul a peste 15.000 de calatori in fiecare zi pe ruta Gara de Nord- Gara Progresu (sudul Capitalei) incepand din februarie 2017, in conditiile in care aceasta retea feroviara nu a mai fost folosita de peste 10 ani pentru transportul de persoane, a declarat luni ministrul Transporturilor, Sorin Buse, intr-o vizita de lucru efectuata pe traseul dintre Gara Progresu si Gara de Nord.

“Vorbim despre un proiect de folosirea a centurii feroviare a Bucurestiului, care exista in acest moment. Nu este utilizata. Trec 1-2 trenuri pe zi, cateodata 1-2 pe saptamana. Este in conditie buna si poate fi folosita pentru a prelua o mare parte din traficul de calatori”, a spus Buse, potrivit News.ro.

Proiectul va fi implementat in trei faze.

“In prima faza, care are un timp de implementare de trei luni, vor fi inaugurate linia dintre Gara de Nord si Gara Progresul si legatura Gara de Nord - Pantelimon. Aici avem statii existente care nu sunt in buna conditie, pentru ca nu au fost folosite de 10 ani. Insa proiectul acesta presupune reabilitarea statiilor”, a completat ministrul Transporturilor.

Prim faza inseamna inaungurarea unui traseu de 30 de kilometri, cu 16 statii, din care 9 existente si 7 noi. Investitia este de 200.000 de euro si inseamna reabilitarea statiilor. Biletul pentru o calatorie va costa 4,4 lei.

Citeste si:
Noi autorizatii pentru calea ferata Gara de Nord-Otopeni
A fost semnata autorizatia de...

“In functie de numarul de calatori vom folosi una, doua sau trei garnituri legate. Acestea vor putea asigura un trafic de 15.000 de calatori pe sens pe zi. Daca traficul de persoane va fi mai mare, atunci putem folosi garnituri de tren normale si putem asigura transportul a 30.000 de persoane pe zi, pe sens”, a mai spus ministrul.

Bucurestenii vor ajunge de la Gara Progresu la Gara de Nord in circa 40-45 de minute.

In a doua etapa de implementare a proiectului, care are termen de finalizare sfarsitul anului viitor, va fi realizata conexiunea acestor puncte feroviare cu statiile de metrou Berceni si Preciziei. Investitia in aceasta etapa se va ridica la 5 milioane de euro.

A treia etapa a proiectului va presupune punerea in functiune a legaturii Progresu-Bucuresti Nord pana in noiembrie 2018, cu o investitie de 15 milioane de euro.

Citeste si:
Directorul CFR a fost revocat din functie. Cuc s-a aratat nemultumit
Directorul CFR a fost revocat...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
CFR executa lucrari pentru cresterea vitezei intre Buftea si Peris