Crossoverul Mazda CX-3 a primit anul acesta noi imbunatatiri care il fac mai atractiv, cum ar fi tapiteria si materialele noi pentru bord, panourile portierelor si manere, alaturi de frana de parcare electrica, cotiere fata-spate si compatibilitatea cu sistemele Apple CarPlay si Android Auto.

La exterior, CX-3 a primit o noua grila frontala, jante de 18 inchi cu un design nou, montantii laterali colorati in nuanta negru piano, pragurile laterale si partea de jos a spoilerului frontal cromate, stopuri LED. O alta noutate este motorizarea diesel de 1,8 litri 115 CP, insa noi am primit la test propulsorul de 2 litri benzina SKYACTIV-G 121 CP, combinat cu transmisia manuala cu 6 trepte.

A fost extins si pachetul de dotari de siguranta, asistentul inteligent de franare in oras a fost imbunatatit. Acesta poate detecta pietonii si pe timp de noapte.

Un sistem foarte util, care a ajuns pe masini anul acesta, este optiunea auto-hold pentru masini cu cutie de viteze manuala. Sistemul imobilizeaza masina atunci cand suntem in rampa, pentru a pleca de pe loc cu usurinta, fara a avea stresul ca ni se va opri motorul. Mazda a actualizat si pilotul automat adaptiv, care poate actiona acum de la 0 km/h.

Citeste si:
Test drive cu Honda HR-V, un crossover spatios japonez
Honda HR-V, un crossover...

Pe langa aceste imbunatatiri primite de modelul CX-3 in 2018, veti mai gasi in echiparea standard cateva dotari utile: sistemul i-STOP, care opreste si reporneste automat motorul la stationarea in trafic, aer conditionat, computer de bord, conectivitate USB, comenzi audio pe volan, sistem de evacuare dublu, oglinzi electrice, geamuri electrice fata-spate, buton de pornire pentru motor si de monitorizare a presiunii in pneuri, sistemul de control al stabilitatii dinamice (DSC).

Un display touchscreen de 7 inch, standard pe toate nivelurile de echipare, este integrat elegant pe plansa de bord in ciuda plasarii sale proeminente.

Nota de eleganta oferita de inginerii Mazda interiorului este data de o cabina aerisita si luminoasa, cu o plansa de bord simpla, fata prea multe comenzi, doar cu trei butoane mari in stil vechi pentru sistemul de climatizare. Orice altceva cautam este inglobat in sistemul de infotainment Mazda, similar cu cel intalnit la modelele premium.

Citeste si:
Fiat 500X, un crossover italian incantator - test drive
Fiat 500X, un crossover...

In echiparea Attraction, CX-3 are in plus LED-uri (faruri, lumini de pozitie, proiectoare de ceata si stopuri), jante de aliaj de 16", asistent inteligent la franarea in oras (SCBS), ecran color tactil de 7", unitate de comanda HMI, pilot automat, conectivitate Bluetooth, aer conditionat automat, scaune fata incalzite, senzori de ploaie si de lumina, senzori de parcare si sistemul de avertizare la depasirea benzii de rulare (LDWS).

O Mazda CX-3 cu echiparea Attraction si motorul de 2 litri benzina 121 CP costa 20.000 euro cu TVA.

Citeste si:
Test drive Mazda CX-3: un crossover cu parfum de hot-hatch
Mazda CX-3, un crossover cu...

Cum se conduce si cat consuma Mazda CX-3 benzina G121

Japonezii sunt pasionati de motoarele pe benzina aspirate si asta se vede din primii kilometri parcursi cu o Mazda CX-3 de 2 litri benzina 121 CP. Motorul nu se aude cand este pornit, acceleratia este liniara si interesanta. Nu consider acest motor nici lent, nici rapid, este un raport corect pentru cele 1.300 kg ale crossoverului.

Schimbarile de trepte se fac usor, fara vreun efort. Nu trebuie sa turezi masina, o poti conduce relaxat la viteze mici, de pana in 40 km/h cu treapta a treia. Masina merge frumos si consuma putin.

Am condus CX-3 mai mult in oras, in weekend, iar consumul mediu a variat intre 7,5 si 8 litri. Este un consum foarte bun pentru un motor de 2 litri benzina.

Motorul aspirat are 121 de cai putere si un cuplu motor de 206 Nm, la o turatie buna pentru un propulsor pe benzina, de 2.800 rpm. Asta inseamna ca te vei bucura de un condus vioi, fara sa fii nevoit sa urci puternic in ture. Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 9 secunde.

Desi la volan te simti de cum ai conduce un hatchback, atunci cand parasesti soselele si mergi pe drumuri neasfaltate, cu pietris sau pamant, CX-3 se simte ca un crossover. Masina are o garda la sol care o ajuta sa nu atinga, iar suspensiile se vad ca sunt mai mult de SUV.

Alte motorizari pe care le puteti comanda pe crossoverul Mazda CX-3 sunt 2.0 benzina 150 CP (23.200 euro cu TVA - Revolution) si 1.8 diesel 115 CP (19.900 euro cu TVA - Challenge). Cel mai mic pret pentru CX-5 este de 15.400 euro cu TVA. Mai multe informartii despre Mazda CX-3 sunt disponibile aici.

Date tehnice: Mazda CX-3 2.0 SKYACTIV-G 121CP

Motor: 1.998 cmc - benzina
Putere maxima (cp/rpm): 121 / 6000
Cuplu maxim Nm (rpm): 206 (2800)
Viteza maxima (km/h): 192
Tractiune: fata
Acceleratie (0-100km/h) 9,0
Consum mixt (l/100 km): 6,2
Consum urban (l/100 km): 7,5
Consum extra-urban (l/100 km): 5,4
Capacitate rezervor: 48 litri
Volum portbagaj litri: 350
Lungime: 4,27 metri
Latime: 1,76 metri
Inaltime: 1,53 metri
Emisii CO2 g/km: 141 g/km EU6d Temp.
Masa proprie (kg) 1.300


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test Drive cu Volkswagen T-Roc, un SUV de oras personalizabil