Cu aproximativ o luna inainte de data programata pentru iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana, constructorii auto din blocul comunitar si-au unit fortele pentru a trage un semnal de alarma cu privire la pierderile in valoare de miliarde de euro care vor aparea in conditiile unui Brexit fara acord, opririle de productie urmand sa coste 50.000 de lire sterline pe minut numai in Marea Britanie, transmite Reuters.

Marea Britanie urmeaza sa iasa din UE la data de 31 octombrie insa companiile sunt din ce in ce mai ingrijorate cu privire la lipsa de progrese inregistrate de premierul Boris Johnson spre un nou acord de retragere care sa inlocuiasca precedentul acord negociat de Theresa May, pe care Parlamentul britanic l-a respins de trei ori, scrie Agerpres.

Asociatia furnizorilor europeni de componente auto si alte 17 asociatii nationale, au tras un semnal de alarma asupra consecintelor unui Brexit fara un acord de divort asupra unei industrii care regrupeaza 13,8 milioane de angajati in Uniunea Europeana, incluzand Marea Britanie, sau 6,1% din forta de munca totala.

"Plecarea Marii Britanii din UE fara un acord ar declansa o modificare fundamentala a conditiilor de tranzactionare, cu tarife in valoare de miliarde euro care ameninta sa afecteze alegerile consumatorilor pe ambele maluri ale Canalului Manecii", se arata in comunicatul de presa publicat luni. "Sfarsitul comertului fara bariere ar putea provoca intreruperi modelului de functionare de tip just-in-time al industriei auto, costul unui singur minut de oprire a productiei numai in Marea Britanie fiind de 50.000 de lire sterline (54.700 de euro)", se mai arata in comunicat.

Daca cele doua parti vor reveni la regulile de tranzactionare practicate in cadrul Organizatiei Mondiale a Comertului, organizatiile avertizeaza ca cea mai probabila consecinta a unui Brexit fara acord va fi un plus de 5,7 miliarde euro la schimburile comerciale cu automobile intre UE si Marea Britanie.

Industria auto europeana este puternic dependenta de lanturile de aprovizionare transfrontaliere, a caror eficienta depinde de tarifele vamale zero si eliminarea granitelor in interiorul uniunii vamale europene. La randul sau, industria auto britanica, care este controlata aproape in intregime de firme straine, este deosebit de vulnerabila la introducerea de tarife vamale, in conditiile in care este dominata de uzine detinute de producatori din Germania, Franta si Japonia.

Sursa foto: Image by mohamed Hassan from Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri