Fiat

Fiat

Doamnele și domnișoarele care fac o vizită la un showroom al producătorului italian Fiat analizează mai întăi modelul de oraș Fiat 500. De obicei, comanda este finalizată cu un exemplar "îmbrăcat în haine roșii". Neapărat cu jante atrăgătoare și ornamente exterioare.

Printre dotările pe care le doresc femeile de la un Fiat 500 sunt cutie automată, conectivitate/Bluetooth/navigație, climă, încălzire în scaune și în volan.

"Cea mai des auzită întrebare este “când sosește mașina mea” chiar dacă nu au achitat avansul, spun reprezentanții Fiat.

Foto: Teerapun / Shutterstock

Volkswagen

Volkswagen

Clienta de Volkswagen preferă modelul T-Roc în varianta bicoloră albastru, roșu, alb cu plafon negru, cu motorizare pe benzină.

Printre dotările solicitate de ele se află pachetul cu scaune și volan încălzit. În ceea ce privește cutia automată sau manuală nu sunt foarte mari diferențe în modul de configurare.

"Clientele noastre își doresc servicii care să înglobeze cât mai multe produse (financiare, mentenanță). În acest sens noi avem un astfel de program de chirie. Acesta oferă timp de doi ani pe lângă asigurare, Casco, pachet service și management anvelope. Practic este o soluție de mobilitate flexibilă, fără avans și nu implică achiziția mașinii respective", au declarat reprezentanții brandului.

Honda

Honda

Două modele Honda sunt de mare interes pentru doamne și domnișoare: Civic 5D datorită designului deosebit și apoi CR-V datorită dimensiunilor generoase la interior. Acestea le preferă în nuanțele roșu sau alb.

La modelele Honda, femeile își doresc transmisie automată, trapă și sistemul rapid de acces fără cheie - keyless entry. Propulsorul pe benzină este prima opțiune pentru motorizare. Circa 80% dintre doamne își asigură mașina Casco.

"Doamnele/domnișoarele nu pun prea multe întrebări. Sunt interesate mai mult de designul mașinii, nu de specificații. Le interesează însă cât costă reviziile periodice", au spus reprezentanții Honda.

Foto: Grzegorz Czapski / Shutterstock

Mitsubishi

Mitsubishi

Brandul japonez Mitsubishi are un crossover roșu care le atrage pe doamnele și domnișoarele din România. Acesta este modelul Mitusbishi Eclipse Cross în nuanța de roșu - Red Diamond.

În showroom-uri, doamnele pun întrebări legate de garanție, de accesorii sau despre reduceri, iar când își configurează mașina trec pe listă de dotări scaunele și volanul încălzite, Smartphone Link Display Audio, porturi USB, etc. În ceea ce privește motorizările, femeile își doresc motoare pe benzină sau hibride. Majoritatea își asigură mașinile Casco.

Toyota

Toyota

Pentru doamne cele mai atractive modele din gama Toyota sunt C-HR și Corolla Sedan, în culori precum gri, alb și roșu. Din gama Toyota femeile aleg versiunile electric hybrid în proporție de 65%, restul fiind reprezentat de motorizările pe benzină.

Designul este foarte important pentru românce când își aleg modelul. În privința dotărilor cele mai multe preferă o cutie de viteze automată, dar și scaune încălzite, geamuri fumurii, cameră de parcare și senzori de parcare.

Procentul doamnelor care aleg asigurarea CASCO în cazul modelelor Toyota este de aproximativ 70%.

"Cele mai multe întrebări sunt legate despre capacitatea portbagajului și cât de spațios este acesta în utilizarea practică de zi cu zi. De asemenea, apar întrebări în legătură cu sistemele de siguranță activă, despre cum funcționează și ce trebuie făcut ca ele să fie cât mai eficiente", spun reprezentanții Toyota.

Nissan

Nissan

Femeile preferă mașinile Nissan care servesc mai mult decât unui scop. În decizia de cumpărare cântăresc mult elementele de confort, siguranța pentru șofer și pasageri, manevrabilitate și asistența la conducere și nu în ultimul rând designul. Ele aleg modele care reflectă o stare și oferă confort, siguranță și emoție.

În portofoliul Nissan, pentru fiecare model există un procent echilibrat femei. Din statistici, noul Nissan Juke se bucură de o popularitate mai mare, în special versiunea N-Design, foarte bine echipată.

Designul elegant, liniile fluide, paleta de culori și opțiuni de personalizare pentru exterior și interior, elementele de confort și conectivitate ( cheie inteligentă, parbriz încălzit, Sistem multifuncţional NissanConnect cu ecran 8" touch screen ce include navigație , multimedia, compatibil cu Android Auto şi Apple Carplay 2), completatate de sistemele inteligente de asistență la conducere ( Around View Monitor, Pro-Pilot, Funcţie de Recunoaștere a Indicatoarelor Rutiere conectată la Cruise Control, Sistem Inteligent de Intervenţie şi Avertizare la părăsirea involuntară a benzii de circula, Sistem Inteligent de Frânare de Urgență cu funcție de recunoaștere pietoni și bicicliști) sunt atuuri ale modelului Juke și elemente definitorii în decizia de achiziție ale doamnelor și domnișoarelor.

Femeile preferă culorile vii, în special roșu, sau speciale (alb perlat), precum și combinațiile bi-ton pentru Juke. Motorizările preferate sunt cele pe benzină cu transmisie automată.

Land Rover

Land Rover

Când se gândesc la un SUV britanic femeile din România visează în special la un exemplar Range Rover Evoque roșu. Printre nuanțele cele mai căutate sunt și alb, maro, negru, gri.

Modelul Range Rover configurat trebuie să aibă scaune încălzite, volan încălzit, cutie automată, trapă, camere+senzori de parcare, parbriz încălzit, tapițerie din piele și jante atrăgătoare. Femeile preferă motorizarea hybrid plug-in.

Majoritatea doamnelor care își comanda un Range Rover Evoque preferă să asigure Casco SUV-ul și pun întrebări legate de sistemele de siguranță, tehnologie, roata de rezervă, capacitatea portbagajului, consumul de carburant.

Dacia

Dacia

Din gama producătorului român de automobile Dacia, modelul Sandero (29%) este cel mai îndrăgit de către femei, urmat de Duster (13%) și Logan (11%). Româncele preferă culorile roșu (11%), albastru (10%) și maro (10%) din gama de nuanțe pentru caroserie.

În ceea ce privește motorizările, clientele Dacia optează pentru motorizările alimentate cu GPL+benzină, urmate de diesel și benzină.

Renault

Renault

Renault Clio 5, noul Captur și Megane Sedan sunt modelele producătorului auto francez Renault, care le atrag cel mai mult pe femeile din România. Acestea preferă motorizările pe benzină, urmate de cele GPL+benzină.

În ceea ce privește culorile, modelele Renault comandate de femei anul trecut au fost în procent de 18% cu o caroserie într-o nuanță de roșu, urmată de alb nemetalizat cu 17% din comenzi și albastru cu 11% din comenzi.

BMW

BMW

BMW Seria 1 și BMW Seria 3 sunt modelele germane premium preferate de doamne pentru traficul de oraş. În același timp există și doamne care optează pentru sentimentul de siguranţă pe care îl oferă un SUV de dimensiuni mari, aşa cum este BMW X5 sau BMW X6.

"Contrar stereotipurilor, sunt multe opţiuni care acum sunt căutate de toţi clienţii, aşa cum este cutia automată. Doamnele sunt poate mai deschise să investească în echipamente de confort speciale, aşa cum este trapa panoramică, şi au mai mult curaj în alegerea culorilor. La fel, doamnele arată mai multă deschidere pentru automobile electrice şi hibride, dar şi soluţii şi tehnologii care protejează mediul", au declarat reprezentanții BMW.

MINI

MINI

În cazul MINI, stereotipurile sunt depăşite. Şi doamnele caută motorizări sportive şi apreciază condusul dinamic atunci când vine vorba de MINI. Marca britanică este una extrovertită, astfel încât roşul este una din cele mai populare culori, asta într-o piaţă auto dominată de obicei de de alb, gri şi negru. În plus există o deschidere poate mai mare din partea publicului feminin pentru soluţiile de personalizare specifice MINI.

Skoda

Skoda

Modelul Skoda Kamiq, urmat de Skoda Fabia, sunt cele mai căutate autoturisme Skoda de către femeile din România. Clientele au cumpărat în proporție de 86% motorizări pe benzină, 7% diesel și 6% electrice. Nivelul de echipare preferat a fost Ambition (48%, care include și Smart-ul de pe Fabia), urmat de Style 41%.

Culorile Skoda cel mai bine vândute: Gri Quartz (13%), Argintiu Briliant (12%) și Roșu (9%). Comenzile pentru transmisii sunt în procent egal, de peste 30%, atât pentru cutia de viteze DSG, cât și pentru cutia de viteze manuală, cu 6 trepte.

Seat

Seat

Seat Arona și Ibiza sunt printre modele preferate de femeile din România, urmate de Leon și Ateca. În topul preferințelor sunt exemplarele în nuanțe de roșu, alb sau albastru.

De obicei, modelele sunt configurate cu motorizări pe benzină și într-un procent egal cu transmisii automate și manualte. Cele mai preferate dotări pe mașinile noi comandate sunt senzorii de parcare, pachetul de iarnă și sistemul climatronic. Femeile își doresc scaune încălzite, volan încălzit, trapă, alt interior decât gri/negru.

Mazda

Mazda

Modelele producătorului japonez Mazda preferate de doamne și domnișoare sunt Mazda2, Mazda3 și gama de SUV-uri CX (CX-5, CX-30 si CX-3). Și pentru că japonezii au una dintre cele mai atrăgătoare nuanțe de roșu - Roșu Soul Crystal - aceasta este preferata lor.

"Practic aproximativ 30% dintre modelele Mazda comercializate sunt cumpărate de doamne sau domnișoare. Pe lângă atracția spre designul KODO observăm că preferă modelele în nuanța specifică Mazda, Roșu Soul Crystal, și nivelurile de echipare superioare, fără a acorda o atenție specifică edițiilor speciale sau tipului de motorizare”, spune Dragos Grapinoiu, marketing manager Mazda.

Suzuki

Suzuki

Două dintre cele mai preferate modele alese de posesoarele Suzuki sunt Vitara și Swift. În primul rând acestea se remarcă prin gama extrem de generoasă a culorilor disponibile, a posibilității de a-și alege o culoarea exterioară two-tone și personalizarea elementelor de design interior în ton cu culoarea exterioară. Turqoise-ul și roșu predomină în preferințele șoferițelor de Suzuki. În ceea ce privește transmisia, opțiunea principală selectată este cea automată.

Viitoarele posesoare de Suzuki sunt încântate atunci când au posibilitatea de a alege o mașină echipată cu anumite elemente de siguranță activă și pasivă, chiar și într-o versiune de bază a modelului, cum este cazul modelului Suzuki Vitara: 7 airbag-uri (inclusiv airbag genunchi șofer), dual sensor brake suport, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, asistență bandă de rulare, sistem anti-efracție. Capitolele confort și sisteme de entertainment sunt unele extrem de importante în alegerea următorului model Suzuki. Sistemele Keyless Entry – Start (fără cheie), conectivitatea și compatibiliatea cu Apple CarPlay și Android Auto, scaune încălzite, asistența la parcare (Swace) contează în alegerea modelului Suzuki.

Și nu în ultimul rând, serviciile de post vânzare sunt de interes pentru ele: astfel, garanția extinsă de până la 10 ani sau asistența rutieră, servicii pe care Suzuki le oferă pentru toate produsele sale, indiferent de model sau versiune.

"Segmentul feminin de clientelă Suzuki este atras în primul rând de gama exclusiv Hybrid pe care producătorul japonez o oferă, o gamă prietenoasă cu mediul, accesibile ca preț și cu un consum redus de combustibil. Plaja de tehnologii disponibile din care au posibilitatea de a alege este una generoasă: mild-hybrid disponibilă pe Ignis, Swift, Vitara și Sx4 S-Cross, full hybrid disponibilă pe Swace și plug-in hybrid care echipează Across. Suzuki este un brand care oferă mașini de oraș compacte care câștigă puncte pentru manevrabilitate și comoditate și crossovere compacte care îmbină perfect factorul de confort cu bonusul suplimentar oferind mai multă utilitate", au precizat reprezentanții Suzuki.

Alfa Romeo

Alfa Romeo

În showroom-urile Alfa Romeo, doamnele sunt mai interesate de SUV Alfa Romeo Stelvio, decât de modelul Alfa Romeo Giulia. Ele preferă nuanța roșu sau albastru.

Pe lista de dotări sunt transmisia automată, camera de marșarier, conectivitate/Bluetooth/navigație, climă, încălzire în scaune și în volan.

"Doamnele mai sunt interesate în mod special de portbagaj (pentru călătorii și căruciorul copilului), sistemul isofix pentru scaunul copilului și capacitatea rezervorului / autonomia (presupunem că nu este o plăcere să alimenteze des, recent crescând interesul pentru vehicule electrice)", spun reprezentanțiii Alfa Romeo.

Peugeot

Peugeot

Și în showroom-urile Peugeot femeile sunt atrase de modele care pot fi personalizate, în nuanțe calde, precum galben și roșu. Exemplarele cât mai bine dotate sunt pe lista acestora. Sunt interesate de mașini cu scaune încălzite, volanul încălzit și dotărille de siguranță activă – frânare în caz de urgență, asistare la menținerea benzii, cruise control adaptiv și cutie automată.

În ceea ce privește motorizarea, cele mai căutate sunt cele pe benzină, urmate de cele electrice/hybrid, iar pe ultimul loc se află cele diesel.

Majoritatea femeilor optează pentru asigurare CASCO, preferând să prevină decât să combată. Acestea întreabă foarte rar de emisii, doar dacă vor să achiziționeze un autoturism prin programul Remat.

Jaguar

Jaguar

Jaguar E-PACE este modelul preferat de doamnele din România. Și acesta este comandat în nuanța roșu, urmată de alb, maro, negru și gri.

Motorizările preferate sunt cele hibride plug-in, poate de aceea nu pun întrebări legate de emisii sau taxe atunci când ajung în showroom. Femeile sunt interesate, în schimb, de consumul de carburant, sisteme de siguranță, tehnologie, roata de rezervă.

La interior, dotările pe care și le doresc sunt scaunele încălzite, volanul încălzit, cutia automată, trapa, camere+senzori de parcare, parbrizul încălzit, tapițeria din piele.

Jeep

Jeep

Jeep Renegade și Jeep Wrangler sunt modelele Jeep preferate de românce. SUV-urile americane sunt, de obicei, comandate în nuanțele roșu, verde sau albastru (Renegade).

Pentru aceste modele, doamnele/domnișoarele adaugă pe lista de dotări cutia automată, camera de marșarier, conectivitate/Bluetooth/navigație, cât și dotări suplimentare care țin de confort (climă, încălzire în scaune și în volan).

Sunt interesate mai mult de consum, și mai puțin de motorizare, cât și mai puțin interesate de Casco în sine sau de emisii/taxe, ci de siguranța în caz de accident sau nevoia de reparații.

Citroen

Citroen

În showroom-urile Citroen, doamnele sunt mai atrase de modelele în nuanțe de albastru sau roșu. Dintre modelele speciale, Citroen AMI înregistrează un interes în creștere.

Și în ceea ce privește brandul franțuzesc Citroen, femeile sunt interesate de modele care pot fi personalizate. Acestea mai întreabă de costul utilizării pe perioada garanției și optează pentru asigurarea Casco.

Cele mai căutate motorizări sunt cele pe benzină, urmate de cele electrice/hybrid, iar pe ultimul loc de cele diesel. Cele mai solicitate dotări suplimentare dorite de femei sunt: scaunele încălzite, volanul încălzit și dotărille de siguranță activă – frânare în caz de urgență, asistare la menținerea benzii, cruise control adaptiv și cutie automată.

Ford

Ford

Cele mai căutate modele Ford în rândul femeilor sunt Puma, Focus, Kuga, Fiesta, EcoSport, în nuanțe precum albastru, alb, argintiu, roșu. Doamnele sunt interesate de mașini care le oferă maximum de confort și siguranță, de aceea seriile X prezente pe Puma și Kuga sunt cele mai căutate de către publicul feminin.

Femeile își doresc dotări legate de confort: parbriz încălzit, volan încălzit, scaune față încălzite, aer condiționat automat, faruri cu tehonogie LED, haion cu deschidere electrică dar și de siguranță (sistem de asistență precoliziune, Sistem de monitorizare a unghiului mort, Pilot automat adaptiv, Sistem de asistență activă la parcare, Cameră video pt mers în marșarier, Senzori de parcare).

Din ce în ce mai multe persoane sunt interesate de versiunile hibrid, plug-in sau 100% electric. Clientul Ford este, în marea majoritate, o persoană educată, interesată de tehnologia oferită de marca Ford, de garanție (modelul Puma areo garanție de 7 ani de zile).

Sursa foto: My Ocean Production / Shutterstock