Drumul spre mare s-a dovedit a fi testul vieții pentru cei mai mulți dintre șoferi. Accidente în lanț și zeci de mașini avariate fac parte din bilanțul de pe Autostrada Soarelui, după numai câteva zile în care turiștii români au luat cu asalt litoralul românesc. Într-un interviu acordat wall-street.ro, Aurel Militaru, instructor auto, a enumerat câteva reguli de bază pentru ca astfel de situații să nu se repete.

Nu mai este un secret că România nu stă bine la capitolul infrastructură rutieră, însă, în mod cert, deține ”un premiu” la categoria accidente rutiere și altercații în trafic.

Pe autostradă păstrați banda dreapta pentru condus. Pentru a depăși folosiți banda stângă.

Cum se face schimbarea benzilor pe autostradă:

  • se semnalizează intenția de schimbare a benzii.
  • se asigură că din spate nu vin alte autovehicule care circulă cu viteză mai mare.
  • se schimbă banda în momentul în care acest lucru se poate face în deplină siguranță.

Militaru explică, mai ales, pentru începători, care sunt principalele reguli care te feresc de probleme:

  • respectarea vitezei legale,

De cele mai multe ori accidentele pe autostradă au loc din cauza vitezei excesive, pentru că un șofer vrea să ajungă repede la mare, iar ceilalți nu se dau din fața lui.

”Viteza maximă admisă pe autostradă este de 130 km/h, însă, în primul an de condus, începătorii trebuie să țină cont că sunt obligați să conducă cu 20 km/h mai puțin decât este afișat pe borne. Deci, dacă avem 130 km/h, ne limităm la maximum 110km/h”, a explicat instructorul auto, specificând că aceasta este o regulă general valabilă pentru primul an de condus, nu se rezumă doar la autostradă.

  • respectarea distanței legale,

Dacă vă grăbiți și mergeți cu 130 km/h nu uitați să păstrați distanța legală. Dacă mai în față intră în depășire altă mașină și o ajungeți din urmă, păstrați distanța, nu mergeți în bara acesteia pentru a intimida șoferul. Accidentele în lanț au loc pentru că distanța între mașini este prea mică.

”Legea din România nu prevede o distanță minimă pe care să o respectăm, ”e din ochi”, cum ar spune românul. Însă trebuie să menținem o distanță de siguranță față de cel din fața noastră, astfel încât să avem timp să frânăm, dacă intervine ceva”, a mai spus Militaru.

Citeste si:
MAI: Peste 300 de șoferi români au rămas fără permis de conducere...
MAI: Peste 300 de șoferi...
  • să nu utilizeze telefonul în timpul condusului,

În România, șoferii încă vorbesc la telefon sau trimit sms-uri în timp ce conduc. Pe autostradă, la peste 80 km/h, neatenția costă mult. Pe o porțiune proastă de drum este ușor să pierzi controlul dacă te uiți în telefon.

”Legea din România prevede amenzi pentru acest lucru, însă nu pot fi verificați toți șoferii în același timp. Dacă a prelua un apel, mai ales că există căști sau difuzor, nu duce către un pericol iminent, scrierea unui mesaj atrage atenția șoferului de la drum. Nu m-aș mira ca accidentul în lanț de pe Autostradă să fi avut o astfel de cauză”, a completat acesta.

  • șoferii începători ar trebui să folosească prima bandă și să nu fie ”antrenați” de viteza de pe celelalte benzi,

”Revenim la legislație...în România, legea nu permite condusul pe autostradă, ceea ce defavorizează viitorii șoferi. Sunt mai multe motive pentru acest lucru, pe de o parte, ar pute fi încurcată circulația, iar pe de altă parte, nici nu avem prea multe autostrăzi, astfel încât să putem antrena viitorii conducători auto. Prin urmare, sfatul meu este ca începătorii să circule pe prima bandă și să nu ”se supere” dacă sunt depășiți de ceilalți participanți la trafic”, a explicat Militaru.

Citeste si:
Ciocniri în lanț pe autostrada A1 Deva-Nădlac din cauza vremii
Ciocniri în lanț pe...
  • este recomandat ca începătorii să aibă un șofer experimentat, în dreapta, dacă trebuie să conducă pe autostradă

Pe autostradă pot apărea multe situații neprevăzute, precum o pană, ceață, ploaie torențială, etc. Aceste situații deosebite îi pot afecta pe șoferii începători care nu au mai trecut prin asta. Încercați să nu plecați la drum lung de unul singur, dacă nu avet experiență.

Potrivit informațiilor furnizate de acesta, pe timpul pandemiei, a scăzut ușor interesul oamenilor de a începe o școală de șoferi. Militaru precizează că a avut, în medie, zece elevi noi pe lună. Cât despre regulile din mașină, instructorii s-au dotat cu termometru și dezinfectant, iar masca de protecție este obligatorie.

Sursa foto: Info Trafic RO & UE/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri