BMW

BMW

Producătorul german de automobile BMW și-a mărit obiectivele de vânzări de vehicule electrice. În următorul deceniu, BMW vrea să vândă 10 milioane de vehicule complet electrice, în creștere față de obiectivul anterior de 4 milioane.

BMW a fost unul dintre primii constructori auto care au lansat pe piață vehicule electrice - modelul BMW i3, însă ulterior a fost depășit de Tesla.

Pe lângă propunerea unei versiuni complet electrice pentru fiecare model, BMW a mai anunțat că marca sa Mini va trece la vehicule electrice.

Foto: BMW

Volkswagen

Volkswagen

Grupul auto german Volkswagen intenționează ca vehiculele electrice să reprezinte 60% din vânzările în Europa până în 2030 și 50% din totalul global. Acesta încă nu a anunțat o dată pentru retragerea motoarelor cu ardere internă.

VW își propune să vândă un milion de vehicule electrice în 2021 și intenționează să investească 46 de miliarde de euro în cinci ani în efortul său de trecere la electrificare.

Porsche, nu a anunțat o dată de încheiere pentru motoarele pe benzină și diesel, dar vizează reducerea emisiilor până în 2030. Compania investește 100 de milioane de euro pentru a forma un joint venture pentru a construi baterii cu firma germană Customcells.

De asemenea, Lamborghini și-a anunțat anul acesta intenția de a face conversia pentru mașinile sale sport de lux și speră să aibă opțiuni electrice pentru toate modelele sale până la sfârșitul anului 2024.

Foto: Volkswagen

Volvo

Volvo

O nouă fabrică de baterii, realizată în parteneriat cu Northvolt, va permite Volvo să aducă pe piață 800.000 de vehicule electrice pe an.

Filiala grupului chinez Geely intenționează să retragă motoarele cu ardere internă și hibrizii din gama sa până în 2030.

Volvo își propune ca jumătate din mașinile sale să fie electrice până în 2025.

Foto: Volvo

GM

GM

Producătorul auto american GM a declarat că intenționează să nu mai construiască vehicule poluante până în 2035, chiar dacă nu a declarat în mod explicit că va avea în gamă doar vehicule electrice.

Foto: Jonathan Weiss / Shutterstock

Stellantis

Stellantis

Grupul Stellantis care cuprinde mărcile Jeep, Chrysler, Fiat, Peugeot, Citroen și Opel, a declarat că nu va mai investi în dezvoltarea de noi motoare cu ardere internă.

Își propune ca 70% din vânzările sale să fie electrice și hibride până în 2030, în creștere de la 14% în acest an.

Foto: Antonello Marangi / Shutterstock

Toyota

Toyota

Toyota, pionierul hibrizilor, își propune ca masinile electrificate să reprezinte 70% din vânzări în 2025, iar motoarele tradiționale cu ardere internă să reprezinte doar 10%.

Alte 10 la sută ar fi hibrizi plug-in, iar restul de 10 la sută ar fi vehicule complet electrice sau cu hidrogen.

Foto: Shutterstock

Daimler

Daimler

Mercedes-Benz vrea ca jumătate din vânzările sale globale să fie vehicule electrice până în 2030.

Compania a declarat recent că intenționează să-și accelereze trecerea către vehiculele electrice, dublând vânzarea de mașini electrice și hibride în acest an.

Până în 2025, își propune ca 25% din vânzări să fie electrice.

Foto: Shutterstock

Sursa foto: Naypong Studio / Shutterstock