Începând cu 15 august o să intre în vigoare „noile” reguli de parcare în București. Acestea prevăd că nu o să ai voie să parchezi pe trotuare sau pe carosabil, în dreptul indicatoarelor de restricții, pentru că vei risca penalități, conform Codului Rutier și că dacă parchezi în locuri publice de parcare și nu plătești, riști suprataxa de 200 de lei. Sunt aceste reguli revoluționare? Nu chiar. Nici până acum nu era legal să parchezi pe trotuar. Sunt noile reguli doar un anunț că de acum o să se respecte legea? Indiferent de aceste răspunsuri, problema din București nu este inexistența locurilor de parcare, ci numărul mult prea mare de mașini. Antreprenorul Cosmin Coșereață, Managing Partner Blinkee, companie de închiriat scutere electrice în București, a explicat într-un interviu wall-street.ro cum vede el rezolvarea traficului din București.

Este lipsa locurilor de parcare o problemă pentru mobilitatea urbană din București?

Antreprenorul Cosmin Coșereață crede că problema adevărată este numărul mare al mașinilor, nu lipsa locurilor de parcare. Din punctul lui de vedere, atâta timp cât o să construim mobilitatea urbană în jurul mașinii personale, nu o să rezolvăm nimic.

Nu sunt prea puține locuri de parcare, ci sunt prea multe mașini.

Cosmin Coșereață administrator Blinkee România

Ce putem face atunci? Tu ai fi dispus să renunți la mașină și să circuli cu transportul în comun sau alte mijloace de transport alternativ? Ca să vedem cum putem scăpa de povara mașinii personale, administratorul Blinkee a făcut un exercițiu prin care să identificăm de ce și când are nevoie bucureșteanul de mașină personală.

Care sunt situațiile în care bucureștenii au nevoie de mașina personală:

1. Ca să meargă la muncă
Una dintre lecțiile pe care ni le-a dat pandemia este că putem munci și de acasă. Cu toate că nu e absolut necesară prezența fizică a tuturor angajaților, unele persoane desfășoară activități care necesită prezența fizică. Ce facem cu ei?

„Persoanele pot merge la muncă folosind transportul în comun sau apelând la o bicicletă, o trotinetă sau la un scuter electric. Transportul comun în București are un loc imens de dezvoltare. Eu aș face prima dată benzi dedicate pentru autobuze și tot ce înseamnă două roți (mai puțin motocicletele de superputere). Dacă transportul în comun ar avea o bandă dedicată, acestea ar veni la timp, deci mai multă lume ar apela la această metodă”, menționează Cosmin Coșereață.

2. Ca să-și facă cumpărăturile

Obiceiurile alimentare ale românilor sunt de multe ori duse la extrem. Pandemia ne-a dat o lecție și pe partea aceasta: că putem alege să ni se livreze cumpărătuile acasă în loc să ne aglomerăm în supermarketuri. Cu toate acestea, dacă vrei să fii tu cel care alege roșiile și pepenele cel mai copt, poți avea soluții ca să nu mergi cu mașina personală la cumpărături.

„În ziua de astăzi, lumea își poate comanda multe lucruri de pe internet, prin diverși furnizori. O altă metodă eficientă este să achiziționăm o cantitate mai mare de produse neperisabile: cumpărând mai mult, este de multe ori mai ieftin. Dar, dacă vrei neapărat să-ți faci tu cumpărăturile, poți alege să închiriezi o mașină când mergi la supermarket. Să zicem că o închiriezi o dată pe săptămână pe 3 ore pentru asta. Dacă ai face un calcul și ai vedea cât costă închiriatul față de cât te costă cheltuielile unei mașini personale, ai vedea că e o metodă mult mai bună să închiriezi”, consideră acesta.

3. Pentru a merge în vacanțe

„De câte ori mergi în vacanțe: să punem o medie de 3-4 ori pe an, dacă adăugăm vizitele părinților de sărbători. Dacă închiriezi o mașină pentru câteva zile este mult mai ieftin decât să-ți achiziționezi una, să plătești taxele, toate costurile de mentenanță și combustibilul”, spune Cosmin Coșereață.

4. Ca să-și ducă copiii la școală

Din păcate, traficul din București nu este cel mai prietenos mediu pentru copii. De aceea, cei mai mulți părinți preferă să-și ducă copiii la școală cu mașina personală.

„Poate că e mai bine să responsabilizeze cât mai curând copilul. El ar putea opta pentru bicicletă sau transport în comun, iar aici revin la punctul 1, legat de siguranța pe bicicletă și benzile dedicate pentru transportul în comun”, adaugă acesta.

5. Eternele vizite la țară

„Singura problemă este că noi avem ceva foarte balcanic în noi de a ne duce mereu la acel «la țară». Toți avem un «la țară» undeva unde ne ducem destul de des. Aici cred că trenurile o să facă diferența”, spune Cosmin Coșereață.

Dilema traficului din Capitală: Parcări plasate prost sau o comoditate a bucureștenilor?

De ce sunt mașini peste tot în București? O să-și recapete pietonii trotuarele de pe 15 august și unde este de fapt problema? Cosmin Coșereață crede că educația își spune cuvântul în comportamentul bucureșteanului legat de modul de a parca.

„Eu când aud că sunt prea puține locuri de parcare mă enervez. Dacă mergem la Universitate, sunt de 100 locuri libere în parcarea subterană, iar deasupra sunt mașini parcate peste tot. Mergem la Străulești unde e o parcare pentru cei din afara Bucureștiului, e goală, în schimb sunt mașini peste tot care blochează trotuarul iar bătrânii sau părinții cu cărucioare trebuie să meargă pe stradă”, spune acesta.

Am crescut cu ideea că părinții noștri au fost generația de sacrificiu, iar noi suntem generația care trebuie să facă schimbări

Cosmin Coșereață administrator Blinkee România

Cosmin Coșereață mi-a povestit că ideea Blinkee a pornit din nevoile pe care le are România la momentul actual, mai exact, nevoia de educație. Cât timp nu o să încercăm să facem propriile noastre schimbări, fie ele mici, nu ne putem aștepta să vedem schimbări în societate.

„Eu am căutat ca business-ul meu să aibă un impact pozitiv în societate. Mi se pare că poți să faci o brutărie, și să faci un om fericit că nu-i mai este foame fiindcă a mâncat un covrig, dar e important să ai și un efect bun pe viitor. Cred că generația noastră trebuie să se gândească la activități care să aibă un impact pozitiv în viitor, e de datoria noastră. Ne-am obișnuit că totul merge de la sine, dar nu e așa”, spune Cosmin Coșereață

Cosmin Coșereață, administratorul Blinkee România, a povestit cum a avut prima interacțiune cu un scuter electric în Occident, și cum s-a hotărât că sunt o soluție și pentru mobilitatea urbană din București.

„La prima vedere ai spune că închiriem scutere, dar eu nu cred că facem doar atât. Până să venim noi în București, mulți oameni nu au avut ocazia de a mearge pe un scuter, mulți dintre ei își dau seama după această experiență de avantajele unui scuter și vor să-și achiziționeze unul. Eu văd din ce în ce mai multe scutere pe stradă și îmi place să cred că este și Blinkee vinovat de acest lucru”, concluzionează acesta.

Sursa foto: Mircea Moira/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luminița Mîndrilă
 Luminița Mîndrilă a lucrat anterior la Hotnews.ro și Aleph News, iar în prezent acoperă domeniul finanțe-bănci în cadrul Wall-Street.ro.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri