Poșta Română și eBay au prezentat detaliile noului parteneriat, E-export Nation, menit să ofere o platformă IMM-urilor din România să-și vândă produsele pe cele mai mari piețe din lume folosindu-se de mediul de e-commerce oferit de eBay.

Parteneriatul dintre Poșta Română și unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piața de comerț online prinde contur. Am anunțat recent faptul că eBay va utiliza serviciile oferite de Poșta Română pentru a-i susține pe antreprenorii români să vândă pe cele mai mari piețe, printr-un program dedicat întreprinderilor mici și mijlocii.

Concret, prin programul E-export Nation, magazinelor din România li se oferă facilități prin afilierea la platforma eBay. Un antreprenor înscris în proiect devine comerciant eBay cu propriul său magazin online pe platformă și, astfel, poate vinde în cele 190 de piețe pe care eBay activează. Conform datelor companiei, marketplace-ul eBay are circa 1,8 miliarde de obiecte puse spre vânzare (fie prin licitație sau prin cumpărare directă), iar circa 133 de milioane de clienți folosesc platforma.

Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o valoare nominală de peste 6,3 miliarde de euro.

Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării

În acest context, IMM-urile românești se pot extinde și să ajungă la cumpărători din diverse țări. Datele eBay arată că, în prezent, România se află în urma mediei Uniunii Europene când vine vorba de procentul de IMM-uri care vând online (doar 12% față de 18% la nivelul UE, în timp ce doar 4% vând și extern față de 9% la nivelul Uniunii).

eBay estimează că 93% dintre micile afaceri care sunt deja afiliate și vând pe platformă vând produse în afara granițelor țării de origine, iar IMM-urile care fac deja asta ating, în medie, între 18 și 35 de piețe externe cu produsele lor.

„România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din portofoliul nostru de piețe emergente”, a spus Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing eBay EMEA emerging markets, cel responsabil de un portofoliu de peste 150 de piețe considerate de companie ca fiind emergente. „Le oferim IMM-urilor sfaturi practice pentru a putea folosi eficient serviciile și oportunitățile de export, precum și multe alte beneficii de economisire a costurilor. În esență, le arătăm cum pot să-și dezvolte afacerea și să se extindă la nivel global”, a explicat acesta.

Poșta Română este implicată în parteneriat pe partea de logistică și livrare a produselor. Clienții internaționali care folosesc Poșta Română pentru livrare primesc un pachet de beneficii: reduceri tarifare pentru trei categorii de servicii, preluare gratuită, livrări de 2-3 zile pentru EMS (Express Mail Service), costuri reduse pentru volume mari. De asemenea, conform lui Valentin Ștefan, Director General al Poștei Române, clienții se pot aștepta la costuri de livrare ce încep de la 21 de lei.

Conform reprezentantului eBay, IMM-urile care se înscriu în program vor fi analizate din punctul de vedere al volumului de vânzări și a altor criterii de eligibilitate înainte de a intra și de a beneficia de facilități precum publicarea gratuită de articole spre vânzare, în magazinul propriu de „eBay Seller”, în primele trei luni. În plus, fiecare IMM se poate aștepta și la serviciile unui expert care poate oferi soluții personalizate afacerii. Reduceri de până la 60% pe partea de reclamă sunt și ele incluse, pentru creșterea vizibilității produselor retailerilor din program.

Pe viitor, reprezentantul eBay este deschis și către colaborarea cu retaileri online de dimensiuni mai mari din țară - cum ar fi eMag - care ar putea să intre și ei în bula gigantului american pentru a vinde internațional. În plus, parteneriatul dintre eBay și Poșta Română se va extinde, în viitor, și la nivel local, în România, deși nu au fost oferite prea multe detalii despre această evoluție.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri