S-au finalizat testele de încercare a suprastructurii la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea. Ultimul a fost testul de încercare dinamică, realizat prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.

În ultimele zile, a continuat efectuarea testelor statice, necesare pentru verificarea eficienției statice pentru forța tăietoare, momentul încovoietor pentru tablierul metalic și forța de tensiune din tiranți.

Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj și turnuri, prin poziționarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare.

”Cum spuneam, acesta este cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc și două sisteme de măsurare și observare a evoluției podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie și sistemul format din cei 50 senzori montați permanent pe pod, în puncte sensibile”, a transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Potrivit celui mai recent anunț al lui Sorin Grindeanu, podul ar trebui să fie inaugurat la 27 iunie.

Demarat în 2018, podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi al treilea cel mai mare din Europa, iar turnurile sale sunt cele mai înalte construcții din România. Constructor este asocierea între We Build (fosta companie Astaldi din Italia) și IHI Infrastructure System din Japonia.

Câteva cifre despre podul peste Dunăre de la Brăila

Contractul pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.

Valoarea contractului pentru construcţia podului peste Dunăre de la Brăila se ridică la 2,375 miliarde lei cu TVA.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lungimea drumului principal Brăila - Jijila este de 19,095 km iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin este de 4,328 km. Lucrările pe Drumul Expres Galaţi - Brăila au ajuns la un stadiu fizic de 50%, iar antreprenorul român (UMB) a început turnarea covorului asfaltic în zona giraţiei de la km 1+524 (conexiune cu drumul de legătură de la Podul Brăila), a anunţat pe 3 aprilie ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, pe pagina sa de Facebook.

Sursa foto: Ionel Scrioșteanu/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri