Producătorii de camioane și autobuze se pregătesc de introducerea noilor norme de poluare pentru vehiculele de mare tonaj, dar există dubii cu privire la eficența lor. Deși legislația va intra în vigoare la mijlocul lui 2027, Volvo se numără printre constructorii care critică Euro 7, deoarece investițiile mari în această tehnologie nu s-ar traduce în câștiguri însemnate la capitolul reducerii poluării.

Divizia de camioane a Volvo a vândut, în 2022, peste 147.000 de camioane, acestea ajungând la clienți din 40 de țări. În ciuda creșterii cererii pentru camioanele pe baterii, pe care Volvo le comercializează încă din 2019, motorul cu ardere internă rămâne suveran în segmentul de transport de mare tonaj. Volvo a vândut 6.000 de camioane electrice de la lansarea primului model și până acum.

În acest context, discuțiile despre noile norme de poluare Euro 7 se întețesc, iar Președintele Volvo Trucks, Roger Alm, are o opinie tranșantă pe acest subiect. „Opinia mea este simplă și anume că [trecerea la Euro 7] nici n-ar trebui să se întâmple”, a spus acesta în timpul unei discuții cu presa. „Dar dacă legislația va intra în vigoare, noi va trebui să o respectăm. Asta ar însemna, însă, că niște fonduri care ar putea fi folosite pentru a dezvolta Vehicule cu Emisii Zero (ZEV) vor fi utilizate pentru a construi motoare cu combustie internă care respectă normele Euro 7”, a explicat Alm care a spus că orice companie trebuie să fie pregătită pentru schimbările care urmează.

Roger Alm: Clienții nu se gândesc la Euro 7

Discutând posibilitatea ca introducerea normelor Euro 7 să-i facă pe clienți să amâne achiziția de camioane noi cu motoare tradiționale, care vor fi mai scumpe, Președintele Volvo Trucks a spus că ar fi prematur să discutăm despre ce se va întâmpla peste patru sau cinci ani. „Clienții nu se gândesc la Euro 7, ei nu privesc atât de mult în viitor, ci se concentrează pe ceea ce se întâmplă pe termen scurt”. Omul de la cârma Volvo Trucks a atenționat, însă, că această tranziție va veni, în mod inevitabil cu un cost.

„Cred că această legislație nouă ar putea avea un alt efect și anume accelerarea tranziției către camioanele electrice cu baterii”, a punctat Per Carlsson, SVP pe partea de Strategie, Digital, IT și Comunicare al Volvo Trucks. „Clienții vor trebui să aleagă către ce investesc peste câțiva ani, dacă vor da bani pe un camion nou cu ardere internă sau pe unul electric”, a explicat acesta.

„Noi, ca și companie, trebuie să decidem unde vom investi, iar acest lucru reprezintă o provocare pentru noi. Ar fi mai ușor dacă decidenții politici ne-ar ghida într-o direcție anume ca să ne spună unde ar trebui să punem banii pentru a accelera această transformare”, a adăugat Alm.

În cazul Volvo, această tranziție se va petrece în mai multe etape, oficialii companiei trasând mai multe etape - independent de introducerea Euro 7. Astfel, constructorul suedez vrea ca până în 2030 50% dintre camioanele produse să fie ZEV-uri, iar până în 2040 întreaga producție de camioane noi trebuie să fie reprezentată de aceste vehicule fără emisii poluante.

De asemenea, până în 2050, Volvo vrea să înlocuiască întreaga flotă de camioane ale mărcii care circulă în lume cu versiuni nepoluante sau să ofere soluții „verzi” pentru modelele vechi, cum ar fi combustibilii sintetici. Celelalte două opțiuni ale Volvo din strategia sa, pe lângă e-fuels, sunt reprezentate de propulsia electrică pe baterii și, respectiv, fuel cell-ul cu hidrogen. În acest scop, Volvo s-a implicat și într-un joint venture din care nu lipsesc rivalii de la Daimler pentru construirea de 1.200 puncte de încărcare pentru camioane electrice.

Sursa foto: Volvo Trucks

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri