Dacia a cunoscut o creștere a vânzărilor cu 24,2% în primul semestru al anului 2023 față de aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și așa, directorul de marketing și vânzări al companiei, Xavier Martinet, a cauționat cu privire la o potențială scădere a cererii pentru marca de buget a Grupului Renault pe fondul valului de modele ieftine din China.

Dacia este cea mai populară marcă din România, când vine vorba de piața automobilelor noi. Micul EV Spring este cel mai ieftin model de acest gen, dar liderul la vânzări în tabăra mărcii este Sandero, a doua cea mai bine vândută mașină de pe continentul european după Tesla Model Y. Această perioadă bună a constructorului din Mioveni ar putea să fie stopată de afluxul de mărci chinezești care mizează tot pe un raport calitate-preț atractiv.

Încă de la revenirea Renault alături de Dacia, la finele secolului trecut, prețul scăzut s-a numărat printre atributele principale ale mărcii, dar costurile mici nu mai reprezintă direcția centrală a mărcii. Chinezii reușesc să producă mașini electrice cu prețuri sub Spring (care este, la rândul său, asamblat în China), dar și modele termice. După ce asiaticii au ratat o primă venire în Europa în anii '90-'00, aceștia încearcă încă o dată, având lecțiile învățate și propun electrice cu prețuri chiar și cu 10.000 de euro sub cele europene.

Care este strategia Dacia și ce caută clienții

Într-o discuție cu Automotive News Europe, Martinet a explicat că situația logistică globală „a devenit doar rea din foarte rea cum era anterior”, dar consideră că Dacia își va menține o poziție puternică, în ciuda încetinirii vânzărilor în ultimele luni. „Dace are potențialul să iasă mai puternică din actuala criză”, a spus acesta, concentrându-se pe strategia de vânzări Dacia. Marca din România pune accentul pe vânzările retail (la clienți persoane fizice), iar asta se vede: Dacia este pe locul 2 la acest capitol după Volkswagen, iar Sandero este liderul de piață în Europa pentru clienții retail încă din 2017. Diferența o fac programele altor constructori pentru flote și rent-a-car, zone pe care Dacia nu le acoperă așa bine.

Martinet a spus că, în medie, o Dacie nouă se vinde în Europa cu prețul de 17.500 de euro și că aproximativ 70% dintre clienți aleg mașini cu nivelul de top de echipare. Dacia are ca țintă o marjă de operabilitate de 15% care trebuie atinsă până în 2030, adică o creștere de 5% în doar șapte ani. Martinet a explicat că problemele de aprovizionare și transport nu s-au încheiat, acestea fiind doar unele dintre elementele „crizei” descrise de șeful de vânzări și marketing al Dacia. „Cu toții ne luptăm pe aceleași vapoare, tiruri și operatori”.

Tot acesta a subliniat că, pe viitor, Dacia își dorește să se țină de strategia sa. „Noi am spus mereu că vrem să producem cu o mașină mai puțin decât cererea din piață. Cu alte cuvinte, noi suntem flexibili și putem micșora ritmul de lucru în uzinele noastre dacă situația o cere. În prezent, uzina de la Mioveni, dar și cele două din Maroc, lucrează la foc continuu, șase zile pe săptămână cu trei schimburi”, a spus Martinet.

Deși Dacia a lansat și modele mai scumpe în ultimii ani (un Duster Extreme începe de la 24.400 euro, de pildă), prețurile au rămas cam cu 12% sub media rivalilor. În 2019, diferența era de 25% în contextul în care datele statistice arată că media europeană pentru mașinile noi este de 35.000-38.000 de euro. „Am redus diferența dintre prețurile noastre și cele ale rivalilor noștri cu 50%, iar asta face parte din planul nostru și arată că Dacia este o marcă cu adevărat atractivă”.

Acesta a explicat că clienții nu trebuie fidelizați doar cu un preț scăzut, ci printr-o ofertă cu o valoare evidentă pentru client, pe lângă preț. „Dacă vii doar cu un preț mic și nimic mai mult, există mereu riscul să facă altcineva un produs mai ieftin”, a explicat Martinet referindu-se la rivalii chinezi. Acest trend către un plus de calitate și valoare este evident dacă ne uităm la următorii doi pași propuși de Dacia: noul Duster și, mai apoi, noul Bigster. Urmează, pe termen mediu, un Sandero electric.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri