Ford vrea să se ia la trântă cu Porsche, Ferrari și Lamborghini, iar pentru a avea câștig de cauză a fost nevoie de o mașină nouă. Generația a șaptea s-a evidențiat deja pentru performanțele versiunii Dark Horse, dar Mustang GTD împinge totul la un cu totul alt nivel: pachetul aerodinamic este inspirat direct din varianta de curse Mustang GT3 care va merge la Le Mans de anul viitor, iar motorul Coyote V8 a fost împins până la 800 de cai putere. Prețul este, și el, pe măsură.
În martie, când Ford a prezentat versiunea de GT3 a noului Mustang, CEO-ul Jim Farley își exprima interesul în dezvoltarea unui model de stradă care să împartă multe din componentele mașinii de curse care va debuta în 2023. Recent, visul lui Farley a devenit realitate după ce Ovalul Albastru a dezvăluit noul model GTD care va fi produs în serie limitată.
„Mustang GTD a fost construit pentru a spulbera noțiunea obișnuită de supercar”, a spus Farley, care a debutat deja la bordul unui Mustang de curse și își dorește să pună un pariu cu alți șefi din industria auto: o cursă între Mustang GTD și cele mai rapide modele din portofoliile rivalilor. „Aceasta est o abordare nouă pentru noi, deoarece n-am dezvoltat o mașină de stradă care se descurcă și pe circuit, ci am făcut o mașină de curse care poate fi înmatriculată”, a adăugat omul care ține frâiele constructorului din Dearborn.
Citeste si:
Modelul a dezvoltat în parteneriat de către Ford Performance și canadienii de la Multimatic, aceeași organizație care construiește Mustangul de GT3, dar și Mustangul care va concura într-o cupă monomarcă sub egida IMSA, din 2024. Tot Multimatic s-a implicat activ în dezvoltarea lui Ford GT. Conform oficialilor companiei, maximum 2.000 de exemplare vor fi făcute. Scopul principal al super-Mustangului este să realizeze un timp de sub 7 minute pe celebrul Nurburgring-Nordschleife.
Motorul de sub capota de carbon a mașinii este un V8 de 5.200 cmc supraalimentat care va dezvolta circa 800 de cai putere, trimiși către puntea spate unde se află transaxle-ul cu opt rapoarte. Axul cardanic este și el din carbon, ca și restul caroseriei, iar balansul de mase este unul ideal de 50-50%. Pachetul aerodinamic ce lățește mașina include elemente active, cum este eleronul.
Citeste si:
Suspensia are gardă la sol variabilă, cu brațe scurte și lungi pe față, respectiv de tip multi-link pe spate. Amortizoarele hidraulice ASV se găsesc la ambele capete, dar sunt poziționate inboard pe spate. Nu știm alte detalii tehnice precise, dar poate fi presupus că Mustangul GTD are sistem launch control, căci acei 800 de cai putere (cu 40 de cai putere peste cel mai recent Shelby GT500) trebuie puși jos cu precizie pentru un timp de accelerație mic.
Interiorul nu a fost prezentat, dar se pare că bordul este dominat de un ecran de infotainment central, respectiv un alt ecran digital care înlocuiește ceasurile de bord tradiționale. Scaunele scoică sunt de mari dimensiuni, iar GTD-ul nu are scaune spate. Lista de opționale include și mai multe componente făcute prin tehnologia imprimării 3D, inclusiv padele făcute din același titaniu pe care-l folosesc și cei de la Lockheed Martin la avionul de vânătoare F-22 Raptor.
Citeste si:
Mașina va ajunge pe piață din 2025, iar procesul de asamblare va fi laborios. Șasiurile vor fi construite la uzina Flat Rock a Ford, iar apoi mașinile semi-asamblate vor fi trimise pentru construcția finală la fabrica Multimatic din Markham, Canada. Prețul fiecărui Ford Mustang GTD va fi de 300.000 de dolari. „Mustang GTD reprezintă tot ce este mai bun la Ford, reprezintă ce putem face dacă împingem lucrurile la maximum”, a spus Farley. „Am dedicat mult timp dezvoltării acestui model pentru a include cât mai multă tehnologie de curse”, a subliniat Mark Rushbrook, șeful Ford Performance.
Sursa foto: Ford
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: