Deși cumpărarea unei mașini second hand este o variantă mai accesibilă decât cumpărarea unei mașini noi direct de la reprezentanță, sunt cazuri în care vă puteți pomeni cu cheltuieli suplimentare. Fraudarea kilometrajului și daunele ascunse sunt scenarii comune pe piața europeană a mașinilor rulate, se arată într-un material carVertical.

Un studiu realizat în România de compania de date auto carVertical sugerează că mașinile mai ieftine din țară au mai multe șanse să aibă kilometrajul falsificat. Astfel, 1 din 7 mașini la mâna a doua din România are kilometrajul dat înapoi, ceea ce sugerează că fraudarea odometrului este o practică relativ obișnuită iar șoferii ar trebui să fie în gardă atunci când cumpără un vehicul.

În acest context cea mai mare șansă de a fi înșelat o aveți atunci când cumpărați o mașină de până în 24.700 de lei (5.000 de euero) – 15,4% din toate vehiculele din această categorie de preț au avut kilometrajul dat înapoi. Dintre toate mașinile care au costat între 24.700 și 49.300 lei (5.000 - 10.000 de euro) și care au fost verificate de carVertical în România, 14,1% au avut kilometrajul dat înapoi. Pentru o mașină cu kilometraj modificat nu numai că veți avea o valoare mai mică, dar va fi dificil să-i planificați reviziile.

„Este bine de precizat și că deși șansa de a cumpăra o mașină cu kilometraj fals este destul de ridicată și în alte intervale de preț, cumpărarea unui vehicul scump cu kilometraj fals va avea ca rezultat cheltuieli neprevăzute uriașe și o valoare reziduală deteriorată semnificativ”, spune Matas Buzelis, directorul de comunicații al carVertical. Vehiculele care costă peste 222.000 de lei (45.000 de euro) sunt cele mai sigur de cumpărat – doar la 10,3% li s-au falsificat kilometrajul.

50% dintre mașini second hand din România au un trecut marcat de accidente

Deși șansele de a da în România peste mașini care au kilometrajul dat înapoi sunt similare cu cele pe care le-ați avea în celelalte țări din Europa Centrală și de Est, cercetarea carVertical sugerează că în România este mult mai greu să evitați mașinile care au în istoric înregistrări de daune. Aproape 41% dintre mașinile din România care costă până în 5.000 de euro au fost implicate într-un accident sau au suferit alte daune în trecut. Vehiculele mai scumpe au șanse și mai mari de a fi deteriorate.

„Chiar dacă la nivel declarativ cele mai ieftine mașini au cele mai puține daune, acest lucru poate fi explicat prin faptul că șoferii de mașini mai ieftine sau mai vechi tind să ignore loviturile și zgârieturile minore. Pe de altă parte proprietarii de mașini mai scumpe își declară de obicei toate daunele la asiguratori”, explică Buzelis. Vehiculele care costă peste 45.000 de euro au cele mai multe avarii – 51,1% dintre mașinile din această categorie au suferit un accident în trecut.

Expertul auto susține că un vehicul care are daune anterioare poate avea probleme mecanice sau probleme de siguranță, ambele putând duce la facturi substanțiale de reparații. De aceea este important să verificați temeinic o mașină înainte de a o cumpăra.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri