Grupul Renault anunță lansarea unui plan de transformare a sistemului său industrial. Acesta susține etapa de „Revoluție” a planului strategic Renaulution, etapă care își propune să transforme grupul într-o companie „de generație nouă”, se arată într-un comunicat. Astfel, costurile industriale per vehicul ar urma să scadă până în 2027 cu 30% pentru vehiculele termice și cu 50% pentru vehiculele electrice.

Rezultatele de calitate ale Grupului au înregistrat progrese remarcabile, cu un nivel de fiabilitate a vehiculelor care s-a triplat în doi ani, ceea ce le plasează la cele mai bune niveluri. Uzinele sale apar în mod regulat în fruntea clasamentului Harbour Report, un studiu independent de referință în industria auto din întreaga lume și care permite compararea productivității site-urilor industriale, scrie aceeași sursă.

Renault Group se află în top 3 al producătorilor mondiali în ceea ce privește performanța energetică și emisiile industriale de CO2. Grupul a fost primul producător care a adoptat un Metaverse industrial și intenționează să rămână în avangarda domeniului prin accelerarea în continuare a digitalizării sistemului său industrial și prin consolidarea abilităților echipelor sale.

„Re- Industry este un plan de transformare la 360°. Ne propunem să profităm de punctele noastre forte, să facem mult mai repede ceea ce facem deja bine, să îmbunătățim și să reinventăm întregul nostru sistem industrial. Această transformare a industriei își propune să facă sistemul nostru mai agil, mai bun, mai competitiv, ceea ce ne va permite, de asemenea, să răspundem mai rapid așteptărilor clienților noștri.” Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group.

Renault se bazează pe digitalizare pentru a-și eficientiza procesele

Cu 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume, două milioane de rapoarte de date în fiecare minut și trei miliarde pe zi, Metaverse-ul industrial al Renault Group asigură o producție mai rapidă și mai bună, reducând în același timp costurile și amprenta de carbon a proceselor industriale. În 2023, Metaverse a permis grupului să economisească 270 de milioane de euro, în special pentru întreținerea predictivă a instalațiilor. Conectarea tuturor stațiilor de lucru și, mai larg, a întregului ecosistem (transport, furnizori etc.) este un factor cheie care permite Renault Group să urmărească o reducere cu 60% a timpilor de livrare a vehiculelor și să diminueze la jumătate amprenta de carbon a producției sale de vehicule.

De asemenea, inteligența artificială face posibilă o abordare predictivă a consumului de energie și reducerea cu 20% a consumului siturilor industriale ale Grupului. Cu portalul Ecogy, de exemplu, o soluție agilă și conectată dezvoltată intern, tot consumul este monitorizat în mod constant, iar reacția în caz de abatere este imediată. Renault Group urmărește o reducere cu 40% a consumului de energie al site-urilor sale industriale până în 2025 și a parcurs deja jumătate din drumul pentru îndeplinirea acestui obiectiv începând din 2019. În ceea ce privește emisiile de la site-urile sale industriale, obiectivul declarat al Grupului este să atingă nivelul Zero Carbon Net încă din 2025 pentru polul ElectriCity, precum și pentru uzina Cléon, din 2030 pentru site-urile din Europa și în 2050 pentru toate uzinele sale din întreaga lume.

Astăzi, sistemul industrial al Renault Group are peste 300 de aplicații operaționale de inteligență artificială legate de analiza imaginilor sau sunetelor. Obiectivul este creșterea la 3.000 de aplicații până în 2025. Aceste diverse proiecte vor sprijini și aplicarea la nivel industrial a noilor tehnologii precum „Software Defined Vehicle”, electronica de putere, asamblarea de baterii și motoare electrice.

Un alt element cheie al competitivității unui sistem industrial: agilitatea și flexibilitatea acestuia. Renault Group anunță astfel fabricarea a opt vehicule noi marca Renault în uzinele sale. La uzina din Curitiba, alături de Renault Kardian, Renault Group va produce un al doilea model pe noua sa platformă modulară. În Turcia, la uzina din Bursa, Grupul anunță fabricarea a patru noi modele până în 2027. Impulsionat de optimizarea capacităților sale de producție și de introducerea de linii flexibile în urmă cu câțiva ani, sistemul industrial al Grupului câștigă în agilitate, viteză și capacitate de fabricație a unor noi modele. Grupul a redus astfel la jumătate investițiile industriale în ultimii patru ani și va putea lansa nu mai puțin de 12 modele noi în 2024.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri