Te poți încrede într-un camion care se bazează doar pe impulsuri electrice pentru toate comenzile de la bord? Compania americană REE propune ceea ce este, cel mai probabil, primul vehicul de serie care integrează tehnologii „by-wire”, iar livrările către clienți au început deja.
REE P7-C este primul vehicul din lume certificat pentru traficul rutier care folosește steer-by-wire, brake-by-wire și drive-by wire, întregul pachet de tehnologii REEcorner fiind dezvoltat intern pentru acest model de mare tonaj. Concret, nu există o legătură mecanică (prin cabluri, adică) între șofer și frâne, direcție, suspensie și trenul de rulare. Compania a dezvoltat un modul central ca un „creier” pentru toată aceste sisteme care este poziționat între roți și elementele șasiului.
Un modul REEcorner la roata din dreapta față a platformei de camion electric. Sursă foto: REE
Există, de asemenea, patru module, câte unul în fiecare extremă a vehiculului (adică patru REEcornere), iar acestea permit eliminarea oricări legături clasice. Această abordare oferă mai multă libertate proiectanților care, folosindu-se de flexibilitatea platformelor modulare specifice EV-urilor, pot desena mașini cu forme și volume diverse fără să fie încurcați de anumite componente auxiliare.
Citeste si:
„Prin tehnologia REEcorner, pe care o înglobăm în fiecare colț al camionului, obținem cea plată platformă pentru EV-uri de pe piață. Astfel, se obține mai mult spațiu pentru baterii, pentru pasageri sau pentru transportul diverselor obiecte”, se arată într-un comunicat al producătorului. Tehnologia prin care totul este „by-wire” este cunoscută ca „x-by wire” și are implicații importante în industrie, deoarece autoritățile trebuie să certifice siguranța pe care o oferă aceasta.
Sursa foto: Lunaz
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: