Fiat speră că va crea un plus de vâlvă în jurul micuțului 500e, versiunea 100% electrică a venerabilului model citadin, prin lansări-surpriză similare cu „dropurile” făcute de Nike. Italienii vor testa această strategie mai întâi pe piața americană unde cultura adidașilor este bine împământenită, dar lansări făcute pe nepusă masă, înainte de data anunțată oficial, ar putea să aibă trecere și în Europa.

Statele Unite sunt o țară cu o populație de 332 de milioane de locuitori, dar foarte puțini dintre ei sunt fani ai mărcii Fiat. Anul trecut, marca italiană care face parte din Grupul Stellantis nu a reușit să vândă decât 605 mașini pe o piață care a înghițit 15,5 milioane de mașini noi. Deși piața a crescut cu 12,3%, Fiat nu a simțit apetitul yankeilor pentru mașini. Acum, Aamir Ahmed, șeful Fiat America de Nord, are o idee care - speră el - va zgudui industria.

„Vrem să ne aliniem mai mult cu lumea modei în modul în care ne prezentăm și lansăm produsele”, a subliniat Ahmed, citat de Automotive News. „Asta ne permite să avem o campanie digitală mai bună decât dacă făceam turul saloanelor auto. Cine-și permite să facă o lansare la câte un salon auto o dată la câteva luni, pentru a prezenta o versiune nouă a mașinii? Nu este sustenabil. Am decis, astfel, să lansăm mașini prin metoda 'drop' și vom găsi metode creative de a face asta în mediu digital”, a mai spus acesta.

Ahmed, care a preluat frâiele Fiat America de Nord în vară, a anunțat că marca pe care o ghidează nu va urma logica obișnuită de lansări. „Am discutat deja cu [Carlos] Tavares (CEO Stellantis) și cu Olivier [Francois] (CEO Fiat) despre ce am putea facae pentru a fi mai creativi, deoarece avem un brand foarte bun cu care putem testa diverse idei și concepte”, a spus Ahmed. Compania a lansat deja Fiat Live Store, o experiență online care-i permite clientului să achiziționeze un Fiat fără să fie nevoie să se deplaseze la un showroom. Această soluție este de inspirație Apple, Fiat folosind chiar și numele de „Fiat Genius” pentru asistentul virtual ce te ajută în procesul de achiziție. Consultanții de vânzări din Apple Store-uri sunt și ei numiți „genius” de către gigantul american.

„Trebuie să folosim extrem de atent toate datele pe care le putem strânge pentru a ști care sunt canalele optime prin care putem să vindem această mașină și cum putem găsi clientul potrivit”, a mai spus șeful Fiat America de Nord. Micul Fiat 500e va fi unul dintre cele mai ieftine EV-uri de pe piață, dar autonomia sa de doar 239 de kilometri (similară cu a Daciei Spring) îl face o opțiune mai ales pentru cei care au și alte mașini. Francois a spus anterior că nu-și dorește ca Fiat 500e să fie un best-seller, dar mașina este populară deja în Europa unde s-au vândut 65.000 de unități în 2023.

Sursa foto: Fiat

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri