Şapte din zece companii de transport din România (70%) susţin că timpii mari de aşteptare la punctele de frontieră reprezintă cea mai mare problemă a lor, în timp ce peste două treimi (67%) au menţionat neaderarea României la spaţiul Schengen şi costurile cu asigurarea RCA, arată rezultatele unui sondaj realizat de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), preluat de Agerpres.

Conform datelor analizate, referitor la problema primordială din industria transporturilor rutiere, în această perioadă camioanele aşteaptă până la 11 zile pentru a intra din Ucraina în România, peste cinci zile pentru a intra din Moldova în România şi până la 36 de ore pentru a intra în ţară din Bulgaria. Totodată, timpul petrecut la ieşirea din ţară prin vămile din vestul ţării creşte până la 72 de ore din cauza problemelor apărute la cântărirea mărfurilor şi a interdicţiilor de tranzit prin Ungaria în zilele de weekend.

În acelaşi timp, efectul neaderării României la spaţiul Schengen are consecinţe financiare grave, susţin realizatorii cercetării, care menţionează căc, din cauza timpilor de aşteptare la trecerea frontierelor României cu Bulgaria şi Ungaria.

Studiul "Piaţa transporturilor rutiere 2018 - 2030", realizat în 2023 la solicitarea UNTRR, relevă faptul că piaţa transporturilor rutiere de marfă pierde 15% din valoarea actuală a veniturilor (estimată la 16 miliarde de euro). Implicit, statul pierde 15% mai multe taxe pe veniturile transportatorilor.

"Alte probleme generate de neaderarea la Schengen sunt pierderea investiţiilor străine şi diminuarea exporturilor. Pentru rezolvarea acestor situaţii, UNTRR solicită Guvernului stabilirea unei date ferme pentru intrarea României în Schengen cu frontierele terestre în anul 2024. Aceasta reprezintă o urgenţă pentru transportatorii de mărfuri fiindcă eficienţa lor este sever afectată în prezent de timpii de aşteptare extrem de mari", se notează în sondaj.

Potrivit sursei citate, cu 67% dintre sufragii, costurile cu asigurarea RCA se regăseşte pe locul trei. "Transportatorii au de suferit din cauza scumpirii poliţei RCA. Considerăm că o asigurare obligatorie fără fluctuaţii mari de preţ este în atribuţia reglementatorului acestei pieţe. Companiile de asigurări trebuie să ofere un RCA ieftin de bază, cu opţiuni separate pentru decontare directă sau compensări pentru lipsa de utilizare a vehiculelor comerciale. Una dintre posibilităţile prin care preţul unei poliţe RCA rămâne sub control este ca valoarea acesteia să fie direct proporţională cu beneficiile oferite. UNTRR a adresat o solicitare către Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru reglarea fluctuaţiilor mari de preţ", susţin reprezentanţii UNTRR.

În topul problemelor au mai fost enunţate: tarifele de transport în România (65% din totalul voturilor), lipsa parcărilor sigure şi securizate pentru camioane (64%), dezvoltarea insuficientă a infrastructurii rutiere (61%), termenele mari de încasare a facturilor pentru serviciile de transport prestate (60%), situaţia economică din România şi UE (58%), preţul ridicat al combustibilului (56%) şi sancţiunile abuzive (56%).

Sondajul "Top 10 probleme din industria transporturilor rutiere" a fost realizat în luna decembrie a anului trecut, pe un eşantion de peste 220 de companii şi firme din domeniul transporturilor rutiere de marfă din România, şi a cuprins un chestionar cu 33 de probleme.

UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional. În prezent, Uniunea înregistrează peste 16.000 de firme înscrise (operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi de persoane).

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri