Hyundai va lansa o versiune 100% electrică a mini-crossoverului Casper pentru piața europeană. Modelul, care are proporțiile Daciei Spring, va fi disponibil începând de la aproximativ 20.000 de euro și va rivaliza cu mașinile chinezești de la MG și BYD, scrie Automotive News.

Constructorul coreean Hyundai caută să capitalizeze pe cererea de EV-uri ieftine și pregătește un model de oraș care se bazează pe o mașină comercializată, în prezent, doar în varianta cu motoare termice. Surse din interiorul companiei au declarat că prezentarea ar trebui să aibă loc în trimestrul al treilea, iar livrările vor demara până la sfârșitul anului. Ziarul coreean Chosun Daily a scris că producția lui Casper electric va începe chiar din luna iulie.

Casper ascunde platforma lui i10, model asamblat în Turcia pentru piețele europene. În schimb, Casper va fi un produs importat din Coreea de Sud și va fi mai mare decât versiunea benzinară echipată cu un motor de 1.000 cmc cu trei cilindri. Astfel, în timp ce Casperul deja disponibil în Asia este construit pentru a respecta regulamentul „kei car” și măsoară doar 3,59 metri în lungime, EV-ul pentru Europa va fi cu circa 200-250 de milimetri mai lung.

Hyundai Casper. Sursă foto: Hyundai

Jurnaliștii de la Chosun Daily au mai scris și că bateria va folosit tehnologia LFP (litiu-fier-fosfat) care este mai ieftină, dar nu la fel de eficientă. Autonomia se va încadra între 200 și 300 de kilometri, iar Lionel Keogh, șeful Hyundai Franța, a spus că mașina va costa 20.000 de euro pentru a putea concura cu Dacia Spring și Citroen e-C3. EV-ul brandului românesc va primi o restilizare, dar și îmbunătățiri de ordin tehnic în acest an.

Până în prezent, cel mai ieftin EV al mărcii este crossoverul Kona care începe de la 36.400 de euro în Germania (33.320 de euro în România fără beneficiile din cadrul programului Rabla Plus). Anul trecut, Michael Cole, șeful Hyundai Europa, a spus că un EV cu dimensiuni intermediare, ca o punte între segmentele A și B, ar putea funcționa în Europa. Hyundai oferă modelul i10 în segmentul micro de oraș, respectiv i20 pe segmentul B al mașinilor compacte. Anul trecut, aceste modele au avut vânzări combinate de 130.000 de unități. În România, i10 începe de la 13.114 euro, iar i20 de la 15.173 euro (prețuri fără reducerea obținută prin Rabla Clasic).

Sursa foto: Geewon Jung / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri