Hyundai și Kia colaborează pentru a dezvolta tehnologii care să crească eficiența mașinilor electrice. Un exemplu în acest sens este dispozitivul „Active Air Skirt” (AAS) care are ca scop reducerea rezistenței la înaintare a mașinii pentru a crește autonomia și stabilitatea automobilului la viteze ceva mai ridicate.
Încă de la începuturile noii ere a automobilului electric, în anii '90, producătorii au realizat că o mașină electrică trebuie să fie aerodinamică deoarece curgerea aerului este inamicul tău cel mai mare atunci când scopul este scăderea consumului. Același lucru se aplică, în fond, și în cazul automobilelor cu ICE, dar problema autonomiei este mai acută la EV-uri în contextul unei infrastructuri insuficient dezvoltate și a modelelor care oferă baterii mai mari sau mai mici.
Un mic pas în direcția eficientizării suplimentare a design-ului EV-urilor a fost făcut de Hyundai și Kia - asta după ce am văzut proiecte dintre cele mai aerodinamice de la coonstructorii de mașini electrice. Sistemul AAS reduce rezistența la înaintare (Cd) cu aproximativ 3% grație unor elemente verticale similare cu niște „fuste” care coboară de sub bară pentru a direcționa fluxul de aer în jurul roților din față.
Citeste si:
Cele două elemente stau ascunse în bară atunci când mașina circulă la viteze de sub 80 km/h, dar sunt coborâte automat în momentul în care șoferul trece de acest prag, nivelul până la care coboară fiind controlat automat în funcție de viteză. Cele două elemente sunt poziționate în fața roților deoarece acestea generează turbulențe aerodinamice prin rotire, iar fluxul de aer este astfel îndreptat pe lângă roți, reducând efectul de încetinire pe care aerul îl are asupra mașinii.
Cum sunt confecționate din plastic și cauciuc, cele două „fuste” pot opera și la viteze de 200 km/h, mult peste limita admisă pe autostrăzile din România și restul Europei (ignorăm micile porțiuni de Autobahn german unde se mai poate circula fără limită de viteză). Acest sistem a fost testat pe Genesis GV80 (Genesis este brandul de lux al Hyundai) și s-a observat o îmbunătățire mică a autonomiei cu 6 kilometri. Acest sistem funcționează și pentru că Hyundai/Kia au dezvoltat platforma de tip „flat-floor” E-GMP care de asemenea crește aerodinamicitatea mașinii.
Citeste si:
Sursa foto: Hyundai / Genesis
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: