Administrația Biden pare a nu mai fi pregătită să se țină de planul destul de strict de impunere a cotelor de producție pentru automobile electrice, plan destinat decarbonizării uneia dintre cele mai mari piețe auto ale globului. Recent, CNN și Reuters au scris că democratul de la Casa Albă va prelungi termenele până la care constructorii auto trebuie să facă investițiile necesare pentru a trece la EV-uri.

Problemele climatice și încălzirea globală s-au numărat printre temele cele mai importante pe care Administrația Biden a vrut să le țină în atenția opiniei publică, propunând mai multe soluții și planuri de acțiune. Unul dintre acesta, care avea în vedere tranziția către mașini electrice, a implicat EPA (Environmental Protection Agency) care are rolul de agent de control pe lângă producătorii de automobile de peste Ocean.

Conform foii de parcurs prezentate anul trecut, de la an la an, constructorii erau obligați să producă tot mai multe mașini electrice pentru a satisface criteriile de poluare ale EPA. Acum, se pare că americanii vor începe să-i strângă mai serios cu ușa pe constructori abia după 2030. Oricum, regulamentul complet al EPA nu a fost încă publicat, iar presa americană speculează că o primă versiune va fi gata în lunile următoare.

Totuși, conform unei surse, chiar și într-o variantă în care nume ca GM sau Ford vor avea mai mult timp să-și crească toate capacitățile de producție pentru EV-uri, țintele de reducere a CO2-ului și noxelor poluante (la nivel de flote produse) nu vor fi, de fapt, diminuate - doar că ele vor fi întinse pe o perioadă mai lungă. În aprilie anul trecut, când EPA a ieșit public cu acest proiect, oficialii Agenției spuneau că sunt luate în calcul mai multe praguri ce ar fi trebuit să fie aplicate din deceniul următor, începând cu mașinile cu An Model 2027 (adică făcute din 2026). Cotele puteau să fie între 64% și 69% ca rată de adopție a EV-urilor în gamele producătorilor.

Însă activiștii de mediu spun că această decizie ar fi, mai degrabă, un pas în spate făcut sub presiunea constructorilor auto și a sindicalitșilor din domeniu. În trecut, cel mai mare sindicat cu lucrători din sectorul auto a ridicat un semnal de alarmă, opinia United Auto Workers, care a protestat recent cerând salarii mai mari, fiind că tranziția la EV-uri va avea efecte majore (și negative) în industrie. UAW și-a arătat deja intenția de a-l susține pe Biden în candidatura sa pentru un al doilea mandat la Casa Albă.

În Europa, după cum știm, comercializarea de mașini noi cu motoare termice alimentate cu combustibili fosili (benzină, motorină, dar și GPL) va fi complet interzisă începând din 2035. Singura portiță rămasă deschisă pentru ICE este prin utilizarea combustibililor sintetici, dar aceștia nu sunt, încă, 100% nepolunați, iar mulți susțin că nici nu vor fi vreodată. Ceea ce este clar este că mulți constructori auto activi în Europa susțin, în continuare, că vor tranziționa la o gamă formată 100% din EV-uri cel târziu din 2032, alții făcând acest pas încă din 2030.

Sursa foto: Shutterstock/ numenastudios

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri