Bentley a suferit în 2023 în contextul în care vânzările producătorului britanic de automobile de lux a scăzut cu 11% anul trecut în comparație cu 2022. Cu venituri în scădere și previziuni deloc îmbucurătoare cu privire la inflația de pe mai multe piețe și dobânzile în creștere, șeful Bentley a propus un alt motiv pentru care iubitorii de opulență n-au mai stat la coadă să-și ia un Bentley ca un trecut: teama de a epata.

Într-o discuție cu presa, Adrian Hallmark, CEO-ul Bentley, a explicat dedesupturile unei performanțe mai modeste pentru Bentley în 2023. Conform Reuters, care este citată de The Drive, Hallmark susține că anul trecut a fost primul din ultimii patru în care producătorul de lux ce face parte din grupul VAG a „înregistrat o performanță inegală”.

„Clienții noștri își permit în continuare să cumpere produsele noastre”, susține Hallmark. „Dar aceștia pare că au fost afectați de un anumit nivel de sensibilitate când vine vorba de astfel de achiziții, iar asta a dus la scăderea cererii”. Exprimarea vagă a omului de la vârful companiei a fost explicată ulterior ca o referire la „un nivel crescut de grijă față de modul în care [bogații] își afișează averea, mai ales în China și Marea Britanie, două țări în care economia trece printr-o perioadă dificilă”, într-o comunicare oficială.

Unele modele Bentley au scăzut în vânzări, dar altele rămân căutate

Cu alte cuvinte, Bentley recunoaște că milionarii și miliardarii planetei - deși perfect capabili să-și umple garajurile cu Bentley-uri - aleg să n-o facă de teamă că nu vor mai fi priviți cu ochi buni de... alți oameni cu stare și, de ce nu, de trecătorii simpli! Poate, de asemenea, este și un rezultat al unei temeri a persoanelor cu conturi generoase că vor fi mai aprig verificați de fiscurile din țările lor dacă se vor plimba pe stradă cu mașini de sute de mii de euro bucata.

În 2023, Bentley a comercializat 13.560 de mașini ceea ce se traduce într-o scădere cu 13% a veniturilor year-on-year (3,2 miliarde de dolari anul trecut), dar și o scădere cu 17 procente a profitului operațional (644,7 milioane de dolari). Totuși, Bentley a menționat că unele dintre modelele sale cele mai scumpe s-au vândut mai bine anul trecut față de 2022, ceea ce ne arată că unii milionari au obrazul ceva mai gros. De pildă, modelele Azure, S și Speed au fost mult mai căutate și au avut o cotă de 70% din totalul vânzărilor față de doar 30% în 2022.

Bentley nu va abandona motoarele cu ardere internă mai devreme de 2033

Pe lângă sensibilitățile cu privire la imaginea proprie care, aparent, îi macină pe unii clienți Bentley, britanicii par a recunoaște că pe alții îi macină tranziția la EV-uri. Astfel, Bentley a anunțat recent că nu va trece la o gamă formată în întregime din mașini pe baterii decât în 2033... sau chiar mai târziu. Primul EV al mărcii va sosi pe piață în 2027, iar britanicii consideră că anul 2030 este prea aproape pentru a converit întreaga gamă la propulsie electrică.

Toată gama Bentley va fi electrică în cele din urmă, adică abia peste aproape un deceniu de acum încolo

Noul model, ce trebuia să fie prezentat în 2025, a fost amânat doi ani din cauza unor probleme tehnice, dar și a unor probleme cu platforma EV-native dezvoltată de VAG pentru modele mari. De asemenea, dificultățile întâmpinate la implementarea sistemului de infotainment propriu Cariad, care a lovit mai multe lansări electrice din grupul VAG, ar putea fi un alt vinovat pentru întârzierea apariției primului Bentley pe baterii.

De asemenea, Hallmark susține că o creștere a interesului în modelele hibride îi încurajează să facă investiții în această zonă înainte de o trecere la BEV-uri. „Din cauza climatului dificil din lume, din jurul nostru, dar și din cauză că hibridele sunt mai căutate acum”, a spus Hallmark într-o discuție cu Automotive News citată de CarBuzz. Bentley plănuiește încă din 2017 să lanseze o mașină electrică, dar nu s-a putut decide ce fel de produs își dorește, iar problemele din grup nu au permis luarea unei decizii mai rapid. Acum, CEO-ul a declarat că anul 2033 este „bătut în cuie” și că „nu vom mai schimba această dată”.

Sursa foto: Bentley

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri