Volkswagen marchează 50 de ani de la lansarea primei generații a lui Volkswagen Golf, cea mai populară mașină din Europa. Cu 37 de milioane de unități vândute din 1974 și până astăzi la nivel mondial, Golf este un nume atât de important pentru constructorul din Wolfsburg încât va fi păstrat și după trecerea la automobile electrice.

Primul Volkswagen Golf, o demonstrație de design minimalist a designerului Giorgetto Giugiaro, a fost lansat în mai 1974 și fusese conceput ca un înlocuitor al legendarului Beetle. Cu caroserie autoportantă și suspensie modernă pentru acele vremuri, hatchback-ul Golf a intrat în linia modelelor Volkswagen denumite după curenți, vânturi sau alte fenomene naturale, denumirea venind de la curentul Golfului.

Volkswagen Golf Mk. I

Micuțul model german s-a numărat printre cele care a popularizat tracțiunea față nu doar în Europa, ci și pe alte meridiane, succesul său fiind confirmat de faptul că doar de pe porțile uzinei din Wolfsburg au ieșit, de-alungul aniilor, 20 de milioane de exemplare din cele opt generații ale lui Golf. La scurt timp după lansarea mașinii, care s-a petrecut în același an în care Germania punea mâna pe Cupa Mondială la fotbal, respectiv în anul în care Abba câștiga concursul muzical Eurovision cu hitul „Waterloo”, Volkswagen a conceput și o versiune sportivă.

Volkswagen Golf Mk. II

Originalul Golf GTI, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1975, a transformat acele trei litere într-o mantră a performanței pentru Volkswagen, atât de importantă ca și putere de brand încât „GTI” va fi folosit, în viitor, și pe modele electrice, dar cu semnificație schimbată (litera I va însemna „Intelligence”, nu „Injection” ca-n cazul modelelor cu motoare termice).

Volkswagen Golf Mk. III

Prima generație a primit și motorul diesel (1976), dar și o versiune decapotabilă (1979) care, pentru o vreme, a fost cea mai bine vândută decapotabilă din lume. De fapt, Golf a fost, vreme de mulți ani, cel mai bine vândut model în clasamentele pentru mașini noi din Europa. Al doilea Golf a sosit în 1983, după ce prima generație se vânduse în 6,9 milioane de unități și, printre altele, a propus câteva noutăți pentru segmentul compact printre care se numără ABS-ul și tracțiunea integrală. Design-ul, unul ce poartă semnul evoluției, nu al revoluției, a fost schimbat radical abia la începutul aniilor '90 când a sosit generația a treia.

Volkswagen Golf Mk. IV

După ce publicul a „înghițit” 6,3 milioane de mașini din Golf II, Volkswagen a decis să schimbe pagina din punct de vedere stilistic, plusând și la capitolul siguranță: acesta a fost primul Golf care a fost echipat cu airbaguri frontale, din 1992. Deși s-a vândut vreme de doar șapte ani, mașina și-a găsit 4,8 milioane de clienți la nivel mondial, fiind înlocuită în 1997 cu Golf IV, probabil modelul cel mai popular în România, alături de Golf V.

Volkswagen Golf Mk. V

Pe lângă ESP și menținerea opțiunii unui motor cu șase pistoane, Golful a devenit și mai sportiv prin versiunea R32 care atingea 250 km/h în 2002. La un an distanță, Volkswagen a introdus și transmisia DSG pe Golf, iar până la oprirea producției se comercializaseră aproape 5 milioane de bucăți. În ciuda unui plus la capitolul siguranță (până la opt airbaguri), dar și la nivelul confortului și manevrabilității (suspensii noi, dar și o mai mare rigiditate a șasiului), Golf V s-a vândut în 3,4 milioane de exemplare între 2003 și 2008, când a fost lansat Golf VI.

Volkswagen Golf Mk. VI

Din nou, evoluția a fost aleasă în dauna revoluției, iar clienții au stat la cozi aparent interminabile când luăm în calcul că 3,6 milioane de mașini s-au produs în doar patru ani de la lansare. Din nou, Volkswagen a oferit mai multe sisteme de siguranță care au adus cinci stele la testele Euro NCAP (printre care se numără Light Assist, Park Assist, Hill Start Assist, dar și controlul activ al șasiului/DCC). Pe lângă aceste noutăți, inginerii Volkswagen au atentat la alte segmente de piață și de public cu versiuni ușor augmentate cu numele Golf, fie că vorbim de Golf Plus care pășea către MPV, sau de Golf Estate.

Volkswagen Golf Mk. VII

Primii pași în direcția electromobilității au fost făcuți de Golf VII care a fost lansat în 2012 și a rămas în producție până în 2019, timp în care s-au produs 6,3 milioane de unități. Modelul a propus o creștere evidentă a eficienței printr-o reducere a masei totale. Astfel, generația a șaptea a fost cu 100 de kilograme mai ușoară decât generația anterioară ceea ce s-a tradus printr-o scădere a consumului cu 23%. În plus, după cum spuneam, primul eGolf a fost lansat pe platforma lui Golf VII în 2014, adică acum fix 10 ani.

Volkswagen Golf Mk. VIII

În fine, povestea Golf s-a scris, până la momentul redactării acestui material, până la generația a opta, care a adus un salt clar în materie de infotainment, cu un bord complet regândit cu multe ecrane ce domină planșa, nu doar în zona centrală. Chiar și versiunea de bază are, astăzi, faruri cu tehnologie LED, dar și sisteme de siguranță activă cum ar fi Lane Assist sau Front Assist. În plus, modelul este disponibil și cu propulsie mild-hybrid sau plug-in hybrid, cea mai nouă versiune oferind 100 de kilometri de autonomie în modul 100% electric, pe lângă un sistem de asistent personal cu control vocal bazat pe tehnologie cu AI.

Acesta ar putea să fie viitorul pentru Golf: 100% electric și autonom (în imagine apar niște prototipuri din 2019)

Pe termen mai lung, Volkswagen a promis că nu va ceda numele Golf, deși grila sa de modele electrice din prezent compune familia ID, adică o altă convenție de numire. Cel mai probabil, însă, pe lângă ID.2all, Volkswagen va comercializa în viitor și un Golf pe baterii, în același timp ce și alte nume cu tradiție (poate Passat, Scirocco, Jetta) vor supraviețui tranziției.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri