Primăvara a început să dea semne pozitive, așa că mulți șoferi probabil se gândesc deja la achiziționarea unor anvelope de vară. Cu toate că investiția în anvelopele de vară de înaltă calitate este una substanțială, alegerea unor modele premium poate fi o opțiune mai sigură și mai accesibilă pe termen lung.

Alegerea anvelopelor potrivite afectează extrem de mult distanțele de frânare, care pot fi de până la 15 metri pe un drum umed la 80 km/h și de 7 metri pe un drum uscat la 100 km/h. Totodată, teste recente au arătat că la frânarea pe un drum umed, în temperaturi de 15 °C și la 80 km/h, anvelopele de iarnă au o distanță de frânare cu aproximativ doi metri mai mare decât cele de vară, se arată într-un comunicat Goodyear.

Anumite cauciucuri de vară îți oferă o aderență potrivită pe o distanță mai mare

Revista germană Auto Bild a comparat potențialul a 20 de anvelope de vară și a clasat pe primul loc modelul premium Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, care au rezistat unei uzuri de 63.200 de kilometri. Ceea ce înseamnă mai mult decât dublul kilometrilor care pot fi parcurși cu anvelopele care se află pe ultimul loc din acest clasament.

Auto Bild a comparat și prețul per 1.000 de kilometri a 20 de anvelope, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 dovedindu-se și în acest caz cea mai ieftină variantă, la 8,70 euro pe 1.000 km. Adică aproximativ jumătate din prețul mediu pe 1.000 km al ultimelor șapte anvelope din clasament, care a fost de 16,15 euro. Cu alte cuvinte, anvelopa Goodyear a avut o durată de viață (calculată până la uzura benzii de rulare permisă de lege) care, atunci când este raportată la preț, pune într-un context diferit prețul de achiziție crescut, anume între 390 și 460 de lei pentru o anvelopă pe dimensiunea destul de utilizată 225/45 R17 91Y.

Cum se întrețin corect cauciucurile de vară pentru a rezista mai mult

Cu o întreținere adecvată, șoferii pot obține cele mai bune rezultate folosind anvelopele premium, ceea ce îi ajută chiar să economisească bani pe termen lung.

Prin urmare, Goodyear recomandă șoferilor să verifice în mod regulat dacă anvelopele sunt intacte și să se asigure că adâncimea benzii de rulare nu este mai mică decât cea legală de 1,6 mm. Anvelopele uzate sunt deosebit de periculoase în condiții de ploaie, când banda de rulare poate să nu se dreneze corespunzător și atunci poate apărea fenomenul de acvaplanare.

De asemenea, se recomandă verificarea presiunii din pneuri cel puțin o dată pe lună, deoarece anvelopele dezumflate duc la un consum mai mare de combustibil, la o uzură mai rapidă și la deteriorarea anvelopei. Este important să se respecte recomandările producătorului auto privind umflarea și să nu se conducă niciodată cu anvelope cu un indice de încărcare mai mic decât cel recomandat.

Trebuie menționat, de pildă, că o diferență de 1 bar sau 14 psi față presiunea în anvelope recomandată de producătorul vehiculului poate crește distanța de frânare pe carosabil ud cu 11 metri. De asemenea, presiunea în anvelope mai mică cu 14 psi (1 bar) crește rezistența la rulare și consumul de combustibil cu 1 rezervor de combustibil plin pe an.

Durata de viață a anvelopelor se prelungește, de asemenea, prin conducerea constantă pe un traseu eficient, evitând bordurile și gropile de pe carosabil. În plus, menționăm și că modul în care se depozitează cauciucurile de vară poate influența durata lor de viață, dar și performanța. Pe durata depozitării, îmbătrânirea anvelopelor este cauzată de următorii factori:

  • temperatură – temperatura optimă pentru depozitarea anvelopelor trebuie să fie sub 35° C, departe de radiatoare și conducte.
  • lumină – anvelopele trebuie protejate de acțiunea razelor de soare și a luminii artificiale, cu conținut ridicat de raze UV; preferabil ar fi lumină generate de o lampe incandescente.
  • umiditate - anvelopele trebuie depozitate în spații constant răcoroase, uscate și cu ventilație naturală.
  • tensiune și presiune – acestea pot provoca deformarea anvelopei.
  • rotația anvelopelor – trebuie organizată în așa fel încât anvelopele depozitate la început să fie utilizate primele.
  • material care generează ozon, combustibil, solvenți sau produse chimice – se vor depozita în alte încăperi.
  • depozitarea pe termen scurt – la depozitarea pe termen scurt, anvelopele trebuie depozitate suprapus, una peste alta, de preferință pe paleți; după 4 săptămâni se recomandă inversarea ordinii anvelopelor. Anvelopele montate pe jantă se vor depozita umflate, în poziție verticală sau pe un singur rând, pe rafturi.
  • depozitarea pe termen lung – pe termen lung, anvelopele se vor depozita vertical pe rafturi, situate la cel puțin 10 cm deasupra solului; pentru a evita deformarea anvelopelor, se recomandă rotirea anvelopelor o dată pe lună.

Sursa foto: Goodyear

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri