George Alexe, antreprenor constantean, care recent a inaugurat cel de-al 8-lea business, CafeGo, considera ca intr-un business interactiunea cu clientul trebuie sa fie cat mai scurta. In acest fel, cu cat contactul este de durata mai redusa, cu atat sansele ca experienta pe care o are clientul sa fie placuta sunt mai mari.

George Alexe a intrat in antreprenoriat in urma cu mai bine de 13 ani, la putin peste 20 de ani, cand si-a deschis un business mic in domeniul tranzactiilor cu autoturisme. Intre timp, el a derulat mai multe afaceri in domeniile auto, HoReCa si imobiliare, precum si in consulanta.

"In 2003 economia era alta. Am facut o firma de intermedieri auto, ca o bursa auto, impreuna cu fosti colegi de scoala. Am investit cateva mii de dolari, bani pe care ii aveam dintr-un job in imobiliare. Insa nu a tinut mai mult de trei luni, din cauza ca oamenii nu prea veneau la munca", isi aminteste Alexe.

Au urmat apoi mai multe afaceri in domeniul auto, printre care o firma de transport de persoane si una de inchirieri de masini, iar, in prezent, antreprenorul George Alexe conduce un restaurant, o agentie imobiliare, o firma de consultanta dedicata antreprenorilor si coffee shop-ul CafeGo.

Povestea CafeGo

Din experienta deschiderii unui restaurant, Alexe a invatat ca oamenii sunt adesea nemultumiti de interactiunea cu personalul si si-a dorit sa puna pe piata un concept in care clientul intra in contact cat mai putin cu angajatii unitatii.

"Am avut anterior o experienta cu restaurantul si mi-am dat seama ca vreau un business cat mai simplu, in care interactiunea cu clientul sa fie cat mai scurta, astfel incat sansele ca el sa aiba o experienta placuta sa fie mai mari. Cu cat este mai lunga, pana ma asez la masa, ma remarca ospatarul, pana imi ia comanda, sansele sa nu-mi placa ceva sunt mai mari. La restaurant, unde, desi mancarea este buna, am avut feedback-uri negative pe partea de servire si mi-am dat seama ca acesta este un domeniu pe care eu nu il pot controla. Astfel, daca pe un barista il poti invata meserie, ducandu-l la o scoala, ospatari cu scoala nu mai exista in Romania", a aratat George Alexe.

Ospataria nu este o meserie respectata, oricine nu are un job se face ospatar si atunci ospatarii nu livreaza servicii de calitate pentru ca nu au pregatire in domeniu

Asa a luat nastere businessul cu numarul opt, coffee shop-ul CafeGo, un loc de unde clientii grabiti pot cumpara cafea si snack-uri, in care antreprenorul a investit 30.000 de euro.

Coffee shop-ul are o suprafata de 30 de metri patrati si a necesitat o investitie de 1000 euro/mp, bani alocati pentru inregistrarea marcii, identitatea vizuala, renovarea si amenajarea spatiului conform conceptului, costul echipamentelor, al mobilierului si al ambalajelor.

Unitatea are patru angajati, dintre care doi barista, acestia din urma fiind platiti cu 1.600 de lei pe luna.

George Alexe isi propune sa mai deschida alte doua unitati in Constanta, insa nu exclude extinderea si in alte judete.

Sunt fondate temerile antreprenorilor?

De-a lungul celor peste 13 ani de antreprenoriat, precum si prin intermediul firmei de consultanta, George Alexe a interactionat cu un numar important de oameni de afaceri aflati la inceput si afirma ca principala temere a acestora este legata de birocratie.

"Cred ca birocratia este prima provocare, insa nu pentru ca nu s-ar putea pune la punct cu hartiile, ci pentru ca exista o frica de hartii si multi spun «m-as apuca, dar imi trebuie atatea hartii». Nu cred insa ca este o teama fondata. Cei care vor sa se apuce au, mai degraba, o frica de necunoscut, in sensul ca nu stiu cu ce sa se puna la punct, pentru ca din ce in ce mai multa lume isi doreste sa functioneze in legalitate. Dar legislatia ar trebui structurata pe domenii de activitate, pentru a putea cat mai usor inteleasa", a explicat antreprenorul.

In cazul birocratiei, daca ai rabdare si consultanti care sa te ajute, poti sa treci cu bine peste aceasta provocare

Ce aduce succesul intr-un business

Pe langa o idee inovatoare si un business bine pus la punct, un antreprenor trebuie sa dea dovada de seriozitate in tot ce face.

"Cheia succesului cred ca este seriozitatea. Cred ca exista loc in piata in orice domeniu, pentru oricine, atat timp cat face lucrurile cum trebuie si isi respecta clientii", a subliniat George Alexe.

Totodata, potrivit acestuia, "sa faci un business in care sa ii oferi clientului o experienta placuta, fie ca este vorba despre serivicii sau produs" este o strategie de succes in afaceri.

Iti recomandam sa citesti pe WS PRO articolul Un antreprenor ajuns la al 8-lea business arata care sunt cele trei lucruri pe care trebuie sa le stii cand iti deschizi o afacere

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri