Madi Radulescu are o cariera in consultanta, training si educatie manageriala de peste 20 de ani, iar in prezent activeaza in zona coachingului executiv, adresat managerilor si liderilor de companii. Aceasta a vorbit la emisiunea "Inspiratie in business" despre ce inseamna coachingul, cu ce provocari se confrunta managerii din Romania si cat de greu sau usor este sa infiintezi in Romania un astfel de business.

Coaching-ul este un serviciu de dezvoltare personala si profesionala si este adresat celor care sunt motivati sa faca un progres in cariera. Chiar daca multi fac aceasta confunzie, coach-ul nu este consultant de business, dar trebuie sa inteleaga provocarile profesionale cu care se confrunta persoana cu care lucreaza.

In urma cu 15 ani, Madi Radulescu a infiintat MMM Consulting, companie de training si consultanta. "Coaching-ul a patruns in portofoliul nostru de 10 ani, alaturi de alte programe de training si consultanta. Mai timid la inceput, mai putin profesionist, invatam si descopeream noi coaching-ul, apoi am decis sa ne instruim in directia asta", a declarat Madi Radulescu, la wall-street.ro.

A urmat o perioada de cursuri intense la scoli de coaching. "E important sa intelegi elemente de psihologie, sa intelegi tehnici, metode. E important sa iti dezvolti perspectivele, sa intelegi business-ul. Coach-ul nu este consultant de business, pe de alta parte trebuie sa intelegi provocarile celui cu care lucrezi", a adaugat Madi Radulescu.

In prezent, partea de coaching reprezinta 30% din business-ul pe care aceasta il conduce. "Avem proiecte de coaching individual, 10%-15% din ceea ce facem este coaching individual. Facem si coaching in echipa, ceea ce nu are nicio legatura cu teambuilding-urile", a spus Madi Radulescu.

Coach-ul, partener pe drumul lor spre performanta

De 10 ani de zile, Madi Radulescu activeaza in zona coaching-ului executiv, adresat managerilor si liderilor de companii. "Si in aceasta zona coaching-ul este un proces de dezvoltare. Este adresat in primul rand celor care sunt motivati sa faca un progres, mai ales in zona de aliniere cu echipele lor sau pentru a face mai bine fata provocarilor rolului pe care il au (rolul actual sau un nou rol). De multe ori, apeleaza la un coach lideri care vor sa isi calibreze o viziune asupra viitorului lor profesional, al echipei sau companiei. Coaching-ul, in esenta, este o conversatie cu sens ", a explicat Madi Radulescu.

Ce face un coach spre deosebire de un alt partener de discutie? "Asculta si nu judeca", a precizat Madi Radulescu.

"Coach-ul este antrenat sa reflecteze, sa ofere celuilalt o perspectiva asa cum o intelege si o percepe, in asa fel incat clientul sa vada cum ajunge in exterior mesajul lui, gandirea lui, perspectiva lui. Ceea ce se intampla intr-o conversatie cu un coach se poate intampla si in viata reala. Si atunci, intr-un spatiu de coaching ai un dialog ghidat, cu un partener de incredere, intr-un context de confidentialitate, in care tu ca manager iti calibrezi propriile valori, viziuni, abilitati", a adaugat aceasta.

Coaching-ul a devenit o metoda din ce in ce mai acceptata si pe piata din Romania. Daca in urma cu 5-6 ani era considerat ceva "exotic", la care numai liderii de la varful organizatiilor aveau acces, acum tot mai multi middle manageri apeleaza la serviciile unui coach.

"Membrii din board, directorii generali considerau chiar de acum 5-6 ani sa aiba un coach, pentru ca era o chestiune la moda. Multi primisera recomandarea de la sefii lor sa faca asta. Astazi s-au mai nuantat lucrurile, iar coach-ul a inceput sa devina mai accesibil si spre baza ierarhiei. Lucram cu middle-management, avem programe de training si dezvoltare la care coaching-ul este o dezvoltare absolut naturala. Ca orice serviciu nou, a avut nevoie de ceva timp", a declarat Madi Radulescu.

"In Romania persista o tendinta de "lasa ca stiu eu", "le-am vazut pe toate" "

Misiunea managerilor este sa duca compania din care fac parte spre performanta, iar pentru a reusi trebuie sa faca fata provocarilor zilnice. "Una dintre provocarile liderilor este sa se adapteze la mentalitatea ca rolul lor este sa formeze oameni, sa ii ajute sa se dezvolte. Asta iti solicita alti muschi decat aceia manageriali", a spus Madi Radulescu.

A doua mare provocare este legata de integrarea generatiilor multiple. "In 2018, peste jumatate din forta de munca activa este formata din generatiile Y si Z care intra in piata muncii. Acesti tineri au valori, asteptari, abordari diferite. Managementul format in urma cu 10-15 ani trebuie sa accepte ca pana nu renunta la prejudecatile legate de tineri, nu vor putea sa creeze o platforma de comunicare. Ce este diferit azi, este ca viteza de munca este mult mai mare. Sa te misti rapid, sa iti lasi la o parte prejudecatile, sa formezi oameni, astea sunt provocari", a adaugat aceasta.

Madi Radulescu are experienta lucrului cu lideri din diferite tari europene si a observat cateva diferente intre managerii romani si straini.

"Am avut proiecte in Italia, Franta, Cehia, Belgia, Luxemburg, multe piete europene. Ce este putin diferit de ce se intampla in Romania, si asta nu tine de esalonul managerial, tine mai degraba de scoala noastra. Este diferit modul in care oamenii se angreneaza in procesul de invatare. Mi se pare ca sunt mult mai seriosi. Abordeaza lucrurile mai putin din paradigma ca stiu deja. Isi doresc sa aplice imediat. Sunt mai obisnuiti sa discute cu managerul lor direct. In Romania, nu spun ca asta nu exista, exista in foarte multe companii, insa persista o tendinta de "lasa ca stiu eu", "le-am vazut pe toate", "ce facem aici e teorie". Asta din capul locului iti pune o bariera", a spus Madi Radulescu.

Citeste si:

    "Un sef nu este neaparat popular". Recomandari pentru tinerii manageri

    Pentru tinerii care se afla in campul muncii este foarte important sa aiba lideri care sa ii inspire.

    "Tinerii au lideri formali si informali. Oamenii nu pot fi izolati si atunci vor avea lideri. Vor cauta oameni care sunt mai buni ca ei, care sa isi asume responsabilitati, care sa aiba dinamica potrivita. Cred ca liderul e un om bine acceptat de cei cu care lucreaza si este urmat de cei cu care lucreaza, care adera la ideile lui de lucru pentru ca oamenii il respecta pentru ceva. Nu cred ca exista lider perfect, dar cred ca un lider in echilibru intelege ce roluri are fiecare", a spus aceasta.

    Madi Radulescu a facut si cateva recomandari pentru tinerii care au ajuns in pozitia de lider.

    "Ar fi util sa iti intelegi foarte bine noul rol. Daca pornesti din echipa pe care acum o conduci, este o bariera emotionala importanta. Iti pui problema daca oamenii o sa te respecte, cum o sa te priveasca. Claritatea ta in privinta rolului tau si a responsabilitatilor si agrearea unui mod de lucru este un pas foarte important peste care nu as sari. Foarte multi sar peste acest pas pentru ca li se pare artificial si isi doresc sa raman populari. Un sef nu este neaparat popular. Alt element de buna practica, sa se dea un pas in spate si sa se uite la echipa lui. Sa se uite la calitatile lor umane si la felul in care interactioneaza intre ei. Managementul unei echipe se bazeaza pe intelegerea procesului de comunicare si relationare. Un manager nou numit isi sufle manecile si se apuca de treaba si se concentreaza pe obiective si valori si vrea sa demonstreze ca a fost o alegere buna. Iti pot scapa elemente de relatie, care pot crea pierderi de proces", a conchis Madi Radulescu.

    Citeste si:
      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Cariere »



      Setari Cookie-uri