Criza economica din urma cu 10 ani a produs schimbari majore pe piata internationala. Pentru a ramane in linia de profit, firmele au preferat sa restructureze, insa analistii sustin ca ceea ce au castigat pe aceasta parte s-a transformat intr-un mare minus pe alta.

Zona de retail a fost una dintre cele mai afectate din domeniu. In Statele Unite, Macy’s a concediat 52.000 de angajati, in ultimii 10 ani, iar angajatori precum Kohl’s, Nordstrom si Walmart si-au redus personalul cu 89.000 de angajati, scriu americanii de la Forbes.

4 motive pentru care viitorul firmelor din retail va depinde de investitia in angajati:

1. A trecut vremea profitului obtinut din restructurari
Potrivit profesorului Rogelio Olive, de la Texas A&M University, a trecut vremea profitului pe firma prin restructurari si a venit momentul ca angajatorii sa investeasca in propriii angajati, prin training-uri, pentru a maximiza profitul, nu pentru a reduce pe cat posibil cheltuielile. Investitia in angajati nu se refera doar la mariri salariale si la cursuri de specializare, ci si la o imbunatatire a calitatii muncii, prin trecerea la tehnologii si aparaturi noi pentru retail, precum un program de gestiune profesionist, care va usura sarcina angajatilor de a gestiona achizitiile din magazin, dar si a unor cantare electronice de ultima generatie, pentru cei care lucreaza in zona alimentara.

2. Performanta angajatilor este direct influentata de strategia managerilor
Profesorul american sustine ca, din dorinta de a reduce costuri, angajatorii au identificat si cea mai mare problema: numarul mare de angajati si eficienta lor. „Vorbim despre o profetie care se implineste singura. Daca vrei sa reduci costurile, vei obtine exact cat investesti. Adica performanta mediocra, iar in ochii unor angajatori va duce la concluzia ca angajatii lor nu aduc plusvaloare in firma. Dar angajati care muncesc prea mult sau prea putini la locul de munca nu vor putea niciodata sa ofere servicii bune. Managerii cred ca angajatii lor ofera servicii mediocre si pana la urma asta si obtin. Daca nu ii pregatesti si daca nu ii ajuti sa se dezvolte, atunci ei sunt de inlocuit”.

Petre Daea propune amenzi de...
Citeste si: Amenzi de 4% din cifra de afaceri pentru calitatea dubla a produselor

3. Un staff de vanzari poate transforma vizitatorii in cumparatori
In business, acest lucru se numeste rata de conversie, iar ea este foarte importanta pentru orice tip de afacere, dar mai ales pentru una din retail. Mai multe studii arata ca un staff bine pregatit va reusi mereu sa transforme un vizitator intr-un cumparator fidel. Vor oferi sfaturi utile clientilor, vor sti cum sa le vanda anumite produse si ii vor face pe clienti sa se simta bineveniti in magazin.

4. Un manager trebuie sa stie sa defineasca o buna calitate a serviciilor angajatilor
Daca am vorbi despre o fabrica de produse, atunci controlul tehnic de calitate ar trebui sa respecte un set standardizat. Cand vorbim despre oameni, lucrurile nu stau la fel, iar managerii care nu pot face diferenta intre cele doua vor gresi, mai afirma profesorul Oliva pentru Forbes. Un manager trebuie, in primul rand, sa stie cum sa defineasca ideea de calitate de top a serviciilor oferite de angajati clientilor. Toate acestea trebuie masurate, trebuie sa aiba indicativi de performanta, iar fiecare angajat in parte trebuie sa fie in cunostinta de cauza, altfel nu va sti care sunt criteriile dupa care este evaluat.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
In ce conditii pot fi intorsi romanii din diaspora