Prezentarile reprezinta o parte foarte importanta intr-un business, mai ales cand incerci sa atragi fonduri noi sau sa aduci clienti importanti pentru start-up-ul tau sau in firma pentru care lucrezi. Oricat de bune ar fi informatiile pe care le oferi intr-o prezentare, modul in care pui la punct prezentarea conteaza enorm.

In primul rand, este foarte important ca prezentarea ta sa fie interactiva, dinamica si sa aiba un impact vizual puternic. De aceea, cea mai buna idee cu care ar trebui sa incepi este achizitionarea unuia dintre aceste videproiectoare la pret avantajos. In acest fel, toti cei din sala vor fi atenti la un singur lucru, in timp ce tu vei capata rolul unui narator. Ochii nu vor mai sta numai pe tine, ci vor fi atenti la datele pe care tu le vei expune.

9 trucuri pentru o prezentare de business convingatoare:

1. Castiga inca de la inceput puncte de credibilitate

Sa fim sinceri, cei din sala vor fi mult mai atenti la tine daca stiu ca ceea ce spui este credibil. Astfel, este foarte important sa inveti sa te pozitionezi in fata audientei tale, oferindu-i o privire de ansamblu asupra experientei tale in domeniu si de ce ceea ce ai de zis ar trebui sa conteze.

2. Include un obiectiv din primele slide-uri

Audienta ta trebuie sa stie in ce directie se indreapta prezentarea pe care tocmai o tii, altfel fiecare dintre cei aflati in sala va fi atent asupra unui fir. Daca nu incluzi un obiectiv pe care sa il urmaresti inca din primele slide-uri, este foarte usor sa ii pierzi pe toti printre date si grafice care doar tu stii cum se vor lega la final.

3. Prezinta surse care sa sustina afirmatiile tale

Ai castigat puncte de credibilitate la inceput, dar asta nu inseamna ca tot ceea ce zici va fi si luat de bun de catre toata lumea din sala. Toate concluziile si afirmatiile tale trebuie sa fie sustinute de date si surse externe. Asta arata ca te documentezi, ca esti la zi cu ultimele studii si cercetari si ca analiza ta cuprinde toate informatiile disponibile.

4. Ilustreaza ideile puternice si importante in citate si imagini separate

Acest truc aduce un impact mai mare asupra ideilor principale pe care incerci sa le pui pe masa in fata celor care trebuie sa fie convinsi la finalul prezentarii.

5. Foloseste-te de intrebari retorice puternice

Anticipeaza care ar putea fi intrebarile pe care fiecare persoana din sala si le-ar putea pune urmarind prezentarea ta si include-le in discursul tau. In acest fel le vei putea raspunde la unele incertitudini si le vei pastra atentia in permanenta.

6. Nu te teme de afirmatiile care starnesc atentia si curiozitatea celor din sala

Atunci cand prezentarea este mai lunga, poti sa pierzi audienta, de aceea este important sa stii sa pozitionezi anumite mesaje care starnesc chiar si stupoarea uneori, prin taria lor, doar pentru a-i readuce pe toti pe acelasi fir.

7. Pregateste-te pentru intrebari incomode

Sectiunea de Q&A poate fi uneori foarte obositoare si incomoda, de aceea trebuie sa te pregatesti cu mare atentie pentru ea. Pentru ca unele date pe care le ai pot fi confidentiale, nu poti raspunde cu transparenta maxima tuturor intrebarilor, insa trebuie sa ramai in continuare credibil si sincer. Pentru toate zonele sensibile pe care intrebarile le pot atinge trebuie sa ai o abordare construita cu mare atentie.

8. Vino cu propriile intrebari, daca nimeni nu intreaba nimic din sala

Exista si situatia, jenanta ce-i drept, in care nimeni din sala nu iti va pune intrebari. Acesta este momentul in care tu trebuie sa aduci intrebarile in fata, pentru a nu incheia brusc o prezentare si sa lasi astfel impresia clara ca a fost un esec. Interactioneaza cu publicul tau cat de mult poti si convinge-l sa se implice in discutie.

9. O scurta incheiere la finalul sesiunii de Q&A

Odata ce sectiunea de Q&A s-a incheiat, vino cu o noua incheiere, scurta, care sa cuprinda si o parte din concluziile sectiunii de Q&A, dar si un sumar al lucrurilor importante pe care tocmai le-ai adus in fata in intreaga prezentare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri