Pentru a retine angajatii cat mai mult timp in companie, angajatorii trebuie sa fie cat mai creativi. Un salariu competitiv, un mediu de lucru motivant, un lider care sa inspire, beneficii extrasalariale, toate acestea sunt motive suficient de bune pentru a tine un angajat in companie. Nu este insa suficient. Si tocmai de aceea, multi angajatori incep sa puna mare accent pe modul in care arata este organizat spatiul de lucru.

Un mediu de lucru bine construit are mari sanse sa va tina angajatii in organizatie un timp cat mai lung. Insa trebuie indeplinite doua conditii.

"Daca reusim sa le oferim angajatilor flexibilitate si capacitatea de a se conecta unii cu altii si cu organizatia, garantez ca numarul celor care parasesc compania va scadea considerabil. Flexibilitatea inseamna flexibilitatea programului de lucru, iar conexiunea inseamna sa se poata intalni cu oameni care gandesc la fel ca ei, fie din cadrul companiei, fie din alta companie, sa facilitezi educatia", a explicat George Didoiu, Director Tenant Services, Office Agency Colliers International la conferinta WS2GROW, organizata de wall-street.ro, in parteneriat cu Lugera si Colliers International.

Cum arata spatiul de lucru al viitorului

Spatiul de lucru trebuie sa fie social, sa incurajeze interactiunea umana din toate punctele de vedere si nu trebuie sa existe bariere ierarhice. "In ziua de astazi, nu prea mai exista birouri individuale, asta era o bariera, nu prea mai exista arii separate sau "etajul managementului". Sunt lucruri care incep sa dispara", a adaugat acesta.

Spatiul de lucru trebuie sa fie deschis pentru a nu bloca comunicarea. "Indiferent de locatie, comunicarea trebuie sa aiba loc nestavilit si fara nicio limita. Daca cineva vrea sa vorbeasca cu CEO-ul ar trebui sa poata sa faca acest lucru", a mai spus George Didoiu.

Citeste si:
Cine este fericit la munca? Si de ce?
Mindspace: Fericirea la locul...

Spatiul de lucru trebuie sa fie "smart", iar asta tine de modul in care sunt organizate birourile si de tehnologia care se foloseste in birouri.

"Birourile trebuie sa fie o zona deschisa care sa aiba o zona in care se lucreaza concentrat, o arie in care se vorbeste la telefon, una care este biblioteca companiei, o zona de intalniri informale care incepe sa arate precum lobby-urile hotelurilor. Asta este formula care se cauta tot mai mult de catre corporatii", a declarat George Didoiu, la conferinta WS2GROW..

Companiile care reusesc sa faca ceea ce americanii numesc "place making" vor ajunge sa retina mai usor angajatii in companie. "Place making nu inseamna ca le dai salarii foarte bune, nu inseamna ca le dai flexibilitate. Are legatura cu cultura organizatiei respective, are legatura cu tehnologia, are legatura cu felul in care oamenii interactioneaza in spatiul acela. Este vorba despre a crea un spatiu in care oamenii sa se simta bine si sa vrea sa fie productivi", a conchis George Didoiu.

Partenerii conferintei WS2GROW au fost Lugera si Colliers International.

Citeste si:
Hagag investeste 14 mil. euro intr-un proiect de birouri din Bucuresti
Hagag Development Europe...

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Skanska si Topolinski au batut palma pentru teren in Bucurestii Noi