Piața muncii din România se zdruncină, iar efectele acestei schimbări se resimt din ce în ce mai tare în companiile cu activitate pe piața locală. Dacă în urmă cu o săptămână vorbeam despre amânarea angajărilor în firme a muncitorilor, acum, lucrurile se complică și inclusiv angajarea directorilor se suspendă.

„Măsurile luate de companii în privința planurilor de recrutare nu sunt prea optimiste. Diferă de la industrie la industrie, dar, oricum, majoritatea sunt rezervate sau chiar iau măsuri radicale. Este normal ca, în companiile unde deja există restructurări, recrutarea de noi roluri să fie aproape inexistentă. Aproximativ 40% din contractele de recrutare pe care tocmai le-am semnat au înghețat sau s-au amânat”, a declarat pentru wall-street.ro Sorina Faier, managing partner Elite Searchers.

Potrivit specialistului în recrutarea de manageri, anularea și amânarea angajărilor au apărut și pentru funcții de conducere, câteva exemple ar fi posturi precum director de vânzări pentru servicii de salubrizare, director financiar în industria textilelor, avocați din societăți de avocatură, director de achiziții din producția textilelor sau director financiar din industria producției alimentare.

Cererile au scăzut cu 50% și, din păcate, procentul va crește

Și Luiza Simion, manager al diviziei Wyser din cadrul companiei GI Group, arată că aproximativ 1 din 3 proiecte de recrutare de management a fost amanânat, fiind continuate cele începute și derulate înainte de coronavirus, care au mers mai departe cu prezentarea ofertei de angajare și cu începerea procesului de angajare.



”Până în acest moment, 30% dintre proiectele începute la sfârșitul lunii februarie sau la începutul lunii martie au fost amânate de către companii pentru o dată care va fi anunțată ulterior. Au fost puse pe hold poziții de manager de producție, manager de calitate sau director de resurse umane în companii de producție, inclusiv din sectorul automotive”, a explicat Simion.

Cele mai multe dintre aceste poziții reprezentau înlocuiri sau veneau în urma unor decizii de schimbări strategice în cadrul companiilor

Tot acum, din cauza coronavirusului, au fost amânate proiecte de assessment/assessment (evaluare - n.red) center pentru roluri de management care aveau ca scop evaluarea unor angajați cu scopul de a fi promovați în intern.

Sunt și domenii care merg bine

Sorina Faier confirmă că sunt și domenii unde lucrurile merg bine și se fac angajări.

”În ultima săptămână, am avut însă două cereri de executive search pentru roluri de top, un director financiar și administrativ pentru industria chimică și un director de producție din industria food, și mai multe cereri pentru specialiști din industria IT și ingineri de proces pentru industria de producție de cabluri electrice”, a explicat Faier.

De ce trebuie continuate angajările

Specialiștii in executive search țin să specifice că firmele nu trebuie să scoată din cărți recrutarea șefilor de departamente și explică și de ce.

”Din punctul meu de vedere, companiile nu ar trebui să renunțe la recrutarea de top și a rolurilor cheie, acolo unde este posibil. Tocmai aceste roluri pot face diferența într-o companie în timpul crizei economice care va urma, iar resursa umană poate salva compania printr-un business plan bun, strategii, tăieri de costuri, idei inovatoare. Toate acestea sunt posibile doar dacă ai o echipă de top puternică, adaptabilă și rezistentă la stres și schimbare”, a explicat Faier.

”Chiar dacă lucrăm în mare parte în sistem work from home, chiar dacă cei mulți candidați sunt verificați în interviuri de tip virtual, ne facem în continuare treaba foarte bine, avem resursele și mai ales abilitățile necesare să atragem cei mai buni candidați pentru fiecare rol în parte și avem metodele noastre de verificare foarte eficiente, putem evalua foarte bine fiecare candidat în parte! Avem nevoie să transmitem acest lucru companiilor, să aibă încredere în noi”, a precizat și Luiza Simion, manager al diviziei Wyser.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri