Renunță la obsesia controlului și a muncii

Renunță la obsesia controlului și a muncii

Conștientizează și acceptă că s-a dus vremea muncii peste program, a șederii infinite la birou, un exces, de altfel – doar de dragul de a umple orele de lucru.

Acum, cu metodă remote work se vor vedea cu adevărat oamenii dedicați, eficienți, care se concentrează pe lucrurile esențiale, pe aspectele cu adevărat importante ale muncii și care chiar sunt performanți.

Noii eroi sunt cei care sunt eficienți și productivi, care „pun osul la greu” – în loc să se plângă – și care înțeleg perfect momentul.

Foto: Shutterstock

Dinamism – mai mult ca oricând

Dinamism – mai mult ca oricând

Nu ai nevoie de MBA că să pui lucrurile în mișcare: idei, talent, gândire critică, creativitate, energie nouă. Oamenii au nevoie să creeze, au nevoie de un tip de virus numit dinamism. Este foarte important să fii în permanentă mișcare, un perpetuum mobile în industria ta. Asta te face vizibil și îți crește apoi notorietatea.

Imaginează-ți că eșți un Start-Up (că atunci când ai pornit afacerea), imaginează-ti că acum pornești. Deci, repornește totul. Evaluează resursele de care dispui, oamenii din jurul tău și pune o idee complet nouă pe masă. Exact că la început de drum. Va funcționa, garantat.

Dar mai este ceva legat de acest nou început: să nu remodelezi pentru bani – nu în acest an! – ci pentru un nou vis, pentru nouă ta idee.

Foto: Shutterstock

Noua normalitate: terenul fertil pentru refacere

Noua normalitate: terenul fertil pentru refacere

Nouă normalitate și realitate reprezintă cel mai bun moment pentru reașezare, pentru „rework”, pentru a face – în sfârșit – lucrurile altfel. Este momentul curajului de a regândi muncă, chiar dacă lumea din jurul nostru propagă neîncetat „asta nu ar funcționa în criză”.

Această nouă normalitate pare să genereze în lumea de business pesimism și disperare. Drept urmare, se presupune că orice idee nouă, orice concept nou va eșua neapărat.

Este fals că în criză nu poți crește, nu poți atrage bani sau nu poți face investiții noi, nu te poți dezvoltă. Este fals că în criză nu poți angaja oameni.
Pandemia – această nemaiîntâlnită nouă normalitate pentru toți– nu este altceva decât o jalnică scuză care ne justifică nouă înșine faptul de a nu face nimic „altfel”.

Foto: Shutterstock

Gândește moderat – nu extins – și concentrează-te asupra lucrurilor care nu se schimbă

Gândește moderat – nu extins – și concentrează-te asupra lucrurilor care nu se schimbă

În această perioadă, este recomandat să faci mai puțin decât face competitorul tău direct.

”Am întâlnit multe companii care au ales să continue proiectele mari, interminabile – de care trag de ani de zile –, crezând că ce a fost început trebuie continuat și terminat. În această perioadă, este mult, mult mai avantajos să pui în practică idei noi, mai mici, dar de impact major, cu finalizare mai rapidă. Mai ales când resursele sunt limitate, este de preferat un produs mic, inovator, decât unul neterminat, care îți consumă toate resuresele”, explică Aliz Kosza.

Acum nu contează trendul (modă), ci nevoile și obicieurile de consum care nu se schimbă. Acest principiu este valabil și pentru companie.

Deci, concentrează-te pe lucrurile esențiale care nu se vor schimba nici în criză și nici după. Lucruri practice, de inovat, de care oamenii au nevoie și de care vor avea nevoie și peste 5-10 ani.

Foto: Shutterstock

Ignoră-ți concurenții direcți și nu dispera în relația cu clientul

Ignoră-ți concurenții direcți și nu dispera în relația cu clientul

Cea mai întâlnită greșeală la antreprenori este disperarea de a reacționa la ce fac alții, de a copia din disperare idei. Cel mai bun exemplu este numărul imens de producători de măști, igienizante sau dezinfectanți. Unii și-au abandonat core businessul pentru o oportunitate care va ține câteva luni. Mercenarii au acaparat deja piață.

E bine să fii – nu numai în criză, dar mai ales în perioada de criză – lider, și nu follower.

”Nu copia, dar mai ales nu dispera; riscul copy paște este că nu înțelegi de ce produsul sau soluția altuia este de succes, nu știi comunicarea nevăzută și ideea din spate, prierzi focusul de pe „core business””, a explicat Aliz Kosza.

Și încă ceva: în aceste momente, există tendința excesului de zel în relația cu clientul (clienții au tendința să fie profitori, devin mici uzurpatori și trag de parteneri: „e greu, e criză”).

Ține cont că nu poți împacă pe toată lumea și riști să aloci și să consumi – chiar să sacrifici – toate resursele pentru a mulțumi peste măsură un client, în loc să te concentrezi să atragi clienți noi în această perioada.

Foto: Shutterstock

Unul dintre principiile noii normalități este gândirea pe termen scurt

Unul dintre principiile noii normalități este gândirea pe termen scurt

”De exemplu, mentorez o companie cu peste 100 de angajați, unde am „instaurat” flexibilitatea muncii, spontaneitatea și gândirea pe termen scurt: planificare de la o săptămâna la altă și de la o luna la altă. Și funcționează, pentru că toată lumea s-a eliberat de proiecțiile și fricile legate de viitor, se concentrează pe prezent și se bucură de orice reușită care „bate” contextul”, a precizat Aliz Kosza.

Evident, companiile care au acces la finanțări pentru investiții care anul viitor pot propulsa vânzările este bine să continue procesul, însă aplicarea acestui principiu pentru „doing business” este valabilă.

Pare ciudat, înfricoșător, dar se aplică același principiu că în viață personală: când ești în criză existențială, gândești și acționezi de pe o zi pe altă. E bine să ai o abordare „din mers”, va funcționa cu siguranță și vei reuși în orice demers deoarece mintea și sufletul tău se vor elibera de cramponarea care te împinge către proiecțiile în viitor.

Foto: Shutterstock