Cei mai mulți oameni știu că interviul de angajare este locul perfect pentru a-ți negocia salariul de pornire. Pentru a negocia salariul, este important să știi care e valoarea ta de piață. Dar ce înseamnă mai exact asta și cum poți să-ți dai seama?

Angajatorii din întreaga lume mai au încă mult de parcurs până să ajungă la un grad optim de transparență cu privire la practicile lor de salarizare, scrie CNBC. Până atunci, însă, rămâne la latitudinea angajaților să vorbească între ei pentru a afla salariile de la diverse companii. Vestea bună este că există un număr tot mai mare de resurse online și rețele de oameni dispuși să împărtășească informații în numele transparenței salariale. Iată câteva modalități de a-ți da seama cu cât ar trebui să fii plătit:

1. Verifică să vezi cu cât e plătită poziția ta, în zona geografică din care faci parte

Valoarea ta pe o piață a forței de muncă va depinde de câțiva factori:

  • denumirea postului
  • anii de experiență
  • nivelul de educație
  • competențe
  • certificări

negociere salariuSursa foto: Shutterstock

Totodată, valoarea ta ca specialist depinde și de modul în care atributele enumerate mai sus se potrivesc în contextul pieței (în funcție de locația de pe hartă, dimensiunea companiei, industria din care faci parte).

Citește și: Cum să-ți negociezi salariul la primul loc de muncă. Sfaturi de la specialiști

2. Apelează la softuri care compară salariile

Există în prezent multe baze de date care colectează salariile în funcție de domeniul de activitate și de orașul din care faci parte. Glassdoor, Payscale și Emsi Burning Glass sunt plaforme populare din SUA, în care poți să verifici salariul tău și să îl pui în balanță cu salariul mediu încasat în industria din care faci parte. În România ai la îndemână Salario, comparatorul salarial realizat de eJobs România, dacă vrei să verifici salariile în diverse industrii. Și undelucram.ro poate fi de ajutor, fiind o platformă online în care se pot urmări salariile, mediul de lucru și joburile puse la dispoziție de diverși angajatori.

3. Vorbește cu colegii sau prietenii tăi

Căutările online te pot duce destul de departe, dar nimic nu este la fel de precis sau de convingător ca o discuție cu un fost coleg cu care ai lucrat sau cu un prieten care lucrează la altă companie din industria din care faci parte. Desigur, discuția variază foarte mult, în funcție de cât de bine te cunoști cu persoana respectivă. De aceea e bine să ai astfel de discuții cu persoane cu care te simți relativ confortabil să-l întrebi astfel de lucruri.

4. Lărgește rețeaua de contacte

Dacă nu apelezi la colegii tăi direcți, ia în calcul să discuți cu specialiștii din domeniu, adică acei specialiști care au deja ani buni în spate de experiență.

Cere-le perspectiva lor despre care ar trebui să fie intervalul de salariu pentru rolul pe care îl cauți. Nu întreba cât câștigă respectiva persoană acum, sau cât câștiga în trecut, ci mai degrabă care crede că ar trebui să fie intervalul salarial pentru rolul pe care ai vrea să aplici, spune Octavia Goredema, coach de carieră. S-ar putea ca acești specialiști să îți împărtășească propriul istoric salarial sau strategiile de negociere pe care le-au aplicat ei.

Mabel Abraham, profesor la Columbia Business School, care studiază inechitățile de gen la locul de muncă este, însă, de părere că aceste relații ar trebui cultivate în timp pentru a nu apela la aceste persoane doar în situațiile urgente.

5. Întreabă viitorii posibili colegi de muncă

Nu e nimic neobișnuit în a cere informații de la o persoană care lucrează deja în compania pentru care vrei să aplici. Poți întreba care e salariul mediu în firma pentru a reuși să aduci la masa discuțiilor de la interviu de angajare o contraofertă.

Mai mult, respectivul angajat te poate ajuta cu informații prețioase care țin nu doar de salariu, ci și de mediul de lucru, atitudinea superiorilor sau despre cât de mare este volumul de muncă.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri