De ce caută toți retailerii vânzători? Cătălin George Pozdarie, CEO Hervis România, a venit la retailArena 2023 cu o analiză deloc optimistă a situației.

Să găsești angajați în România este o provocare, și asta de ani de zile, a spus CEO-ul Hervis la retailArena 2023. ”Noi considerăm că e un domeniu extrem de frumos, cu produse extrem de atrăgătoare, pe care le dorește toată lumea. Cu toate acestea, este foarte dificil să găsești angajați. Meseria de vânzător practic nu mai există în România, am găsit tot felul de variante, de la «lucrător comercial» la «consilier de vânzări». Dar nimeni nu-i mai spune vânzător”.

Potrivit lui Cătălin Pozdarie, vânzătorul trebuia să-și cunoască produsul, dar și să aibă plăcerea de a interacționa cu clienții – iar aceasta e probabil cea mai mare lipsă acum, nu există. Motivele sunt complicate, unul fiind telefonul mobil.

”Am momente când mă duc în magazinele mele iar vânzătorul, în loc să se uite cine a mai intrat în magazin, se uită în telefonul lui”, a afirmat șeful Hervis România. Acest lucru a dus la lipsa de interacțiune cu clientul.

Să găsești oameni care își cunosc produsul și interacționează cu cumpărătorii este o mare provocare, susține Pozdarie, deoarece toți jucătorii din piața de retail se bat practic pe aceiași candidați. ”Ne confruntăm cu o fluctuație de 100% pe an, nici nu apucăm să-i învățăm ceva și pleacă. Nu pleacă pentru salarii mai mari, pleacă pentru că meseria de vânzător nu mai există, e pentru ei doar o etapă, o trambulină pentru viitorul pas în carieră”, a declarat CEO-ul Hervis România.

Nimeni nu mai intră acum în vânzări în magazin pentru următorii 10 ani, susține el, în vreme ce în Europa de Vest experiența este diferită. Hervis a încercat și cu învățământul dual, dar nu a funcționat și proiectul a fost abandonat. ”Nu erau destui oameni care doreau să lucreze în domeniu, iar cei care erau nu aveau calitățile de care avem nevoie, plăcerea de a interacționa cu oamenii”. Iar provocarea, spune Cătălin Pozdarie, ar putea fi și mai mare odată cu generațiile noi.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri