Reducerea TVA ar reprezenta o prima masura care ar contribui la implusionarea consumului, crede Stephane Batoux, cel care conduce de doi ani operatiunile Danone in Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a lactatelor.
“Scaderea TVA ar putea impulsiona consumul. Este principala solutie la care ma gandesc acum. Romania se afla printre tarile din Uniunea Europeana cu cele mai mari taxe TVA. Cred ca si o scadere de un procent ar ajuta”, declara Stephane Batoux (foto).

In topul tarilor din Uniunea Europeana cu cel mai mare nivel al TVA se numara Suedia (25%), Ungaria (25%), Danemarca (25%), Finlanda (23%) si Grecia (23%).

Presedintele Traian Basescu a declarat saptamana trecuta ca majorarea TVA, de la 19% la 24%, in luna iulie a anului trecut, a fost o eroare politica, sustinuta inclusiv de "marii barbati care s-au duelat la Conventia PDL", care a intarziat iesirea din recesiune cu cel putin sase luni.

El a mai spus ca un impozit pe pensii s-ar fi putut elimina repede, eventual in doua etape, pana la 1 ianuarie 2012, in timp ce reducerea TVA presupune ani de zile.

Pe de alta parte, intrebat cand vor putea fi vizibile in piata primele efecte ale anuntului facut de Institutul National de Statistica privind cresterea economica de 0,6% din primul trimestru al anului, Stephane Batoux a afirmat ca primele semne pot fi deja observate, insa o proiectie mai clara va avea loc incepand cu ultimul trimestru din 2011.

Optimist in ceea ce priveste potentialul de dezvoltare al Romaniei pe piata iaurturilor, Batoux considera ca aceasta industrie nu s-a confruntat cu o situatie de criza in conditiile in care consumul este inca scazut in comparatie cu alte tari din UE.

Astfel, consumul anual de iaurt per capita a crescut usor in 2010 la 3,46 kg. Spre comparatie, consumul de iaurt per capita in Macedonia atinge 11,79 kg pe an, in Slovenia 13,86 kg, Bulgaria – 11,14 kg, Serbia – 11,03 kg.

Totodata, consumul anual de lactate se situeaza in Romania la 5 kg/capita, in timp ce in Olanda acesta atinge nivelul de 40 kg/capita, iar in Franta – 38 kg/capita.

Pentru acest an categoriile iaurt alb si sana prezinta un potential de crestere ridicat, sustin reprezentantii Danone.

In Bulgaria iaurtul face parte din ADN-ul consumatorilor, in Romania e nevoie de timp pentru a creste consumul. Nu suntem obisnuiti sa consumam lactate. Estimez ca in 5-10 ani consumul per capita se va dubla in Romania”, crede Stephane Batoux.

Reducerea decalajului intre consumul de lactate din Romania si cel inregistrat in Europa de Vest este si unul dintre principalele obiective pe care directorul general al Danone si l-a setat la inceputul mandatului.

Danone Romania a raportat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 10%, pana la 476 mil. lei.

Danone Romania si-a majorat cota de piata in categoria produselor lactate proaspete pana la 58%, pe segmentul de iaurturi pana la 69% si pe segmentul iaurtului cu fructe de 72%.

Evolutia a fost determinata de lansarea de produse noi si o politica sustinuta pe partea de promotii, strategie care va fi continuata si in acest an.

90% din produsele Danone, comercializate pe piata romaneasca, sunt fabricate in unitatea de productie din Bucuresti. In plus, 3% din productia fabricii este destinata exportului in tari precum Republica Moldova si din regiunea Adriaticii.

Pentru acest an compania isi propune sa majoreze ponderea exporturilor pana la 4%, urmarind sa extinda vanzarea de produse in tari precum Serbia, Croatia si Albania.

De asemenea, compania va investi in acest an in marirea capacitatii de productie a fabricii din Bucuresti. In acest sens, Danone va achizitiona noi utilaje si va continua sa angajeze personal, fara a oferi insa detalii cu privire la valoarea investitiei si a numarului de persoane pe care intentioneaza sa le recruteze.

In prezent, Danone produce si vinde zilnic 1,3 milioane de unitati. Compania are 740 de angajati, cu 31 mai multi decat in 2009.

Valoarea taxelor si impozitelor platite de companie catre stat a crescut anul trecut cu 17%, la 81,4 mil. lei.

Danone a investit in 2010 peste 17 mil. lei in dezvoltarea capacitatii industriale, in tehnologie, logistica si distributie si programul “Spre Vest”, dedicat fermelor partenere. Pentru acest an compania are planificate investitii care ating valori similare. Cititi si [REPORTAJ la o ferma Danone: Statul rade de noi! Apa minerala este mai scumpa decat laptele]

Piata produselor lactate din Romania a crescut in 2010 cu 3,3%, in timp ce categoria iaurturilor a inregistrat un avans de 6,6%.

Printre principalii competitori in industria locala a lactatelor se numara FrieslandCampina, Delaco, Hochland, Dorna Lactate si Albalact.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri