Privatizarea CFR Marfa a intrat in impas, statul roman si reprezentantii Grup Feroviar Roman (GFR) continuand negocierile dupa ce compania condusa de omul de afaceri Gruia Stoica a impus conditii dupa privatizare.
„Oferta tehnica este una corecta, avem o oferta peste suma minima (180 mil. euro) insa negocierile continua. Nu putem sa dam ok-ul privatizarii daca ofertantul nu renunta la conditiile impuse. Avem un mandat foarte clar: sa vindem la un pret peste 180 milioane de euro dar fara nicio alta conditie suplimentara. Daca nu renunta la conditii, oprim negocierile”, a declarat Relu Fenechiu, Ministrul Transporturilor.

Acesta nu a dat detalii despre conditiile cerute de catre GFR insa cel mai probabil compania vrea sa prelungeasca termenul de plata pentru preluarea CFR Marfa.

Grup Feroviar Roman (GFR) era singurul investitor ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa, dupa retragerea asocierii Transferoviar Grup - Donau Finanz si companiei americane OmniTRAX.

Licitatia pentru vanzarea a 51% din actiunile companiei a pronit de la 180 milioane de euro. Termenul pentru depunerea ofertelor de cumparare a expirat miercuri, la ora 12:00.

"Daca vom fi declarati castigatori si in Romania, vom putea proiecta capacitatea tarii noastre de a fi hub regional pentru transportul de marfuri intre Europa si Asia, ceea ce ar fi o etapa cheie in relansarea economiei romanesti, o pozitie care ar putea aduce inapoi investitiile straine, venituri la buget si crea un numar mare de locuri de munca", a afirmat omul de afaceri Gruia Stoica, inaintea anuntului de joi privind castigatorul licitatiei.

Compania, parte a grupului Grampet, a anuntat recent ca a accesat o linie de credit de la Eximbank, in valoare de 54 de milioane de euro, fonduri care vor fi folosite pentru investitiile pe care le va efectua in cadrul privatizarilor in care este implicata in Bulgaria si Croatia.

Premierul Ponta a declarat anterior ca nu poate in prezent decat sa ceara Ministerului Transporturilor ca la CFR Marfa, unde a ramas un singur ofertant, sa negocieze foarte bine planul de investitii, modul de pastrare a locurilor de munca si capacitatea de dezvoltare a companiei.

"Nu pot acum decat sa cer Ministerului Transporturilor sa negocieze foarte bine dupa declararea castigatorului, ca a mai ramas un singur competitor, sa negocieze foarte bine. Partea de pret e stabilita in conditiile initiale, insa ceea ce e mult mai important decat pretul este planul de investitii, modul de pastrare a locurilor de munca si, practic, capacitatea de dezvoltare a companiei in anii care urmeaza", a spus Ponta.

El a apreciat ca procedura de privatizare a CFR Marfa a fost cea mai transparenta posibil si a precizat ca asteapta finalizarea acestei proceduri, dar nu si ca toata lumea sa fie multumita.

"Cand nu am privatizat Oltchim, ma critica toata lumea ca de ce n-am privatizat. Acum, daca am privatizat CFR Marfa, ma critica ca de ce am privatizat", a adaugat Ponta.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri