Pentru ca Romania sa devina o piata mai competitiva, Loredana Butnaru, cea care conduce operatiunile locale ale producatorului de electrocasnice Miele, sustine ca brandul pe care il reprezinta trebuie sa fie mai vizibil si este nevoie, de asemenea, de o schimbare de mentalitate la nivelul clientilor.

“Romania are potential, dar este nevoie in cazul nostru ca si clientii nostri potentiali sa ne stie, sa isi schimbe putin mentalitatea: sa puna mai mult accent pe aceste produse, care nu sunt extravagante, nimanui nu ii place sa spele, sa calce, sa gateasca. Insa ar trebui sa te gandesti mai mult la faptul ca iti cumperi o camasa de 100 de euro si o speli intr-o masina de 200 de euro si o distrugi. Oamenii isi iau in rate un telefon de 3.000 de lei, pe care il folosesc 2 ani, dar nu isi cumpara o masina de spalat care costa cam tot atat si i-ar tine 20 de ani”, a spus, intr-un interviu pentru wall-street.ro, Loredana Butnaru.

In Romania grupul german Miele este prezent din anul 2007. Pentru acest an, directorul general al Miele Romania estimeaza o cifra de afaceri de 20-22 mil. lei, profitul reprezentand 1%.

“La nivel de grup, suntem foarte departe. Am inceput sa devenim interesanti, insa inca suntem practic nimeni daca ne uitam la Germania care are vanzari de peste 1 miliard de euro, si noi abia ne apropiem de 5 mil. euro. O crestere de 40% fata de anul trecut este insa un rezultat bun”, puncteaza Loredana Butnaru.

Orasele care genereaza cele mai mari vanzari sunt Bucuresti, Brasov si Cluj. “Ca vanzari Brasov este dupa Capitala, pentru ca magazinul este deschis de peste 5 ani, in Cluj am avut o intrerupere de 5-6 luni. Clujul este insa peste Brasov ca potential”, explica Butnaru.

Miele Point

Compania are doua magazine proprii in Bucuresti – la Casa Presei si pe Calea Dorobanti – si inca cinci magazine in Sibiu, Tg. Mures, Brasov, Deva si Cluj, deschise in franciza. Daca pentru zona Capitalei numarul magazinelor va ramane neschimbat in urmatorii doi ani, la nivel national compania isi propune pentru anul viitor doua noi locatii, deschise fie in franciza, fie de catre Miele.

“Partenerul potrivit inseamna sa cunoasca business-ul, sa simtim noi ca este o persoana care intelege filosofia, cu care avem o anumita chimie. Nu este usor, am avut cateva cazuri pe care a trebuit sa le refuzam. Ne concentram pe Transilvania pentru ca este o zona mult mai bogata decat restul tarii, al doilea motiv este apropierea mentalitatii de cea din Vest si cea din Bucuresti. Miele nu este foarte cunoscut in Romania, insa cei care au mers in afara au auzit de noi. Oamenii investesc acolo mai mult in casa, nu neaparat in masini, au o alta mentalitate”, crede Loredana Butnaru.

In afara retelei de magazine, produsele Miele pot fi achitionate si de pe platformele online eMAG, Flanco si Altex. Spre exemplu, eMAG sustine 8% din vanzarile producatorului de electrocasnice, online-ul generand per total 10% din business. Pentru anul viitor acest procent ar putea creste pana la 12%, adauga Butnaru.

De la detergenti de 80 de lei la echipamente de 30.000 lei

In privinta valorii medii a unei comenzi, Loredana Butnaru nu poate oferi date exacte intrucat in oferta Miele se regasesc atat detergenti cu un pret de 70-80 lei, cat si produse de 20.000-30.000 lei.

“Clientii romani au cumparat cu preponderenta aspiratoare, care sunt in jurul valorii de 1.000 de lei, masini de spalat rufe cu o valoare medie de 5.000-6.000 de lei. (…) Cea mai mare comanda din acest an a fost de 180.000 de lei cu TVA inclus, reprezentand un frigider incorporabil si tot ce intra in bucatarie: masina de spalat vase, plita, hota, cuptor. Vorbim de utilarea completa a unei bucatarii”, adauga Butnaru.

Miele

Profilul clientului Miele este diferit de cel al programului Prima Casa, compania facand insa pasi in directia atragerii generatiei tinere catre anumite produse.

“Clientul de Prima Casa nu se incadreaza in profilul cumparatorului Miele neaparat. Daca vorbim de Prima Casa vorbim de un aspirator si cel mult de o masina de spalat de nivel entry. Standard, cumparatorul Miele are peste 40 de ani, cu venituri peste medie. Nu suntem chiar atat de scumpi cum toata lumea isi imagineaza. Avem si aspiratoare de 600 de lei, strategia la nivel de grup este sa acceseze si tanara generatie. Au lansat o gama de masini de vase, numit Active, unde preturile incep de undeva la 2.000 de lei”, completeaza Loredana Butnaru.

Fondata in 1899, compania Miele a fost de la bun inceput o afacere de familie, apartinand familiilor Miele si Zinkann – aflate astazi la a patra generatie. In prezent, Miele are peste 17.700 de angajati al nivel mondial, produsele fiind prezent in 47 de tari prin subsidiarele proprii de vanzari si in 50 de tari prin intermediul distribuitorilor si importatorilor. In anul financiar 2014-2015, compania a obtinut vanzari in valoare totala de 3,49 de miliarde de euro. In Romania, principalul concurent este Bosch, pe gama de lux si, partial, Panasonic.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri