Lucrarile la extinderea fabricii din nordul Capitalei, care presupun constructia a peste 25.000 de metri patrati de spatiu de productie (inclusiv cladiri auxiliare) sunt in plina desfasurare. In prezent, capacitatea de productie anuala este de doua miliarde de rezerve din tutun care se folosesc impreuna cu IQOS (heets), dar productia va creste gradual pe masura instalarii liniilor de procesare a tutunului si asamblare a produsului final, potrivit reprezentantilor companiei.

In luna iulie a acestui an, Philip Morris International a anuntat ca va investi 490 de milioane de euro pentru a transforma fabrica de tigari din Otopeni intr-o unitate de productie a rezervelor din tutun care se folosesc impreuna cu IQOS, dispozitivul creat de Philip Morris care incalzeste tutunul in loc sa il arda. Mai mult decat atat, compania a precizat ca aceasta investitie presupune si crearea de 300 noi locuri de munca, aditional celor peste 670 de angajati actuali ai fabricii.

Astazi, patru luni mai tarziu de la anuntul initial, prima faza a transformarii a fost finalizata si sunt operationale patru linii de asamblare a ”componentelor” care alcatuiesc produsele din tutun denumite heets: tutunul propriu-zis, care deocamdata, pana la momentul instalarii echipamentelor de procesare, care va avea loc la sfarsitul acestui an este adus din Italia si filtrele (un filtru din acetat, unul din plastic si unul similar cu al tigaretelor normale). In prezent, sunt operationale patru linii de asamblare a produsului final, urmand ca anul viitor sa fie instalate inca patru. La momentul finalizarii transformarii, vor fi operationale 15-16 astfel de linii de productie.Angajarile au inceput deja, la nivel redus, si au vizat tehnicieni si ingineri.

Noile constructii inseamna doua hale de productie de 11.000, respectiv 8.000 de metri patrati, cladiri suport in suprafata de 2.800 de metri patrati si spatii tehnice de circa 6.000 de metri patrati.

iQOS, heets, Philip Morris, Philip Morris International

“Dintre fabricile care au inceput, in acest an, procesul de transformare din unitati care produc tigarete in fabrici care produc rezerve din tutun pentru IQOS, fabrica din Otopeni este prima care a inceput productia. Fabrica din Romania va deservi mai multe piete din Uniunea Europeana, dar si din Asia, unul dintre primele exporturi fiind catre Japonia”, declara Herman Van Staalduinen, Operations Director Philip Morris Romania.

Fabrica din Otopeni este un proiect greenfield dezvoltat incepand cu anul 1997. In primul an au fost produse 1,2 miliarde de tigarete. In 2011 productia anuala ajunsese la 20 de miliarde de tigarete, iar in 2015 – la 30 de miliarde de tigarete. Anul acesta, conform strategiei conpaniei de a reduce, treptat, productia de tigarete normale si de a o inlocui exclusiv cu cea de ”heets”, vor fi produse 15 miliarde de tigarete normale.

Procesul retehnologizarii fabricii din Romania pentru a produce heets a fost inceput anul acesta. In 2017, fabrica a trecut printr-o prima faza a transformarii, care a presupus instalarea de echipamente tehnologice noi, cu ajutorul carora a fost demarata o prima faza a productiei de heets. O alta etapa importanta in procesul de transformare a presupus recalificarea profesionala a angajatilor actuali, aceasta presupunand training-uri si schimburi de experienta la fabrica din Bologna si la centrul de cercetare si dezvoltare din Elvetia, precum si training-uri locale.

Pana in 2020, in fabrica din Otopeni va fi finalizat procesul de transformare prin extinderea cu inca o sectie de procesare a tutunului. Potrivit reprezentantilor companiei, fabrica Philip Morris International din Romania este una dintre cele mai performante din ecosistemul Philip Morris International, aceasta beneficiind, de-a lungul timpului, de investitii constante in liniile de productie si va servi ca model pentru implementarea unor unitati de productie similare in alte tari.

iQOS, heets, Philip Morris, Philip Morris International, Branislav Bibic

“Pozitionarea fabricii in context geografic si performantele acesteia demonstrate de-a lungul timpului sunt atribute ce au facut fireasca decizia de a investi in Romania. Cei peste 3.7 milioane de utilizatori IQOS la nivel global si numarul in crestere continua a celor care aleg aceasta metoda de a consuma tutunul la nivel local nu fac decat sa certifice viziunea pe termen lung pe care ne-am asumat-o, de a contribui la crearea unui viitor fara fum, in Romania”, a adaugat Branislav Bibic, Managing Director Philip Morris Romania.

De la lansarea pe piata din Romania, in noiembrie 2015, IQOS a inregistrat rezultate caracterizate drept ”foarte bune” de catre reprezentantii companiei. Daca in 2016 IQOS a fost comercializat cu precadere online si in Bucuresti, de la inceputul acestui an IQOS este comercializat si in principalele 16 orase din tara. IQOS va fi disponibil pana la finalul anului in aproximativ 35 de piete la nivel global. In prezent, aproximativ 100.000 de romani au trecut de la tigari normale la IQOS, potrivit reprezentantilor companiei.

Incepand cu anul 2008, Philip Morris International a angajat peste 400 de oameni de stiinta si a investit peste 3 miliarde de dolari in cercetare si in dezvoltarea de noi produse. Rezultatele cercetarilor care au evaluat potentialul de risc redus al IQOS sunt foarte promitatoare, iar compania impartaseste in mod deschis metodologiile, stadiile studiilor, precum si concluziile lor, pentru a fi reexaminate si verificate independent de catre terti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri