Citeste si

ANRGN motiva necesitatea adoptarii acestei masuri pentru atenuarea presiunii asupra preturilor finale pe care o exercita prin pret gazele naturale din import, ca urmare a evolutiei ascendente a pretului produselor petroliere, se arata intr-un comunicat al Consiliului Concurentei, informeaza NewsIn.
Consiliul Concurentei precizeaza ca prerogativa includerii unei activitati din sectorul gazelor naturale in randul celor reglementate "apartine autoritatilor abilitate ale statului, in functie de interesele economice ale tarii".

Mai mult, reprezentantii Consiliului Concurentei afirma ca, desi nu au competente in stabilirea preturilor reglementate (aceasta fiind atributia ANRGN), si-au manifestat "permanent disponibilitatea" pentru analizarea masurilor propuse de institutiile cu atributii. Potrivit comunicatului, Consiliul analizeaza evolutia pietei gazelor naturale si initiativele institutiilor care joaca un rol in liberalizarea pietei, "pentru compatibilizarea acestora cu mediul concurential din Romania", insa in limita atributiilor conferite de legea concurentei.

Reprezentantii Consiliului ofera de asemenea un alt exemplu, respectiv solicitarea unui punct de vedere de catre ANRGN, la inceputul lunii mai 2006, referitor la un proiect de hotarare de Guvern, prin care se dorea blocarea pretului de valorificare a gazelor naturale din productia interna, pentru a doua jumatate a anului in curs. Consiliul a transmis un punct de vedere favorabil fata de proiectul de act normativ, "prin precizarea clara a perioadei pentru care se adopta masura respectiva, cat si prin stabilirea unui plafon maxim de valorificare a gazelor naturale din productia interna".

Scandalul privatizarii Petrom vine dupa ce, in data de 11 octombrie 2006, ANRGN a aprobat majorarea pretului gazelor naturale cu 8,5% pentru populatie in urma presiunilor exercitate de catre Petrom care a refuzat sa incheie contracte cu distribuitorii.