Observam ca romanii sunt tot mai interesati sa consume branduri romanesti, iar industria creativa a explodat in ultimii ani, asa ca poate e momentul sa iti transformi viziunea artistica intr-un plan de afaceri. Multi antreprenori au creat cateva produse cu care ulterior s-au bucurat de multa popularitate pe piata, determinandu-i astfel sa renunte la joburile pe care le detineau si sa se dedice pasiunii lor.

5 idei de afaceri creative care te pot inspira

1. Afacere de succes cu genti din piele naturala pictate manual

O afacere de succes in industria creativa poate fi Lyria, fondata de Armina Popeanu in urma cu cativa ani, dupa ce a renuntat la arhitectura. Armina produce in fabrica de la Brasov genti pictate, asupra carora isi transpune viziunea artistica. Pornita dintr-o pasiune, afacerea promitea sa ii genereze, la trei ani de la infiintare, vanzari de pana la 250.000 de euro. Mai multe despre povestea Lyria poti citi aici.

Cand pui la cale un astfel de business trebuie sa tii cont de mai multe aspecte. In primul rand, trebuie sa te decizi in ce masura si in ce zone de business te vei implica: design, productie, management sau toate. Vei avea nevoie de o echipa de profesionisti care sa te ajute in toate procesele de realizare a gentilor, care sa te sfatuiasca ce materiale si piele trebuie sa folosesti si in ce masura poti slefui produsul dupa propria viziune.

Tine cont insa ca daca vrei ca afacerea ta sa aiba succes si sa fie sustenabila, cursurile de specialitate iti pot fi de folos pe parcurs, chiar daca nu doresti sa te amesteci in procesul de productie si preferi doar sa ramai in zona creativa sau de management.

idee de afaceri cu genti pictate manual

2. Idee de afacere cu portelan romanesc

In octombrie 2015 Oana Titica a lansat un magazin online cu farfurii din portelan, pentru care a investit in jur de 1.000 euro. Toti banii au fost alocati productiei de farfurii, produsele fiind realizate la o fabrica de portelan din Alba Iulia.

Pe langa farfurii, in fabrica din Alba Iulia sunt realizate si platouri, boluri sau cani. Farfuriile inregistreaza insa cele mai mari vanzari, pretul unui astfel de produs fiind in jur de 40 de lei.

In ultima perioada produsele personalizate au avut un succes mare. Motiv pentru care Oana a ales sa personalizeze fiecare farfurie cu cate un mesaj, ceea ce a atras o buna parte din clienti.

idei de afaceri cu farfurii de portelan

Mai multe detalii despre afacerea cu farfurii din portelan puteti citi aici.

3. O idee de afacere cu litere luminoase

Doi tineri au avut o idee de afaceri cu litere luminoase, care a ajuns sa fie de succes dupa multa munca si vointa. Conceptul Fabrica de litere s-a nascut oficial in mai 2015, investitia fiind de 2.000 de euro.

Pretul per litera este calculat in functie de inaltimea si finisajul literei. Preturile pleaca de la 65 euro (inclusiv TVA) si poate ajunge la valori mari. Mai multe detalii despre aceasta idee de business puteti afla aici.

afacere de succes cu litere luminoase

4. Afacere din arta: salon de tatuaje

Piata de tatuaje a crescut foarte mult in ultimii ani in Romania, iar acest lucru ar putea fi o oportunitate de afacere profitabila pentru tine.

Pentru inceput vei avea nevoie de o locatie pentru salonul tau, iar pentru alegerea acesteia trebuie sa tii cont de numarul artistilor tatuatori. Dupa ce ai inchiriat sau achizitonat locul, ar trebui sa te apuci de utilarea si amenajarea salonului, iar in timpului amenajarii ar trebui sa tii cont de asteptarile potentialilor clienti.

Cel mai ieftin tatuaj in saloanele din Romania poate costa de la 70-100 de lei si poate ajunge la un pret de peste 4.000 lei, dar cel mai adesea saloanele percep tarife pe ora, de exemplu: o ora la un salon din mijlocul Capitalei poate fi intre 200-300 de lei. Astfel, avand un flux constant de clienti vei reusi sa-ti recuperezi investitia initiala, care poate fi mai mica sau mai mare de 7.000 euro, in functie de materialele pe care le alegi si locatia pe care o gasesti potrivita pentru salonul tau. Gasesti aici mai multe detalii despre acest tip de afacere.

Business cu tatuaje

Sursa foto: Shutterstock / Olena Yakobchuk

5. Business cu ciocolata artizanala

Sa deschizi un atelier de ciocolata artizanala poate parea simplu, insa de fapt in spatele acestui business se afla multa munca si dedicare. Fie ca esti pasionat de ciocolata si vrei sa realizezi bomboane si praline sau iti face cu ochiul o astfel de afacere dulce, trebuie sa tii cont de niste aspecte importante privind acest domeniu.

In primul rand, trebuie sa te decizi daca te vei implica in procesul de productie a ciocolatei sau doar vei administra business-ul. Desigur, cei mai buni antreprenori sunt cei care isi lasa amprenta asupra produsului final, insa in acest caz nu oricine poate realiza praline de ciocolata. Daca te decizi asupra acestui ultim aspect, niste cursuri specializate te vor ajuta sa intelegi procesul de productie a ciocolatei.

De asemenea, un plan de afaceri atent detaliat este binevenit intr-un astfel de business care necesita o investitie considerabila. De exemplu, Roxana Stirbu a pus bazele atelierului Guilty Pleasure care a necesitat o investitie initiala de 70.000 de euro in locatie, echipamente si dotari tehnice. Planul de afaceri, construit cu atentie, prevede ca investitia sa se amortizeze in cel tarziu patru ani de la demararea business-ului.

Poti sa citesti mai multe despre o astfel de afacere aici.

idee de afaceri cu ciocolata

Sursa foto: Shutterstock / raffaelemontillo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri