Brico Depot Romania, parte a companiei internationala de bricolaj Kingfisher, a finalizat procesul de transformare a celor 19 magazine Praktiker in Brico Depot si anunta o noua pozitionare de brand, care se adreseaza unui public mai larg prin includerea unor categorii de produse noi si o imbunatatire a experientei de cumparare.

Kingfisher a intrat pe piata locala in 2013, prin achizitia operatiunilor Bricostore, iar in 2017 a cumparat reteaua Praktiker. In vara anului trecut Brico Depot a inceput demararea unui proiect de branding, iar in luna septembrie a aceluiasi an in 5 magazine Praktiker era implementat noul concept Brico Depot. In prezent, 19 magazine Praktiker au fost reamenajate, ultima locatie Praktiker urmand a fi transformata in decursul acestui an. Reteaua Brico Depot numara astazi 34 de magazine in 25 de orase din tara.

Branding Brico Depot: It's good to be home

Actiunile de transformare a magazinelor Praktiker in Brico Depot au fost gandite tinand cont de modul in care clientii isi planifica proiectele de renovare si amenajare, de suprafetele si bugetele de care dispun, dar si de uneltele de care au nevoie. Retailerul isi propune astfel sa ofere o experienta imbunatatita de cumparare, prin faptul ca produsele vor putea fi gasite mai usor la raft.

De asemenea, au fost prevazute si amenajate noi spatii inspirationale, precum showroom-uri de baie, in care clientii pot testa si vedea in realitate cum va arata baia lor. Odata cu finalizarea procesului de transformare, Brico Depot marcheaza trecerea catre o noua etapa a strategiei operationale si lansarea unei noi pozitionari de brand, insotita de un nou slogan: „it’s good to be home”.

„Am marit gama de produse, schimbam in jur de 20% din gama de produse anual, face parte din strategia Kingfisher, nu este doar in cazul rebrandingului. Dar daca la momentul intrarii in piata Brico Depot avea o gama de 11.000 de produse, acum avem 16.000 de produse. Vrem sa ne concentram pe zona de home improvemnet, pe DYI. Daca anterior Brico Depot era un brand care se adresa profesionistilor, pe masura ce largim gama de produse, ne adresam si clientilor utilizatori finali, prin design si unelte care sunt usor de folosit”, explica Amelia Smeu, CEO Brico Depot Romania.

Anul trecut, Brico Depot a inregistrat vanzari de 1,1 miliarde lei. Pentru acest an, CEO-ul retailerului spera intr-o crestere cel putin egala cu nivelul de crestere a pietei. “Bineinteles ca rebrandingul va aduce o crestere si clienti noi, mizam pe acest lucru. Romania este o piata foarte dinamica. Printre provocari, as mentiona forta de munca, dar credem ca avem metode prin care sa atragem colegi noi, incep sa revina la noi colegi care au plecat din Praktiker sau Brico Depot”, spune Amelia Smeu.

In decursul acestui an urmeaza sa fie rebrandit si ultimul magazin Praktiker, iar reteau Brico Depot va ajunge astfel de 35 de magazine. Planuri de expansiune nu exista momentan, a declarat CEO-ul Praktiker. Un plan al bricoretailerului este insa cresterea canalului online, prin integrarea magazinului online Praktiker in platforma Brico Depot: „Avem planuri pe zona de digital, probabil ca tendinta de crestere in online pe DYI nu este atat de mare ca in FMCG, dar este clar ca online-ul este viitorul”, a mai spus CEO-ul Brico Depot.

Brico Depot Romania este parte din grupul Kingfisher, companie internationala de imbunatatire a locuintei, care a intrat oficial pe piata locala in 2013, dupa achizitia lantului de magazine Bricostore. Compania a redenumit lantul de magazine nou preluat, care a devenit Brico Depot.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Andreea Mihai, in comitetul director al Leroy Merlin