87% din angajații saloanelor de înfrumusețare au transmis clienților că au luat toate măsurile de protecție necesare, dar doar 15% dintre afaceri au afișat vizibil, pe website, măsurile de protecție puse în practică. Datele reies dintr-un studiu de Mystery Shopping efectuat de Asociația din grijă pentru Client și specialiștii de la VBS Business Solutions în perioada 14 -15 mai, în București și în alte 12 orașe din țară.

„Am luat absolut toate măsurile de protecție, pentru a fi în siguranță, atât noi, cât și dumneavoastră. Avem botoșei de unică folosință, măști de protecție în caz că nu aveți dumneavoastră. Accesul se face pe o ușă, iar ieșirea pe altă ușă”, a precizat una dintre angajatele verificate.

Măsurile de protecție folosite de saloane sunt:

  • instalarea covorașului dezinfectant la intrare,
  • protecție pentru încălțăminte,
  • mănuși și măști de protecție.

La un sfert din unitățile evaluate masca de protectie era oferită din partea casei, iar un salon a precizat că au montat și paravane despărțitoare între scaunele de coafor. Nimeni nu a menționat telefonic că va fi necesară verificarea temperaturii, o măsură extrem de controversată în ultimele zile.

„Împreună repornim economia, în condiții de siguranță și cu multă grijă față de angajații și clienții noștri. Cred cu tărie, că în aceste vremuri de distanțare socială, partea emoțională a devenit din ce în ce mai importantă și e vital să investim pe lângă cele necesare protecției sanitare și în cursuri de comunicare empatică pentru personalul nostru. E important să ne asigurăm că echipa noastră transmite clientului încrederea de care are nevoie, răspunde cu empatie fiecărei situații conflictuale și poate transmite emoție chiar dacă chipul e acoperit de mască”, a declarat Cosmina Voichita Meseșan, expert în Mystery Shopping și Customer Care, fondator VBS Business Solutions.

Citeste si:
4 din 5 clienti se declara nemultumiti de angajatii din benzinarii
4 din 5 clienti se declara...

Cu o zi înainte de redeschidere, 4 din 5 saloane au fost disponibile telefonic pentru o a stabili o programare, cu celelalte convorbirea a avut loc în ziua următoare, pe 15 mai. Clientul misterios putea obține o programare, în medie, în decurs de 7 zile pentru a ajunge la un stilist, dar în anumite locații programările erau epuizate până după 29 mai.

În ceea ce privește prețul, toate saloanele, cu o excepție, au spus că momentan păstrează aceleași tarife de dinainte de pandemie. La un singur salon s-a menționat că se adaugă 10 lei în plus la prețurile afișate pe site, motivând cu investițiile pentru protecție.

Povestea începe înaintea anilor 1940 când detectivii realizau evaluări pentru prevenirea furturilor în rândul angajaților în domeniul bancar și retail, iar prima menționare al acestui serviciu ca și “Mystery Shopping” a fost făcută în 1940 de către firma de cercetare de piață WilMark.

În 2005 piața de mystery shopping din Statele Unite ale Americii a fost estimată la 600 milioane US$ fiind realizate peste 8 milioane de evaluări, iar în prezent piața globală este estimată la peste 2 miliarde US$.

Citeste si:
Permisele de acces în Delta Dunării vor putea fi cumpărate online...
Permisele de acces în Delta...

Orice firmă care interacționează direct cu clientul final poate să apeleze la acest instrument pentru evaluarea calității serviciilor pentru clienți. La nivel international se derulează proiecte de mystery shopping în domeniile: bancar, medical, auto, hoteluri, firme de transport (terestru, aerian, maritim), comerț general, instituții publice, instituții sanitare, intermediar de servicii diverse, organizații non guvernamentale, francize și altele.

Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Webinar retailTalks: Cum vinzi prin intermediul unui motor de căutare online
Setari Cookie-uri