Enel, una dintre cele mai mari companii de energie din România, va deveni, odată cu preluarea de către PPC, parte dintr-un grup ce își propune să fie lider regional pe piața energiei curate.

Georgios Stassis, CEO al PPC, a fost numit recent vicepreședinte al Eurelectric, asociația care reprezintă industria europeană de electricitate la Bruxelles. După semnarea acordului de cumpărare, PPC a anunțat că România este o piață importantă din punct de vedere strategic pentru grupul elen și că intenționează să investească în dezvoltarea operațiunilor locale. Obiectivul PPC, care va prelua activele Enel România în trimestrul trei al acestui an, este de o deveni lider pe piața energiei curate în Europa de Sud-Est.

Noua conducere a Eurelectric vine în contextul în care la nivelul Uniunii Europene se dezbate reforma actualului model al pieței de energie. Aceasta prevede revizuiri ale mai multor acte legislative ale UE, cu impact direct asupra consumatorilor de energie - atât gospodării, cât și companii.

Prioritățile sectorului energiei, din perspectiva industriei

Echipa din care face parte CEO-ul PPC și-a asumat o agendă care militează pentru o abordare structurală, care merge dincolo de urgența ultimului an - controlul costurilor în condițiile crizei prețurilor. Astfel, consolidarea rețelelor electrice în calitate de coloană vertebrală a tranziției energetice, regândirea securității aprovizionării Europei și asigurarea unor condiții adecvate de investiții sunt cele trei priorități cheie ale noii echipe din fruntea Eurelectric.

La preluarea mandatului, Georgios Stassis a subliniat necesitatea urgentă de a acorda prioritate dezvoltării infrastructurii și digitalizării pentru evitarea riscurilor viitoare și a volatilității excesive. El a cerut factorilor de decizie și autorităților de reglementare să susțină cu fermitate accelerarea electrificării și să promoveze în mod activ agenda verde. Investițiile accelerate în infrastructura de electricitate sunt o parte importantă în parcursul Europei către independență energetică și o economie net-zero, iar reziliența pieței de energie înseamnă energie sigură pe termen lung, la prețuri accesibile, cât și îndeplinirea obiectivelor climatice, a adăugat el.

Liniile de joasă tensiune din Europa se apropie de ”pensie”

O infrastructură de energie electrică consolidată și extinsă ar avea implicații pozitive majore pentru protejarea pieței interne a energiei. Potrivit Eurelectric, până în 2030, 50% din liniile de joasă tensiune ale Europei vor avea peste 40 de ani, cu mult peste mijlocul duratei de viață și vor trebui să gestioneze cantități considerabile de surse regenerabile, pompe de căldură și vehicule electrice. Între 2020-2050, investițiile în rețeaua de distribuție vor trebui să atingă între 38-100 de miliarde de euro pe an.

Cu peste 15 ani de experiență în domeniul energiei, Georgios Stassis este CEO al PPC din 2019, perioadă în care compania elenă a avut o traiectorie ascendentă, asumându-și un parcurs clar de decarbonizare. Între 2016 și 2019 Stassis a deținut funcția de CEO al Enel România, anterior conducând divizia pentru Europa de Est și Orientul Mijlociu al Enel Green Power.

Odată cu finalizarea achiziției Enel România, Grupul PPC va depăși capacitatea instalată de 11 GW și va deservi 8,9 milioane de clienți, pe mai multe piețe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiți și peste 27 TWh generați, în timp ce baza reglementată a activelor va ajunge la 4,15 miliarde de euro.

Sursa foto: PPC

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri