Primul tren Metropolis produs de Alstom a ajuns la Depoul Berceni la ora 1:30 în data de 25 aprilie. Trenul cu indicativul 1402-2402, denumit ”Giurgiu”, face parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, se arată într-un comunicat.

Primul tren nou Alstom achiziționat de Metrorex în urmă cu patru ani a ajuns în Capitală. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Este vorba doar de prima etapă a contractului prin care Metrorex poate opta să mai comande încă 17 trenuri într-o fază ulterioară. Livrarea trebuia să se realizeze încă din 2022, dar constructorul a avut întârzieri în producție.

Fiecare tren are în dotare câte 6 vagoane și 216 locuri într-o dispunere longitudinală, iar capacitatea maximă este de 1.200 pasageri. Odată ajuns în depoul Metrorex, noul tren ”Giurgiu”, va fi verificat și pregătit pentru etapele de probe și teste specifice, mai scrie in aceeași sursă.

Probele și testele necesare omologării de către Autoritatea Feroviară Română a primului tren se vor realiza conform programului de testare și a reglementărilor de siguranță în vigoare. După finalizarea probelor și a obținerii omologării, trenul ”Giurgiu” va parcurge 10.000 de kilometri după care Metrorex va recepționa trenul produs de Alstom Transport SA și îl va pune în funcțiune cu călători. Practic, înainte de a intra în uz, noul metrou va fi parcurs deja lungimea integrală a magistralei 5 de 27 de ori.

Care sunt echipamentele de pe trenul Alstom Metropolis

  • camere de supraveghere interioare și exterioare cu înregistrare şi transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane;
  • afişarea direcţiei de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului;
  • afişaje dinamice de tip LCD în interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamică a hărţii traseului şi alte anunțuri;
  • sisteme de alarmare în caz de urgență, dotate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren și călători;
  • locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv penttru utilizatorii scaunelor rulante;
  • instalaţii de răcire şi dezumidificare a aerului introdus prin ventilaţia forţată în fiecare vagon;
  • lămpi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor;
  • folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior şi exterior.

Trenul Metropolis poate avea o capacitate de până la 300 de călători în vagon, în condițiile în care un vagon poate avea până la 25 de metri lungime și 3,2 metri lățime, în funcție de cererile clientului. Producătorul Alstom declară că viteza maximă a garniturii este de 100 km/h, iar configurația permită legarea a până la nouă vagoane.

Sursa foto: Alstom

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri