Primii trei retaileri din Romania, in functie de vanzarile de bunuri de larg consum, Carrefour, Kaufland si Billa, detin impreuna 10-20% din piata de profil, o pondere foarte scazuta comparativ cu cea de peste 40% inregistrata in tarile dezvoltate, potrivit unui studiu al companiei Nielsen.
Astfel, in tarile foarte dezvoltate precum cele din Nordul Europei primii trei retaileri reprezinta peste 65% din valoarea totala a pietei de retail, iar in tarile dezvoltate precum cele din Vestul Europei, aceasta pondere se situeaza intre 40 si 64%.

Potrivit reprezentantilor Nielsen, ritmul alert in dezvoltarea comertului modern se mentine relativ constant si anul acesta, iar tendinta de expansiunea geografica se generalizeaza catre toate formatele de magazine, nemaifiind o caracteristica specifica discounterilor.

In iulie 2008, numarul de hipermarketuri din tara a ajuns la 38 de unitati din care Carrefour detine 15 unitati, Cora trei unitati, Real 15 unitati, iar Auchan cinci unitati. Tot la aceasta data, numarul de supermarketuri era de 123 magazine, cele mai extinse retele fiind Billa cu 30 unitati si Mega Image cu 24 unitati. Pe formatul de discount, numarul de magazine s-a situat la 195 magazine, cele mai multe unitati fiind operate de retelele Penny Market si Plus Discount. Pe segmentul de cash&carry au ramas tot cei doi jucatori Metro si Selgros cu un total de 40 de magazine.

Per total cota valorica a comertului modern este in continuua crestere, motiv pentru care in orasele mari si medii comertul modern domina preferintelor romanilor pentru cumparaturi. În Bucuresti de exemplu, hipermarketurile atrag bugetele principale de cumparaturi pentru aproape doua din trei gospodarii, in timp ce in orasele medii supermarketurile, discounterii, dar si alimentarele sunt preferate de consumatori.

"Se remarca mai ales faptul ca romanii au inceput sa se desprinda de promotii atunci cand aleg un magazin pentru cumparaturi. Consumatorii incep sa fie interesati si de alte lucruri ca de exemplu sa ajunga usor la magazin, acesta sa fie spatios sau sa aiba si branduri de calitate. Totusi sensibilitatea la preturi nu a disparut inca" a declarat reprezentanta companiei de cercetare Nielsen, Bogdana Baltasiu.

Aceasta a adaugat ca anul acesta a crescut semnificativ si loialitatea consumatorilor fata de marca. De exemplu, 54% dintre consumatori cauta in alt magazin marca preferata de cafea (in loc sa achizitioneze alta marca), iar 49% procedeaza la fel in cazul produselor de ingrijire personala. Pe de alta parte, marcile internationale sunt mult mai cautate decat cele autohtone in Bucuresti, in timp ce in orasele mari si medii situatia este inversa.

Studiul Shopper Trends 2008 a fost realizat de compania Nielsen in perioada ianuarie-februarie 2008, pe un esantion de 1.200 de respondenti, din 12 orase, inclusiv Capitala.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri