Cei mai importanti producatori si distribuitori din RomÔnia au format o organizatie in scopul diminuarii costurilor si ţmbunatatirii serviciilor. ECR Romania, afiliata miscarii internationale ECR - Efficient Consumer Response (Raspuns Eficient Consumatorului) -, reuneste peste 20 dintre cei mai mari distribuitori si producatori.

Aceasta miscare, ce defineste o strategie comuna a producatorilor si distribuitorilor, a fost gandita pentru a raspunde mai bine asteptarilor consumatorilor, mai rapid si prin costuri scazute. äPentru consumatorul final, aceasta se va traduce inclusiv prin reducerea preturilorô, a afirmat Ciprian Iosep, presedintele EAN RomÔnia, initiatorul acestei miscari, care va asigura secretariatul organizatiei nou-formate.

Set de bune practici in comert

Concret, firme prestigioase fac studii si experimente pentru a descoperi noi proceduri utilizate in comertul de bunuri, de rezultatele acestora urmand sa beneficieze mai apoi producatorii si distribuitorii afiliati miscarii ECR. äSe actioneaza prin intermediul unor proiecte-pilot in care sunt angrenati reprezentanti ai producatorilor, distribuitorilor si ai unor firme de consultanta. Cele mai bune proiecte, cele mai bune practici dezvoltate in cadrul acestor experimente sunt apoi difuzate pentru a fi aplicate de toti agentii implicati in comertô, a declarat, pentru SFin, Iulian Nitescu, directorul general adjunct al EAN Romania.

Organizatia ECR dezvolta si promoveaza pe plan mondial un set de bune practici ţn comert, bazate, de regula, pe standardele EAN. Printre aceste practici se numara identificarea, urmarirea si eficientizarea unitatilor de ţncarcatura/expeditie, trasabilitatea produselor alimentare, gestiunea produselor pe categorii si a relatiilor cu clientii, optimizarea promotiilor si automatizarea comunicatiei comerciale.

Metro si Unilever conduc miscarea

Reprezentantii companiilor romanesti care au creat aceasta organizatie au intocmit un plan de activitate pe anul in curs, iar producatorii si distribuitorii au definit cateva teme pe care le vor aborda in cadrul unor proiecte-pilot. äUna dintre temele abordate se refera la stabilirea unui sistem de codificare uniforma, o cerinta a pietei pentru legumeô, spune Iulian Nitescu. S-a facut proiectul, s-a constituit o grupa de lucru care analizeaza sistemul - cum are loc livrarea bunurilor intre parteneri, ce greseli apar, ce erori sunt - si se analizeaza cauzele. Apoi se face un program de actiune prin care sa fie eliminate cauzele, iar tehnicile sunt implementate de toate companiile ce participa la aceasta miscare. äChiar daca nu se actioneaza direct pentru scaderea preturilor, aceasta va fi rezultanta: optimizarea lantului de distributie si scaderea pierderilor se vor reflecta in pretul final al produselorô, apreciaza directorul general adjunct al EAN.

Conducerea organizatiei va fi asigurata, ţn primii doi ani de functionare, de directorul general al Metro Cash & Carry pentru RomÔnia si Republica Moldova, Bert van der Velde, si de directorul executiv al Unilever South Central Europe, Martina Kastler. Distribuitorii sunt reprezentati de companiile Metro Cash & Carry, Selgros Cash & Carry, Billa, Kaufland si Praktiker, ţn vreme ce producatorii au ca exponenti companiile Unilever, NestlÚ, Philip Morris, Procter & Gamble, Brau Union, Henkel, Napolact, Hochland, BIC, Carpatcement, Coty Cosmetics, Scandia si Dobrogea.



Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Companii »


Setari Cookie-uri