Murfatlar, unul dintre cei mai importanti producatori de vin din Romania, va raporta pentru acest an o crestere a productiei cu 37% fata de 2008, pana la 30 de mil. litri de vin, dintre care 9 mil. litri de vin rosu si 21 mil. litri vin alb.
Potrivit companiei, recordul de productie a putut fi realizat datorita strategiei pe termen lung aplicata in toate palierele de productie. Programul de reconversie, care a vizat soiuri rosii, Feteasca Neagra, Pinot Noir si Merlot, a generat o crestere semnificativa a recoltei medii la hectar, investitiile ridicandu-se in 2007 si 2008 la 4,1 mil. euro, destinati replantarii a 335 ha de vita de vie. Programul de reconversie poate fi accesat pana in 2014.

Murfatlar intentioneaza replantarea a circa 60% din suprafata actuala. In primavara acestui an s-a efectuat plantarea a circa 175 hectare, cu un cost aferent de aproximativ 2,8 milioane de euro.

Concomitent cu investitiile din sectorul viticol, anul 2009 reprezinta finalizarea procesului de marire a capacitatii de fermentare si stocaj a vinurilor la temperatura controlata in rezervoare de inox. La finalul investitiei, cu o valoare de circa 2,2 milioane de euro, capacitatea se va mari cu 9,4 milioane de litri, atingand 42,5 milioane de litri.

Pe langa investitiile strict legate de productie, Murfatlar a relansat anul acesta Restaurantul Crama Murfatlar, cu o investitie de 300.000 de euro.

Potrivit MEMRB, cota de piata a Murfatlar a crescut cu 3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut, fiind producatorul cu cea mai mare crestere din industrie.

Murfatlar Romania administreaza in prezent aproximativ 3.000 hectare si a raportat in 2008 o cifra de afaceri de 170 mil. lei.

Cititi si Ce inseamna 2009 pentru afacerile Murfatlar
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri